Paslaptingas praėjusią savaitę išsiuntinėtas kvietimas pasiūlė žurnalistams „atvykti ir pamatyti ką mes statome“ - tai IT žiniasklaidos atstovus privertė gerokai pasukti galvą ir paspėlioti – ko turėtume sulaukti?

Planuojamas pranešimas atgaivino netgi senstelėjusius įtarimus, kad „Facebook“ veršis į milžinišką išmaniųjų telefonų rinką, nors bendrovės vadovas Markas Zuckerbergas rugsėjį aiškiai pasakė, kad „Facebook“ tokių ketinimų neturi.

Technologijų analitikas dr. Richardas Windsoras sakė, jog tikisi, kad „Facebook“ pristatys „techninės įrangos strategiją“ - tokiu būdu ji labiau supanašėtų su „Google“ nei su „Apple“.

„Facebook“ yra socialinių tinklų milžinai, turintys daugiau nei milijardą aktyvių vartotojų, tačiau neturintys jokios pozicijos bet kokioje kitoje paslaugoje, kuri vartotojams būtų prieinama internetu. Tai reiškia, kad kai vartotojai užsiima kitais dalykais, pavyzdžiui, paieška, naršymu ar apsipirkinėjimu, tas srautas eina ne per „Facebook“ tarnybines stotis, taigi, socialinis tinklas nežino ką veikia jų vartotojai. Kuo daugiau „Facebook“ žino, tuo tiksliau jie gali pritaikyti reklamas galutiniam vartotojui, atitinkamai tokias reklamas galima parduoti brangiau“, - „Radio Free Mobile“ tinklaraštyje rašė analitikas.

Renginys prasidės antradienį vakare, 20:00.

Po įvairių interneto leidinių žurnalistų spėlionių nuspręsta, kad yra dar keturi kandidatai, apie kuriuos galbūt išgirsime antradienio vakarą.

Naujienų srauto pakeitimas

Visiems „Facebook“ vartotojams naujienų srautas yra pagrindinis šio socialinio tinklo puslapis, taigi, šios tinklo dalies patrauklumas yra be galo svarbus viso tinklo ateičiai. Tradiciškai naujienų srautas buvo ta vieta, kur vartotojai randa viską, kas vyksta, kur draugai pasakoja kuo užsiima. Pastaruoju metu naujienų srauto funkcija nedaug pasikeitė, tačiau paskutiniuosius dvejus metus „Facebook“ skelbia, kad norėtų, jog naujienų srautas taptų pagrindine interneto pramogų vieta kur būtų galima kartu su draugais klausytis muzikos per „Spotify“, žiūrėti vaizdelius per „Youtube“ ir dalintis mėgstamiausių sportininkų ar humoristų naujienomis.

Business Insider“ teigimu, „Facebook“ nori naujienų srautą paversti „viso interneto informacijos platinimo tašku“. Tai reikštų du dalykus: a) Naujienų srautas tiesiogiai įtrauks turinį iš kitų šaltinių pagal tai, kokie yra jūsų pomėgiai ir b) „Facebook“ vartotojai per naujienų srautą dažniau iškeliaus į kitas svetaines – tai gali būti potencialaus reklamų tinklo dalis.

Mokesčiai už žinutes

praėjusiais metais socialinio tinklo šeimininkai pranešė, kad bando naują mokamų žinučių kitiems socialinio tinklo vartotojams funkciją – pradinė tokių žinučių kaina buvo 1 doleris. Mokestis būtų imamas tik tuo atveju, jei žinutės siuntėjas ir gavėjas tinkle nėra draugai.

Neseniai paaiškėjo, kad 1 dolerį kainuotų žinutės ne tarp visų vartotojų – bent bandymų fazėje žinutė M. Zuckerbergui kainuoja ne 1, o 100 dolerių. Įdomu, kokia turėtų gautis suma per dieną susumavus visas žinutes, kurias gauna „Facebook“ vadovas...

„Facebook“ žengia į paieškų rinką

Kai praėjusiais metais „Facebook“ sumokėjo milijardą dolerių už „Instagram“, jie nusipirko ir milžinišką retro stiliaus nuotraukų biblioteką. Šiuo metu nėra patogaus būdo ieškoti šių nuotraukų per jokius kitus įrankius, kaip tik per pačią „Instagram“ programėlę. Tai būtų geras pirmas „Facebook“ žingsnis į interneto paieškas, be to, M. Zuckerbergas turi šiokių tokių planų vartotojams teikti paieškos rezultatus pagal jų buvimo vietą – pavyzdžiui, ieškant gretimų restoranų ar darbo pasiūlymų.

„Facebook“ pozicija atsakant į kai kuriuos žmonėms svarbius klausimus yra iš tiesų unikali“, - rugsėjį sakė socialinio tinklo įkūrėjas.

Reklamų tinklas

Viena problema, su kuria susiduria „Facebook“ - tai reklamos. Analitikai abejojo socialinio tinklo gebėjimu auginti pajamas pasaulyje, kuriame dominuoja išmanieji telefonai ir planšetiniai kompiuteriai. Kaip ir „Google“, „Facebook“ prie kintančių pasaulio realijų prisitaiko iš lėto ir 2011 metų pabaigoje pristatė galimybę reklamuotis mobiliuosiuose įrenginiuose. Per pirmuosius devynis 2012 metų mėnesių mobiliosios reklamos sudarė 6 proc. visų „Facebook“ pajamų ir per 2012 finansinius metus bendrovei sukrovė 339 mln. JAV dolerių.

Bet koks svarbus pranešimas apie pažangą mobiliųjų reklamų srityje iki ketvirto metų ketvirčio rezultatų paskelbimo sausio 30 dieną būtų pačiu laiku.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)