Perskaičiavus pagal kursą į eurus, ketvirčio pajamos augo nuo 33,87 mln. eurų iki 34,51 mln. eurų (augimas – 1,89 proc.) , metų pajamos mažėjo nuo 133,85 mln. eurų iki 127,82 mln. eurų (mažėjimas – 4,51 procento). Paskutinis toks ketvirtis, kai buvo fiksuotas augimas lyginant su tuo pačiu ankstesnių metų ketvirčių buvo 2008 m. pabaiga.

„Omnitel“ į tinklo infrastruktūrą investavo 184 mln. Švedijos kronų per visus 2014 m. lyginant su 202 mln. kronų 2013 metais.

Įmonės abonentų kiekis per metus augo 27 tūkstančiais – nuo 912 iki 939 tūkstančių. Augimas pasiektas privačių klientų sąskaita – verslo klientų kiekis buvo stabilus.

Išankstinio mokėjimo klientų kiekis mažėjo – anot D. Strombergo, pagrindinės to priežastys yra dvi: pirma, praėjusiais metais buvo sutrumpintas išankstinio mokėjimo kortelių „galiojimo laikas“, kuomet jos nenaudojamos. Antra priežastis – dalis išankstinio mokėjimo klientų pradėjo naudotis paslaugomis pagal sutartį.

Duomenų suvartojimas „Omnitel“ tinkle per 2014 metus išaugo 44 procentais, lyginant su 2013 metais. Daugiau nei 60 proc. mažmeniniuose „Omnitel“ prekybos taškuose parduodamų telefonų – išmanieji. Prieš metus parduodamų išmaniųjų telefonų dalis buvo apie 45 procentus.

Baigtas tinklo modernizavimas: 3G ryšiu Lietuvos teritorija padengta pilnai, be to, pagerintas ryšys patalpų viduje. Ryšio gerinimas patalpų viduje bus šiais metais bus vienas svarbiausių „Omnitel“ infrastruktūros tobulinimo prioritetų.

Yra pagrindo džiaugtis

Danas Strombergas
„Gruodis buvo geriausias „Omnitel“ mėnuo nuo 2008 metų. Taip buvo iš dalies dėl bendro rinkos augimo, tačiau mūsų augimas buvo spartesnis nei rinkos. Ketvirtis buvo geriausias nuo 2012 metų“, - sakė „Omnitel“ generalinis direktorius Danas Strombergas.

„Dabar esame kur kas geresnėje pozicijoje nei pernai: 2013 metais netekome dalies klientų dėl kainų karo, o nuo šių metų balandžio privačių klientų kiekis stabilus ir augantis. Verslo klientų kiekis auga lėčiau, bet taip pat auga. Išankstinio apmokėjimo klientų kiekis mažėja. Kainų karas baigėsi. Be to, pagerėjo prekės ženklo reputacija. Todėl esu nusiteikęs kur kas optimistiškiau nei prieš metus“, - sakė D. Strombergas.

Invoacijos verslui ir privatiems klientams

Prieš metus buvo planuota, kad iki 2014 metų pabaigos įmonė suteiks galimybę naudotis 4G ryšiu 50 procentų Lietuvos populiacijos – šie ketinimai viršyti su kaupu: įmonės vadovas tikina, kad 2014 metų pabaigoje 4G paslaugomis galėjo naudotis jau 80 proc. populiacijos.

Praėjusiais metais „Omnitel“ pradėjo bendradarbiavimą su „Spotify“ – dabar šio bendradarbiavimo vaisiai pradėjo nokti, klientai vis dažniau naudojasi galimybe užsisakyti „Spotify“ per „Omnitel“.

2015 metų planai: ir toliau vystysime 4G tinklą, užsitikrinsime lyderyste ir lauke, ir patalpose. Lyderystė užtikrins ir aukščiausią duomenų perdavimo spartą. Didėjant duomenų perdavimo spartai bei daugėjant turinio, tikimasi, kad bendras išmaniųjų telefonų naudotojų kiekis 2015 metų gale bus apie 50 proc., lyginant su 37 proc. praėjusių metų gale.

„Omnitel“ ketina sparčiai vystyti „verslas-verslui“ paslaugas: siūlys papildomas išmaniųjų telefonų saugumo, M2M (Machine to machine) paslaugas. Bus aktyviau žengiama ir į e-komercijos bei mobiliosios piniginės rinką.

D. Strombergas žada, kad 2015 metais „Omnitel“ bus rinkos lyderiai pagal inovacijas klientams ir verslui, paslaugų teikimo paprastumą. Kalbant apie 4G tinklo pasiekiamumą – įmonės prezidentas žada, kad 2015 metų pabaigoje juo galės naudotis daugiau nei 90 proc. Lietuvos populiacijos.

„Tinklas jau yra. Dabar jį reikia pilnai išnaudoti – jame pasiūlyti naujas, inovatyvias paslaugas. Mūsų tinklas yra vienas geriausių ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje – prieš dvejus ar trejus metus mes atsilikinėjome, o dabar mūsų tinklas yra geresnis net nei kai kuriose Skandinavijos šalyse - „TeliaSonera“ grupėje pagal tinklo pažangą esame antroje arba trečioje vietoje“, - sakė bendrovės prezidentas.

Vienas iš tinklo išnaudojimo būdų – bendradarbiavimas su kita „TeliaSonera“ grupės įmone „Teo“ teikiant išmaniosios televizijos, „antro ekrano“ mažame įrenginyje paslaugas.

Skandinavijoje „TeliaSonera“ grupės įmonės jau siūlo „Netflix“ ir HBO paslaugas – siekiama šias paslaugas pasiūlyti ir Lietuvai, tačiau kol kas tam išlieka rinktas barjeras: unikali lietuvių kalba, vartojama tik labai nedidelėje rinkoje.

D. Strombergas pastebėjo, kad lėtėja planšetinių kompiuterių pardavimų augimas – tai yra ne tik Lietuvos, bet ir pasaulinė tendencija. Bet grįžta „senesnių“ darbo įrankių – nešiojamųjų kompiuterių – pardavimai.

Kainos nedidės, bet neriboto interneto nesitikėkite

„Kainų lygis Lietuvoje vis dar yra vienas žemiausių Lietuvoje – ir nemanau, kad tai turėtų keistis ateityje. Jeigu pajamos iš vieno kliento ir didės – tai tikrai bus ne dėl skambučių, žinučių ar megabaitų brangimo, o dėl papildomų paslaugų pasiūlymo“, - sakė D. Strombergas. Kainų mažėjimo galimybė net nebuvo svarstoma.

D. Strombergas teigė, kad apie neriboto mobiliojo interneto paslaugas kol kas nesvarstoma – vartotojų, kurie sunaudotų daugiau nei 10 GB duomenų per mėnesį, yra tik vienetai, o esant mažesniam sunaudojimui „Omnitel“ pasiūlymas yra geresnis dėl ryšio kokybės ir duomenų perdavimo spartos, o taip pat – dėl papildomų paslaugų. Taip pat nėra ketinimų ir pasiūlyti neriboto „Spotify“ paslaugos srauto, kuris leistų muzikos telefone klausytis be duomenų ribojimo: šios paslaugos pasiūlymo priežastis buvo siekis padidinti duomenų suvartojimą.

Po kelių metų „Omnitel“ ketina pasiūlyti ir 4G++ paslaugas – mobilųjį internetą, kuriame agreguojamas duomenų perdavimas trimis skirtingais dažniais, kuriais veikia įrenginiai ir „Omnitel“ ryšio infrastruktūra.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)