A.Kubilius tvirtino, kad naujasis Transporto priemonių valdytojų mokesčio įstatymo projektas pakeistų Laikinojo mokesčio už juridinių asmenų valdomus automobilius įstatymą, kuriame numatomas įmonių automobilių apmokestinimas.

Naujajame įstatyme būtų numatytas visų transporto priemonių valdytojų apmokestinimas. Jis turėtų būti parengtas ir pateiktas Seimui iki kovo mėnesio.

Gyventojai neturėtų piktintis mokesčiu

"Manome, kad tai būtų, ko gero, teisingiau, negu tik įmonių automobilių apmokestinimas", - Seime žurnalistams sakė premjeras.

Pasak jo, tokio mokesčio įvedimas yra numatytas protokoliniame sprendime, kuris būtų priimtas, Seimui nuo kitų metų apmokestintus įmonių automobilius. Pastarųjų mokestis siekia 150 litų už vieną automobilį per mėnesį.

"Tokiais mokesčiai sprendžiamos kelios problemos - oro tarša, naudojimasis keliais", - kalbėjo premjeras. Anot jo, gyventojai neturėtų piktintis tokiu mokesčiu.

"Gyvename valstybėje, kurioje ji atsakinga už visą eilę funkcijų - ar tai būtų švietimas, ar sveikatos apsauga, ar kultūra - kuo visi mes naudojamės, ir reikia tas paslaugas finansuoti. Didelių alternatyvų nėra - arba privatizuojame, arba mokame mokesčius. Ir prabangos mokesčius", - kalbėjo premjeras.

A.Kubilius prognozavo, kad mokestį gyventojams tektų mokėti kartą per metus arba dvejus: "Galima jį (mokestį - BNS) sieti su automobilio registracija, su technine apžiūra, išmetamo anglies dvideginio kiekiu. Galimos įvairios dėlionės".

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis DELFI patvirtino, kad Vyriausybėje ketinama sukurti specialią darbo grupę, kuri spręs, kaip apmokestinti ir privatiems asmenims priklausančius automobilius.

Jo teigimu, šiuo metu dar nėra apsispręsta, ar mokestis bus renkamas pagal automobilio amžių ar pagal jo išmetamų dujų kiekį.

Svarstoma ir galimybė įvesti vienkartinį naujo automobilio registravimo mokestį.

„Buvo kalbama apie tai, kad automobilių mokestis juridiniams asmenims galiotų pusę metų, o vėliau eitume prie europinės praktikos, kad būtų mažiau apmokestinami nauji automobiliai", - sakė E. Masiulis.

R.Vainienė: čia jau desperacija

„Yra desperatiškai ieškoma iš kur gauti biudžeto įplaukų, nes biudžeto išlaidos tai nemažėja, o didėja. O ekonominė logika to mokesčio yra jokia. Reikėtų tada apmokestinti akinių rėmelius, batus, stalą, prie kurio sėdime, kompiuterį. Bet kurį darbo įrankį. Čia jau nebe ekonomika, čia jau prasidėjo desperacija”, - valdžios planus komentavo Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentė Rūta Vainienė.

Seimo sekretoriate antradienį įregistruotas protokolinio nutarimo projektas, kuriame numatyta, kad Vyriausybė turi parengti Transporto priemonių valdytojų mokesčio įstatymo projektą, pakeisiantį pusmečiui ketinamą priimti laikinąjį juridinių asmenų automobilių mokestį. Planuojama, kad šį 150 Lt mėnesio mokestį bendrovės turėtų mokėti už kiekvieną lengvąjį automobilį.

DELFI primena, kad pernai Susisiekimo ministerija jau buvo parengusi panašaus automobilių mokesčio projektą, pagal kurį daugiausiai turėtų mokėti senų ir neekologiškų transporto priemonių savininkai.

Skaičiuota, kad per metus automobilio naudotojo mokestis turėtų sudaryti 150-250 Lt. Tačiau buvusioji Vyriausybė vis dėlto nesiryžo įvesti šio mokesčio.

VĮ „Regitra" duomenimis, Lietuvoje yra registruota per 1,7 mln. lengvųjų automobilių, dauguma jų yra senesni nei 10 metų.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją