Tai – pirmoji Lietuvoje viešai veikianti panašaus pobūdžio transporto
. Ji, apimanti lengvuosius automobilius, motociklus, įvairias jų detales ir kita, supažindina su automobilio bei motociklo raida daugiau nei per šimtą metų, Vilniaus viešojo transporto istorija.

Ekspozicijos idėjos autorius ir įgyvendintojas – Ričardas Žičkus – sumanė, kad visuomenei reikia pristatyti automobilių vystymosi istoriją nuo paties seniausio, kokį įmanoma gauti iki maždaug 1970 m. gamybos.

Iš viso ekspozicijoje šiuo metu galima pamatyti 17 senovinių automobilių ir 10 motociklų. Jie demonstruojami šį rudenį atidarytame moderniame Lietuvos technikos muziejuje, dešiniajame Neries krante, šalia Mindaugo tilto. Nuo 1903 metų šiame pastate, kurį puošia iš tolo matoma skulptūra „Elektra“, veikė pirmoji Vilniaus miesto centrinė elektrinė.

Muziejaus pasididžiavimas – 1937 m. „Horch 853“. Šių automobilių buvo pagaminta kiek daugiau nei tūkstantis. Jis turi didelį ir galingą variklį – 8 cilindrų 100 AG, be didelių pastangų gali važiuoti 150 km/val. greičiu. „Horch“ laikomas vienu gražiausių ne tik prieškario, bet ir visų laikų automobilių.

Vienas automobilis – „Ford Vairogs“ pasiskolingas iš Rygos „Motors“ muziejaus. Šiuos automobilius latviai 1938-1939 m. surinkinėjo iš atsivežtų detalių. 1939 m. „Mercedes 230“, kurį vyresnės kartos lankytojai dažnai vadina „Štirlico mašina“, buvo restauruotas iki smulkiausių detalių ir puikiai važiuoja.

Jaunimui muziejuje bene labiausiai patinka „Harley Davidson“ su 1,4 l varikliu – 1970 m. perdarytas vadinamasis „čioperis“, labiau pasirodymui nei smagiam pasivažinėjimui skirtas motociklas. Greta vakarietiškų antikvarinių automobilių muziejuje blizga ir sovietiniai – du moskvičiai, pobeda, volga, zimas, čaika. Atokiau nuo jų – buvusio Energetikos muziejaus direktoriaus Juozo Martusevičiaus šeimos padovanotas žiguliukas. Tai – vienintelis eksponatas, nuosavybės teise priklausantis muziejui.

Visi kiti yra privačių kolekcininkų nuosavybė. Juos, anot R. Žičkaus, pavyko gana lengvai įkalbėti paskolinti prabangų turtą. Muziejui automobilius paskolino žinomi Lietuvos kolekcininkai: Aleksandras Obymacha, verslininkas Saulius Karosas, architektai Danas Ruseckas ir Dalia Bardauskienė, bendrovės „Eika“ vadovas Robertas Dargis, bendrovės „Sostena“ prezidentas Alvydas Globys, lenktynininkas Stasys Brundza, senovinės technikos mėgėjų klubas „Retromobile“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją