RRT patvirtinta nauja tvarka numato, kad telekomunikacijų bendrovės privalo perkelti išankstinio mokėjimo paslaugos telefono numerį, jei vartotojas nemokamai identifikuojasi internetu. Taip pat yra nurodyta, kad jei operatorius nesudaro vartotojui identifikavimo internetu galimybės, jis turi perkelti numerį nepriklausomai nuo to, ar vartotojas identifikavo save, ar ne.

Nors tokią tvarką RRT įtvirtinto dar lapkritį, jos laikosi ir kliūčių vartotojams nesudaro tik „Bitė“, kuri dėl kitų operatorių neveikimo ir vartotojų teisių ribojimo pateikė skundą RRT dar lapkričio viduryje.

„Palaikome RRT pastangas ir norą supaprastinti numerių perkėlimą, nes to nori vartotojai ir tai yra gerai visai rinkai. Tačiau susidūrę su „Omnitel“ ir „Tele2“ atliekamu taisyklių pažeidimu ir atlaidžiu tarnybos požiūriu į tokius veiksmus, esame priversti kreiptis į teismą“, - sakė „Bitės“ grupės generalinio direktoriaus pavaduotojas klientams Chrisas Robbinsas.

„Bitė“ taip pat pateikė skundą RRT ginčų komisijai bei Konkurencijos tarybai pažymėdama iškreipiamą konkurenciją ir vartotojams daromą žalą.

„Nemokama numerį perkeliančio vartotojo identifikacija internetu – tai telekomunikacijų bendrovių atsakomybė. Mes sudarome sąlygas vartotojams lengvai identifikuotis internetu ir perkelti numerį, kaip tą nurodo RRT tvarka. Deja, kiti operatoriai delsia vartotojams pasiūlyti be trikdžių veikiančią sistemą“, - teigė C. Robbinsas.

„Bitės“ teikiamos paslaugos „Labas“ vartotojai, norintys perkelti numerį, gali laisvai ir nemokamai identifikuotis internetu. „Žinome, kad vartotojai su „Bite“ yra todėl, kad jie nori būti, o ne dėl to, kad yra priversti. Taigi, jei jie nori perkelti numerį į kitą tinklą – tai jų teisė, kurią įtvirtina RRT. Apmaudu, kad kitos mobiliojo ryšio bendrovės apriboja vartotojams laisvę rinktis ir sklandžiai perkelti savo turimus numerius į kitus tinklus“, - sakė C. Robbinsas.

Telekomunikacijų bendrovės pateiktais duomenimis, nuo rugpjūčio iki lapkričio mėnesio kiti operatoriai atmetė 750 prašymų perkelti numerius į „Bitės“ tinklą. Šis prašymų skaičius atspindi tik tuos atvejus, kurie sulaukė atmetimo – dauguma norinčių perkelti turimą numerį net nepasiekė šio etapo ir buvo priversti likti senajame tinkle.

Operatoriai kaltinimus atmeta

Ir „Omnitel“, ir „Tele2“ atstovai „Bitės“ kaltinimus dėl trukdymų perkeliant išankstinio apmokėjimo numerius neigia.

„Omnitel“ nesudaro jokių kliūčių norintiems numerį perkelti klientams, mes laikomės Ryšių reguliavimo tarnybos praėjusių metų lapkričio viduryje priimtos supaprastino numerio perkėlimo tvarkos išankstinio mokėjimo paslaugų vartotojams ir turime jų identifikavimo sistemas internete, kaip to reikalauja įstatymai“, sakė atstovė spaudai Daiva Selickaitė.

„Tele2“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas netgi siūlė paeksperimentuoti - įsigyti „Pildyk“ kortelę ir ją naudojant identifikuotis internetu, taip pasirengiant numerio perkėlimui. Pasak A. Baranausko, atvykimas pas operatorių-gavėją vis vien yra būtinas, kad pateikus asmens dokumentą būtų žinoma, ar identifikavęsis ir numerį perkeliantis asmuo yra tas pats.

„Tele2“ identifikavimosi priemonė prieinama tik išankstinio apmokėjimo ryšio paslaugų naudotojams prisijungus prie savitarnos sistemos, „Bitės“ tinklalapyje „Labas“ naudotojų identifikavimas yra matomas viešai, o „Omnitel“ identifikavimo priemonę galima rasti prisiregistravus prie savitarnos sistemos arba neprisiregistravus, per Dažniausiai užduodamus klausimus (DUK).

„Bitė“ įžvelgia sistemingą kitų operatorių trukdymą pakeisti tinklą

Reaguodama į kitų operatorių atstovų pareiškimus, esą, jokių kliūčių identifikuotis ir pakeisti operatorių išankstinio apmokėjimo paslaugų mokėtojams nesudaroma, „Bitės“ atstovė spaudai R. Rimkienė pateikė konkrečių pavyzdžių, kurie, „Bitės“ atstovės teigimu, įrodo, jog kiti operatoriai sistemingai trukdo to pageidaujantiems klientams pakeisti mobiliojo ryšio tinklą.

Šioje iliustracijoje pateikiamas vienas toks pavyzdys, kuomet klientas, norėdamas perkelti savo numerį iš „Pildyk“ į „Bitę“, registravosi ir identifikavosi „Pildyk“ savitarnos sistemoje, tačiau jo prašymas perkelti numerį į „Bitę“ buvo atmestas iš „Tele2“ pusės nepateikiant jokių paaiškinimų.

Atsisakymas perkelti numerį iš "Tele2" į "Bitę"

DELFI paklausus, ar tokie atvejai yra sisteminiai ir jų priežastis nėra identifikuojantis klaidingai suvestas asmens kodas ar klaida varde, R. Rimkienė atsakė: „Panašu, kad tokie atvejai yra sisteminiai – nuo rugpjūčio iki lapkričio mėnesio kiti operatoriai atmetė 750 prašymų perkelti numerius į „Bitės“ tinklą. Vien per gruodį, kai jau turėjo veikti RRT įtvirtinta tvarka, buvo atmesta virš 100 užklausų iš klientų, kurie identifikavosi savitarnoje ar salone iš „Tele2“ tinklo perkelti numerius į „Bitę“. Iš jų apie trečdalis patys kreipėsi į „Bitę“ dėl numerio perkėlimo atmetimo, todėl blogai nurodomų duomenų versija nepasitvirtina. Beje, atvejis pavyzdyje yra būtent toks – „Bitė“ reagavo į vartotojo skundą, kuris turi ir pasidalino net ekrano nuotraukomis, kaip registravosi „Pildyk“ savitarnoje, o numerio perkėlimas buvo atmestas.

Įdomu dar yra tai, kad vartotojai, kurių prašymai yra atmetami, skundžiasi „Bitei“, tuomet ji kreipiasi į RRT. Tarnybai įsikišus „Tele2“ numerius „paleidžia“, tai dar kartą parodo, kad tai negali būti susiję su klaidomis duomenyse“.

„Bitės Lietuva“ pateiktą atsisakymo perkelti numerį atvejį pakomentavo ir „Tele2“ atstovas A. Baranauskas: „Šis išrašas pateiktas iš UAB Mano numeris, administruojančios numerių perkėlimą, sistemos. Priežastį, kodėl numeris atmestas, galima pamatyti sistemoje, paspaudus nuorodą, į kurią rodo „Bitė Lietuva“ „debesėlis“ su užrašu „Pranešimas, kad numerio perkėlimo užklausa atmetama“. Tiesiog ten aktyvioji nuoroda. Paspaudęs ją, sistemos vartotojas pamatys atmetimo priežasties kodą.

Šios konkrečios užklausos atmetimo priežastis - ta, kad numeris neaktyvus. Arba jis neaktyvuotas (nepradėtos teikti paslaugos), arba paslaugos dėl vienų ar kitų priežasčių sustabdytos.

Instrukcijas, kaip aktyvuoti numerį, galima rasti adresu pildyk.lt. Instrukcijas, kaip naudotis „Mano numerio“ sistema, gali pateikti UAB „Mano numeris“ atstovai“.

RRT: pakanka teikti galimybę nemokamai identifikuotis internetu

„RRT, siekdama užtikrinti abonentų teisę visapusiškai pasinaudoti konkurencinės aplinkos teikiamais privalumais ir galimybe rinktis bei keisti viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjus, 2011 m. lapkričio 7 d. patvirtino Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) pakeitimus. Aprašo 121 punkte įtvirtinta nuostata, kad viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas (perleidėjas), perleidžiantis abonentinį numerį kitam viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjui (gavėjui) privalo užtikrinti abonentinio numerio perkėlimą, išskyrus atvejus, kai gavėjo perleidėjui pateikti duomenys apie abonentą (abonentinis numeris, vardas, pavardė ir asmens kodas) nesutampa su perleidėjo turimais duomenimis apie šį abonentą, arba kai perleidėjas duomenų apie abonentą neturi (abonentas nėra identifikavęsis), esant sąlygai, kad perleidėjas užtikrina abonentui viešai internete prieinamą galimybę nemokamai identifikuotis nurodant savo abonentinį numerį, vardą, pavardę ir asmens kodą. Ši nuostata sureguliavo atvejus, susijusius su išankstinio apmokėjimo paslaugų abonentų duomenų neatitikimu numerio perkėlimo procese.

Perleidėjas, pageidaujantis įsitikinti, ar prašymą perkelti numerį pateikęs asmuo yra to numerio abonentas, turi teisę reikalauti abonento, kurio numeris yra perkeliamas, duomenų tik tuo atveju, kai perleidėjas yra suteikęs abonentui viešai prieinamą galimybę nemokamai identifikuotis internete. Jeigu perleidėjas neužtikrina abonentui viešai internete prieinamos galimybės nemokamai identifikuotis pagal Aprašo 121 punkto reikalavimus, tai perleidėjas neturi teisės pagal Aprašo 121 punktą reikalauti abonento, kurio numeris yra perkeliamas, duomenų.

Iš viso abonentinio numerio perkeliamumo paslauga laikotarpiu nuo 2004-01-01 iki 2012-01-01 buvo pasinaudota 690 884 kartus, iš jų dėl viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numerių - 668 582 kartus, o dėl viešųjų fiksuoto telefono ryšio paslaugų numerių - 22 302 kartus“, - sakė RRT direktoriaus pavaduotoja Lina Rainienė

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)