Nors prieš posėdį sklandė gandai, kad valdantieji balsuos taip, kaip prieš tai nuolat kalbėjo premjeras Andrius Kubilius ir pritars prezidento veto, balsavime prieš prezidento veto balsavo ir dalis valdančiosios koalicijos atstovų.

Prieš pritarimą prezidento veto balsavo septyni Tautos prisikėlimo partijos frakcijos nariai, o aštuoni susilaikė, nors pats partijos lyderis Arūnas Valinskas balsavo už.

Prie prieš veto balsuojančių opozicinių Lietuvos socialdemokratų partijos, Darbo partijos ir „Tvarkos ir teisingumo" partijos frakcijų taip pat prisidėjo ir keli liberalų atstovai. Pats Liberalų ir centro sąjungos frakcijos Seime seniūnas Artūras Zuokas pasisakė prieš.

DELFI primena, kad Prezidentas paskutinėmis gruodžio dienomis vetavo 150 Lt mokestį numatantį Laikinąjį mokesčio už juridinių asmenų valdomus automobilius įstatymą, ragindamas jį atidėti bent trims mėnesiams.

„Per šį laiką būtina dar kartą apsvarstyti tokio mokesčio, ypač ketinimų apmokestinti gyventojų turimus automobilius, pagrįstumą", - tąkart pabrėžė prezidentas.

Ragino nepriimti apskritai

„Mokesčio atidėjimas neišsprendžia problemos esmės, todėl aš siūlau visus Seimo narius įsiklausyti į mūsų rinkėjų, mūsų smulkaus ir vidutinio verslo atstovų nuomonę, visuomeninių organizacijų nuomonę ir nepritarti nei prezidento veto, nei balsuojant įstatymo palikimo nepakeisto", – prieš balsavimą kolegas ragino socialdemokratas Juozas Olekas.

„Šio mokesčio administravimas suris pats save arba bent jau didelę dalį jo pajamų. Aš tikrai apskritai nepritariu šiam įstatymui", – diskusijoje tvirtino socialdemokratė Birutė Vėsaitė.

„Pripažįstu, kad nuo šio įstatymo atsiradimo datos aš abejojau, ar šis įstatymas padės pasiekti siekiamą rezultatą – surinkti planuojamus pinigus", – posėdyje pripažino ir valdančiųjų Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos frakcijos narys Vidmantas Žiemelis.

Naujoji Vyriausybė šiuo mokesčiu planavo per metus į biudžetą surinkti 300 mln. Lt.

Finansų minsitras Algirdas Šemeta po balsavimo žurnalistams pripažino, kad „tai yra problemos biudžete ir teks ieškoti alternatyvinių sprendimų“. Juos ketinama surasti per artimiausius du mėnesius.

Ministro teigimu, gali tekti dar labiau karpyti investicijų programoje numatytus kai kuriuos stambius projektus.

DELFI primena, kad šiuo mokesčiu baisėjosi verslininkai, turintys didelius automobilių parkus, pavyzdžiui, taksistai, automobilių pardavėjai. Bendrovė „Martono taksi", turinti 140 automobilių, skaičiavo, kad per mėnesį tektų sumokėti 21 tūkst. Lt šio mokesčio.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją