Ketvirtadienį priėmęs Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, Seimo nariai pritarė ir šiam raginimui. Už šį protokolinį nutarimą balsavo 33, prieš – 5, o susilaikė 8 parlamentarai.
"Asmeniškai savo įsakymo keisti nesu nusiteikęs. Jeigu politikai privers tai padaryti, tuomet ir atsakomybę už sužeistuosius ir žuvusiuosius keliuose turėsime dalytis su jais", - dienraščiui „Lietuvos žinios“ penktadienį sakė A.Butkevičius.
Ministro teigimu, šiuo metu yra būtina imtis ryžtingų priemonių, kad keliuose sumažėtų aukų. "Tai, ką siūlome, nėra kažkas išskirtinio. Vienintelė Lietuva iš visų Europos šalių techniškai automobilius tikrina kas dvejus metus", - priminė A.Butkevičius.
Jis įsitikinęs, kad važinėjant naujesniais, techniškai tvarkingais automobiliais aukų skaičius tikrai būtų mažesnis. Anot ministro, Lietuvoje avarijų skaičius yra panašus kaip ir kitose valstybėse, tačiau sužeistųjų ir žuvusiųjų pas mus dvigubai daugiau.
DELFI primena, kad A. Butkevičius pasirašyti Kelių transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo taisyklių pakeitimai apims apie 70 proc. visų Lietuvoje registruotų automobilių.
Ministerija sprendimą argumentavo noru, kad gyventojai pirktų naujesnius automobilius.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, kaimyninėje Latvijoje pirmą kartą automobilis turi būti tikrinimas po dvejų eksploatacijos metų, o po to – kasmet, o daugelyje Europos šalių pirmoji automobilio techninė apžiūra esą atliekama po trejų eksploatacijos metų, antroji – dar po dvejų metų, o po to automobilis tikrinamas kasmet.
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje yra per 1,4 mln. automobilių, dauguma jų yra senesni nei 10 metų.
Protokolinis nutarimas yra rekomendacinio pobūdžio dokumentas.