aA
Ar esate pastebėję, kad jūsų kelias į lėktuvą visada būna pažymėtas ryškiaspalviais kūgeliais? Kartais jie būna išdėlioti gana tingiai – paliekami dideli tarpai, dažnai vietoj kūgelių atsistoja patys oro uosto darbuotojai pirštu parodantys, kur jums eiti.
© Shutterstock

Arba kur jums neiti – po sparnu eiti negalima. Bet kodėl? Juk dažniausiai varikliai yra išjungti, o ir kelią iki tolimesnių durų taip žymiai sutrumpintumėte.

Ant lėktuvų bilietų dažniausiai nurodyta, per kurias duris jums reikėtų įlipti. Taip siekiama paspartinti keleivių laipinimą. Kuo greičiau keleiviai atsisės į savo vietas, tuo greičiau lėktuvas galės pakilti. O juk laikas – tai pinigai. Tačiau jei jau taip svarbu, per kokį laiką keleiviai suras savo vietas, kodėl neleidžiama eiti po sparnais? Juk dažnai taip galėtumėte nukirsti kelio ir lėktuve atsidurti greičiau. Kaip tikriausiai galite numanyti, taip daroma dėl saugumo.

Nors variklis yra išjungtas, jis vis tiek gali būti karštas. Dažnai lėktuvai skrenda į vieną reisą po kito, todėl variklis gali būti neatvėsęs. Oro uosto darbuotojams tai nėra didelė problema – jie tiesiog per arti neprieina ir neliečia nieko, ko nereikia. Įkaista ne visas variklis, todėl dažnai galima pamatyti, kaip darbuotojas iš ką tik nusileidusio lėktuvo variklio krapšto nelaimingo paukščio liekanas. Vaizdas, aišku, nemalonus, bet paukštis nebūna iškepęs. Tačiau jūs, tikėtina, nežinote, kurios variklio dalys yra karštos, o kurios – ne. Todėl eidami pro šalį galite ką nors paliesti ir stipriai nusideginti.

Net ir išjungto variklio ventiliatorius gali sėkmingai suktis toliau. Vėlgi – prie jo nevalia kišti pirštų. Nors po sparnais vaikščioti negalima, kai kurie keleiviai vis tiek neištveria ko nors nepridarę – viena moteris Kinijoje į variklį švystelėjo saują monetų. Skrydį teko atidėti, kol monetos buvo iškrapštytos. Jei variklis būtų įjungtas, situacija būtų dar pavojingesnė, nes išmetamosios dujos yra nuodingos ir labai karštos.

Kartais laipinant keleivius lėktuvas yra pildomas degalais, o bakai yra sparnuose. Iš jų degalų pylimo metu pasišalina susikaupę garai, kuriais galima apsinuodyti. Vėlgi – dėl to prie sparnų artintis negalima.

Galiausiai, aplink lėktuvą dažnai sukiojasi eilė techninių darbuotojų. Jie pildo degalų bakus, vandens rezervuarą, tuština atliekų surinkimo sistemą, tikrina pagrindinius lėktuvo mazgus. Jiems darbas einasi kur kas lengviau, kai šalia nesimaišo smalsūs keleiviai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Povandeninių laivų paslaptys: kaip jie išbūna mėnesiais po vandeniu ir iš kur gauna deguonies? (29)

Didieji atominiai povandeniniai laivai įprastai plaukioja po vandeniu. Taikos metais jiems vis tiek...

Patarimai, į ką reikėtų atsižvelgti prieš įsigyjant kompiuterinį žaidimą (1)

Perskaitykite kūrėjo informaciją, įvertinkite žaidimą ir peržvelkite atsiliepimus. Pateiksime 4...

Moksleiviai atgaivino istorinį Vilnių legendiniame „Minecraft“ žaidime (4)

Jau netrukus populiariojo kompiuterinio žaidimo „Minecraft“ gerbėjai visame pasaulyje galės...

„SpaceX“ erdvėlaiviai skrydžiams į Marsą bus statomi Teksase (2)

JAV bendrovė „SpaceX“ trečiadienį paskelbė, kad skrydžiams į Marsą planuojamo naudoti...

Advokatas: „Linkomanijos“ byla bus paskutinė – nauja tvarka leis blokuoti svetaines be teismo (50)

Lietuvos apeliaciniam teismui nusprendus įpareigoti interneto paslaugų tiekėjus uždrausti savo...

Top naujienos

Apsipirkti prekybos centre reikės naujų įgūdžių: laukia didelės naujovės (450)

Nuo investicijų į savitarnos kasas iki naujos internetinės prekybos platformos - taip didieji...

Jastramskis: Skvernelis gali sumaišyti kortas Nausėdai, nes kur du – trečias nereikalingas (460)

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis paskelbė dalyvausiantis Prezidento rinkimuose. Kokios jo...

Teismas nusprendė: Naujosios Zelandijos pora į gimtinę grįžo be 9-metės (1355)

Vilniaus apygardos teismas trečiadienio popietę paskelbė sprendimą tarptautinio įvaikinimo...

Orai: savaitės pabaigoje nieko naujo (2)

Penktadienį per Lietuvą slinks dar vienas nedidelis žemo slėgio sūkurys.

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (215)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Rekordą Lietuvai pelnęs Vanagas svajojo apie TOP 10: penkias sekundes paliksime kitiems metams (86)

„Mes prieš startą pasitarėme, kad turime dar 4 minutes priekyje. Na, ir kur nematome, nelekiam,...

Geriausiu savo žaidėju Lekavičių vadinantis PAO treneris: jis neišpildo tik vieno prašymo (9)

Rickas Pitino iki šiol nebuvo viešėjęs Lietuvoje, bet apie lietuvius atsiliepia labai pagarbiai. O...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (435)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Fenomenaliai pataikiusi „Maccabi“ ketvirtame kėlinyje pasigailėjo katalonų (3)

Lapkritį trenerį Ioannį Sfairopoulą pasikvietusi Tel Avivo „Maccabi“ (8 pergalės/11...

Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje, mirtinai partrenkta moteris (95)

Ketvirtadienio vakarą, apie 18.12 val., Vilniuje, Žirnių g., automobilis „VW Scirocco“...