aA
Lufthansa“ nuo 2014-ųjų metų modifikuoja savo „Airbus A320“ lėktuvus – po sparnais montuojami mažyčiai gumbeliai. 2013-aisiais Vokietijos oro linijos skaičiavo, kad toks visos flotilės apdorojimas kainuos milijonus, bet vis tiek verta tai daryti. Tik kaip toks mažytis gumbelis gali ką nors pakeisti?
Airbus A320 įmontuoti triušmą slopinantys gumbeliai. Shutterstock/Lufthansa nuotr.
Airbus A320 įmontuoti triušmą slopinantys gumbeliai. Shutterstock/Lufthansa nuotr.

„Lufthansa“ taip modifikavo apie 200 lėktuvų. Darbas nėra labai sunkus, bet tam reikia specialistų ir laiko, todėl tai kainuoja. Nors pats gumbelis yra mažas ir pagamintas iš santykinai nebrangaus aliuminio, forma yra gerai apgalvota. Bet ar jis gali ką nors nuveikti tokio, kad „Lufthansa“ galėtų džiaugtis savo milijoninėmis investicijomis, po kurių gali parodyti tik mažus gumbelius po „Airbus A320“ sparnais?

Iš tikrųjų, šis gumbelis maždaug 2 dB sumažina lėktuvo skleidžiamą triukšmą. Akustinė tarša yra milžiniškas iššūkis, su kuriuo komercinė aviacija sunkiai tvarkosi. Oro uostai yra statomi toliau nuo miestų, bet miestai dažnai auga oro uostų link ir greitai įvedami papildomi triukšmo ribojimai. Pagal juos koreguojamos lėktuvų tūpimo/kilimo trajektorijos, bet dėl to dažnai sunaudojama daugiau degalų.

Airbus A320 įmontuoti triušmą slopinantys gumbeliai. Shutterstock/Lufthansa nuotr.
Airbus A320 įmontuoti triušmą slopinantys gumbeliai. Shutterstock/Lufthansa nuotr.

Lėktuvo fiuzeliažo paviršiuje yra nemažai mažesnių ir didesnių skylių. Visos jos yra svarbios - kai kurios iš jų slepia prietaisus, kitos yra skirtos slėgių subalansavimui. Pavyzdžiui, lėktuvui naudojant degalus bakuose gali susidaryti nepageidaujamas neigiamas slėgis.

Problema ta, kad apvalios po „Airbus A320“ sparnais esančios angos skrendant ūžia tarsi kas pūstų priglaudęs lūpas prie stiklinio butelio kakliuko. Ir štai čia padeda tas nedidelis metalinis gumbelis.

Airbus A320 įmontuoti triušmą slopinantys gumbeliai. Shutterstock/Lufthansa nuotr.
Airbus A320 įmontuoti triušmą slopinantys gumbeliai. Shutterstock/Lufthansa nuotr.

Tai – sūkurių generatorius. Pasyvus aerodinaminis prietaisas, kuris, kaip supratote iš jo pavadinimo, kuria sūkurius. Tokius gumbelius pamatysite ir ant „Boeing 737“ sparno, ir ant sprotinių automobilių stogo. Šiuo atveju tie sūkuriai sudrumsčia oro srautą ir neleidžia ūžti.

2 dB nėra daug, bet „Lufthansa“ stengiasi sumažinti savo lėktuvų keliamą triukšmą. Taip kompanija prisitaiko prie griežtėjančių standartų ir tiesiog yra draugiškesnė aplinkai.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(41 žmogus įvertino)
4.2195

Etikos skandalų purtomas ir techninių problemų krečiamas „Facebook“ džiūgauja: skaičiuoja milijardinį pelną (15)

Socialinį tinklą „ Facebook “ valdanti bendrovė pirmadienį paskelbė per vėliausią ketvirtį...

Technologijų ekspertai pataria: kaip darbuotojams neprarasti budrumo ir nepakliūti į internetinių sukčių pinkles

Vis dažniau pasitaiko atvejų, kai išaugę interneto vartotojų srautai padidina ir nusikaltimų...

Kosmoso lenktynės tęsiasi: „Amazon“ įkūrėjas Jeffas Bezosas ruošiasi į orbitą paleisti savo privačią kosminę stotį (5)

„Amazon“ įkūrėjo Jeffo Bezoso kosmoso kompanija „Blue Origin“ paskelbė apie ketinimus...

TKS dienos suskaičiuotos: aiškėja, kokių pranašumų turės 2027 metais pradėsianti veikti komercinė kosminė stotis „Starlab“ (45)

Iki Tarptautinės kosminės stoties eksploatacijos pabaigos liko ne tiek jau daug laiko, tad metas...

Eksperimento metu išsiaiškino, kokiame aukštyje nustoja veikti mobilusis ryšys: soriukas, Arvydai Saboni (69)

Mobiliuoju ryšiu esame įpratę naudotis būdami ant žemės, tačiau skrisdami lėktuvais paprastai...

Top naujienos

3 vakcinos, kurios šiemet būtinos kiekvienam – jų negavus viena liga gali apsunkinti kitą

Koronavirusas , gripas ir pneumokokas – trys itin pavojingos infekcijos, galinčios baigtis...

Seime – naujas siūlymas didinti pensijas: kiek svarbus būtų turimas stažas (139)

Siūloma senatvės pensijas visiems didinti vienodu tempu, darbo stažo įtaką panaikinti ne iš...

Pagaliau: Nausėda sutinka svarstyti Karoblio kandidatūrą į ES ambasadorius papildyta (76)

Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį po susitikimo su Estijos prezidentu Alar Karis...

Patvirtinta: mokinių atostogų metu įsigalioja griežtesnė tvarka, besitestuojantys gaus testus į namus (50)

Vyriausybė praėjusią savaitę prailgino moksleivių rudens atostogas dviem dienoms, o šią...

ETT nurodė Lenkijai mokėti po 1 mln. eurų per dieną už ginčą dėl teismų papildyta (391)

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) trečiadienį įpareigojo Lenkiją mokėti po 1 mln....

Prie mįslingai po vestuvių puotos dingusio klaipėdiečio paieškos prisijungė ir Uosto direkcijos pajėgos

Prie 31 metų vyro, dingusio naktį iš spalio 16-osios į 17-ąją, paieškų taip pat yra...

SAM viceministrė: iš reanimacijoje atsidūrusių koronaviruso pacientų neišgyvena net 70–80 proc. įvardino gydymo kainas (861)

Sveikatos apsaugos viceministrė Aušra Bilotienė Motiejūnienė Delfi laidoje „Iš esmės“...

Vilnius uždraudė šildytis akmens anglimi ir durpių briketais: baudos sieks iki 600 eurų (177)

Draudimas individualių ir daugiabučių namų butų gyventojams kūrenti krosnis akmens anglimi ir...

Nausėda teigia analizuojantis įstatymą dėl darbuotojų testavimo jų pačių lėšomis (11)

Prezidentas Gitanas Nausėda teigia dar analizuojantis įstatymo pataisas, numatančias prievolę...

Ar rudieji ryžiai iš tiesų vertingesni už baltuosius? Štai kokių argumentų pateikia dietologai (1)

Leidinyje „Health“ sveikatos rubriką turinti sertifikuota visuomenės sveikatos specialistė,...