Pietų korėjiečių F-35A važiuoklei neišsiskleidus dėl rimto sistemų gedimo, pilotas nusprendė nesikatapultuoti ir nutupdė orlaivį ant fiuzeliažo. Šį manevrą karys atliko sėkmingai ir visiškai nenukentėjo.
Po kvapo gniaužiančio incidento, įvykusio antradienį oro pajėgų bazėje šalies vakaruose, pradėtas tyrimas, kurio metu negalės pakilti pietų korėjiečių F-35.
„Visos F-35 flotilės skrydžiai įšaldomi, kol atliekamas tyrimas“, – naujienų agentūrai AFP sakė vienas Gynybos ministerijos pareigūnas.
Seulas 2014-aisiais iš amerikiečių gamintojos „Lockheed Martin“ užsisakė 40 skirtingų variantų F-35, o pirmąją orlaivių partiją gavo praėjus penkeriems metams.
Korėjos Respublikos karinių oro pajėgų štabo viršininko pavaduotojas Shin Ok-chulas pasidalijo dramatiškomis detalėmis per trečiadienį vykusį parlamento posėdį.
Antradienį nedideliame aukštyje skrendant F-35A pilotas išgirdo trenksmus, paskatinusius jį patikrinti orlaivio sistemas, įstatymų leidėjams pranešė Shin Ok-chulas.
„Liovėsi veikti visos sistemos, išskyrus skrydžio valdymo sistemas ir variklį“, – sakė karininkas ir pridūrė, jog tada pilotas nusprendė nesikatapultuoti ir ėmėsi tupdyti lėktuvą ant fiuzeliažo.
Kariškiai oro pajėgų bazės kilimo ir tūpimo taką apipurškė specialiomis putomis, kad būtų išvengta sprogimo dėl trinties, nurodė Shin Ok-chulas.
Pasak jo, tai buvo pirmasis mėginimas nutupdyti F-35 ant fiuzeliažo.
Viršgarsinis „F-35 Lightning II“ yra vienas galingiausių ir manevringiausių naikintuvų pasaulyje; jis yra sunkiai susekamas ir turi pažangių ryšių priemonių.
Trys šio orlaivio variantai yra pritaikyti įvairioms misijoms.
Nors pastaraisiais metais F-35 vieneto kaina kiek sumažėjo, jis laikomas visų laikų brangiausia JAV sukurta kovos mašina.
Prieš incidentą Pietų Korėjoje ankstesnė šio lėktuvo avarija įvyko lapkritį, kai britų F-35B, kildamas iš lėktuvnešio „HMS Queen Elizabeth“, nukrito į Viduržemio jūrą. Pilotas tuomet saugiai katapultavosi.