Nors internetu perkamų prekių nei pačiupinėsi, nei pasimatuosi, kaip įprastoje parduotuvėje, lietuviai vis daugiau drabužių ir avalynės perka neišeidami iš namų. „Spinter“ tyrimų duomenimis, pastaruoju metu drabužiai yra perkamiausia elektroninių parduotuvių prekė, populiarumu lenkianti net kompiuterius.

„Tai reiškia kelis dalykus. Pirma, žmonės pasidarė drąsesni, pirkdami darbužius internete, jiems nereikia būtinai eiti pasimatuoti. Kitas dalykas – žmonės pasidarė dar jautresni kainai“, – teigia „Stilago“ projekto vadovė Lietuvoje Jurgita Videikaitė.

Anot vienos iš internetinių parduotuvių steigėjų, mados prekės ypač išpopuliarėjo per sunkmetį, o sprendimą esą lemia ir kaina.

„Elementari logika – yra krizė, žmonės perka mažiau, bet jie vis tiek nenustoja rengtis. Jie nori gražiai rengtis ir ieško alternatyvų. Ir jie randa alternatyvą internete, kur kainos yra patrauklesnės“, – tvirtina „Studio Moderna Fashion Group“ vadovas Baltijos šalims Giedrius Sakalauskas.

Pasak G. Sakalausko, Lietuvoje jau veikia 7 ar 8 specializuotos mados prekių elektroninės parduotuvės, kurios tarpusavyje konkurencijos nejaučia. Konkurencijos kol kas neįžvelgia ir drabužių prekybos monopoliją savo rankose išlaikantys tradicinės prekybos atstovai.

„Pirmiausia, perkant drabužius yra labai daug emocijos. Ta emocija yra tokia, kad reikia ir pačiupinėti, ir paliesti. Kitas dalykas – žmonių figūros labai skiriasi, todėl norisi ir pasimatuoti, pasižiūrėti, kaip dera su kitu gaminiu. Tad tokios labai tiesioginės konkurencijos aš nematyčiau Pirkimas internetu, nors jis yra labai augantis ir yra didelis ateities prekybos kanalas, šiai dienai jis labai tiesiogiai nekonkuruoja. Jis konkuruoja tik dėl bendros piniginės, dėl bendro pinigų kiekio“, – mano įmonės „Baltika Lietuva“ direktorė Viktorija Krolytė.

Tradicinės prekybos atstovų nuomone, internetu daugiau perka jauni, drąsūs žmonės, dažniausiai vadinamieji kainų medžiotojai. Tačiau elektronines parduotuves jau steigia ir patys tradiciniai tinklai – esą taip nori išlaikyti į kitas šalis emigruojančius pirkėjus.

Tyrimai rodo, kad tarp perkančiųjų drabužius, avalynę, aksesuarus internetu – daugiausia 18–25 metų tiek miestų, tiek kaimų gyventojų, tačiau dominuoja moterys. Jos dažnai apiperka visą šeimą.

Eurostato duomenimis, elektroninėse parduotuvėse perka kas ketvirtas internetu besinaudojantis lietuvis. Pernai elektroninė prekyba mūsų šalyje augo daugiausiai Europoje – beveik 30 proc.