5.44 val. Maskvos laiku pilotai nutupdė orlaivį ant žemės netoli Kamenkos gyvenvietės, rugsėjo 12 d. pranešė „Rosaviacija“.

Ekipažo pateiktais duomenimis, lėktuvu skrido 159 keleiviai ir 6 įgulos nariai. Ryšys su ekipažu palaikomas. Visi keleiviai buvo pristatyti į artimiausią gyvenvietę. Preliminariais duomenimis, niekam neprireikė medikų pagalbos, rašo fontanka.ru.

Paskirties oro uoste nesugebėjęs nusileisti lėktuvas pasiuntė nelaimės signalą. Dėl techninių sumetimų orlaivis buvo nukreiptas į Novosibirską.

Kaip agentūrai TASS nurodė Omsko srities gubernatorius Vitalijus Chocenka, incidentas įvyko sutrikus orlaivio hidraulinės sistemos veikimui.

Į įvykio vietą išskrido paieškos ir gelbėjimo operacijų lėktuvas An-26 su „Rosaviacijos“ gelbėtojais. Į Kamenkos rajoną pasiųsti ir autobusai, kuriais bus organizuojamas žmonių pervežimas į Novosibirską.

Leidinys „The Moscow Times“ praėjusį mėnesį skelbė, kad Rusijos oro linijų bendrovės vis labiau jaučia dėl karo su Ukraina įvestų sankcijų poveikį. Turimi vakarietiški lėktuvai nuolatos tampa nebetinkami eksploatuoti, nes rusai negali įsigyti reikalingų atsarginių dalių ar užtikrinti kokybiškos techninės priežiūros.

Nuo 2022 m. pavasario oro vežėjai reikalauja darbuotojų nefiksuoti techninių defektų orlaivių žurnaluose, todėl lėktuvai dažnai skraido techniškai netvarkingi, rašė „Proekt“. Taip pat buvo skelbiama, kad „Aeroflot“ pilotai pradėjo atjunginėti nebeveikiančius stabdžius, nes sugedusių ar nusidėvėjusių dalių neįmanoma pakeisti naujomis.

„Rusiškas požiūris „gal pasiseks“ taikomas ir aviacijoje. Akivaizdu, kad taip skraidyti baisu, bet, deja, taip dabar dirba daugelis šalies oro linijų bendrovių“, – tada pažymėjo buvęs oro linijų bendrovės „Nordwind“ pilotas.

Rugpjūčio mėnesio pradžioje valstybinės įmonės „Rostech“ vadovas Sergejus Čemezovas prezidentui Vladimirui Putinui pranešė, kad nuo 2025 m. Rusijos oro linijų bendrovėse pradės mažėti eksploatuoti tinkamų vakarietiškų lėktuvų, nes jiems bus reikalingas „kapitalinis remontas ir taip toliau“.

Rusijos oro vežėjai yra priversti ardyti kai kuriuos turimus lėktuvus, kad galėtų remontuoti kitus. Civilinei aviacijai „labai reikalingi“ rusiški orlaiviai, V. Putinui pareiškė S. Čemezovas, tačiau kol kas gamybos mastai – gana kuklūs.

Remiantis „Rosstat“ duomenimis, pirmoje 2023 m. pusėje Rusijoje buvo pagaminti vos du sunkieji civiliniai lėktuvai: vienas vasario mėnesį, kitas – birželį. „SSJ-100“ gamybos apimtys yra tris kartus mažesnės už suplanuotas. Kadangi dėl sankcijų nebegalima įsigyti užsienietiškos įrangos, vietoje 19 lėktuvų įmonė „Irkut“ tegalės pastatyti šešis. Keleiviniai lėktuvai „Il-114-300“, kuriuos buvo norima naudoti regioniniams skrydžiams, irgi nebus pagaminti numatytu laiku.

Konsultacijų įmonės „Oliver Wyman“ ekspertų nuomone, iki 2026-ųjų Rusija rizikuoja netekti pusės iš 736 šiuo metu turimų lainerių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)