Dvi keturiasdešimties metų riba perkopusios moterys apskundė „Aeroflot“ po to, kai visos aviakompanijos stiuardesės buvo nufotografuotos ir išmatuotos, ir didesnio nei 48 dydžio drabužius dėvinčioms stiuardesėms buvo uždrausta skraidyti itin trokštamais ir geriau apmokamais tolimaisiais tarptautiniais reisais.
„Gal dabar jau valdžia pradės gėdytis, – sakė viena iš ieškovių – Jevgenija Magurina, kurios skundą Maskvos miesto teismas svarstys trečiadienį. – Jeigu tai vyktų Amerikoje, jos visos jau streikuotų.“
Balandį žemesnės instancijos teismai abejų moterų skundus atmetė.
42 metų J. Magurina ir 45 metų Irina Jerusalimskaja teigia, kad „Aeroflot“ ėmėsi veiksmų siekdama, kad bendrovėje dirbtų jaunesnės ir patrauklesnės stiuardesės. Jos save vadina SSB – „senos, storos ir baisios“.
J. Magurina teigia, kad jos drabužių dydis yra kiek didesnis už 48. Nors vyrams skrydžių palydovams taip pat yra nustatytas ribinis dydis, nė vienas vyras skrydžių palydovas nesikreipė į nacionalinę skrydžių palydovų profsąjungą dėl to, kad jiems buvo sumažintas atlyginimas ar jiems neleista skraidyti tam tikru maršrutu, sakė minėtoms moterims atstovaujantis advokatas Sergejus Saurinas.
„SkyTeam“ aljansui priklausanti „Aeroflot“ atmeta moterų kaltinimus. „Aeroflot“ nenustato geografinių apribojimų dėl to, kur gali skraidyti tam tikri įgulų nariai, – sakė aviakompanijos direktoriaus pavaduotojas teisiniams reikalams Vladimiras Aleksandrovas. – Bet kokią selektyvinę politiką, kuri yra paremta kitokiais nei aviaciniai reikalavimai, laikome visiškai nepriimtina.“
Tačiau „Aeroflot“ atstovai balandį surengtos spaudos konferencijos metu prasitarė, kad iš tiesų kompanijoje egzistuoja tam tikra tvarka. „Aeroflot“ yra aukščiausio lygio aviakompanija, ir viena iš priežasčių, kodėl žmonės perka bilietus, yra darbuotojų išvaizda“, – sakė aviakompanijos visuomeninės tarybos narys Pavelas Danilinas.
O kitas tarybos narys Nikita Kričevskis pridūrė, kad nuobaudos turėtų būti vertinamos ne kaip noras mažinti atlyginimą, o kaip noras paskatinti žmogų sulieknėti.
J. Magurina teismui pateikė algalapius, kuriuose matyti, kad po pažeminimo pareigose jos atlyginimas sumažėjo maždaug 20 proc. Ji siekia prisiteisti pusės milijono rublių kompensaciją ir nori, kad „Aeroflot“ pripažintų, jog diskriminavo ją dėl lyties.
Verta paminėti, kad moterims Rusijoje draudžiama dirbti daugiau nei 450 profesijų. Pavyzdžiui, jos negali vairuoti krovininio traukinio ar buldozerio.
„Amnesty International“ praėjusią savaitę paragino Rusijos valdžią panaikinti tokius apribojimus po to, kai daug žadanti 31 metų kapitonė padavė į teismą vieną Rusijos laivybos kompaniją, kuri atsisakė ją skirti į kapitono pareigas dėl lyties.
„Aeroflot“ byla vyksta tuo metu, kai Rusijoje, kur vis dar gaji patriarchalinė tvarka ir feminizmas yra tarsi keiksmažodis, moterys susiduria su svarbiais pokyčiais jų gyvenime, kuriuos J. Magurina vadina „nauju kartu prieš moteris“.
Spalį Rusija minės šimtąsias Spalio revoliucijos metines. Ši revoliucija suteikė moterims laisvių, kurios tuo metu pasaulyje buvo nematytos. 1917 metais visos tarybinės moteris įgijo teisę balsuoti, o po trejų metų Tarybų Sąjunga tapo pirmąja istorijoje valstybe, kurioje buvo legalizuoti abortai. Ankstyvosios tarybinės feministės pasisakė už laisvą meilę, moterys kovojo pirmosiose linijose Antrojo pasaulinio karo metais. O 1963 metais Valentina Tereškova tapo pirmąja kosmonaute.
Dabar aktyvistės sako, kad moterų laisvės Rusijoje ribojamos. J. Magurinai jos kova atspindi didesnę neteisybę. „Žmonės manęs vis klausinėja, kodėl kovoju su sistema. Tačiau kažkas kažkur turi pradėti revoliuciją“, – sako ji.