Savo iniciatyva jau antrus metus iš eilės į Barseloną vykstanti lietuvių bendrovė ypatingu blizgesiu ir paprastų vartotojų akį traukiančiomis naujovėmis nežavėjo, tačiau interneto paslaugų teikėjai, ypač iš šalių, kurios vadinamos besivystančiomis, turėjo pagrindo sukiotis apie lietuvių stendą: mūsų tautiečiai kuria belaidžio ryšio įrangą, kurią patys vadina „WiFi su steroidais“.

„Atvykome paieškoti naujų klientų, susitikti su senais“, - sakė „LigoWave“ viceprezidentas rinkodarai Jonas Sabaliauskas, nebandęs spėlioti, kodėl šiemet jiems kompanijos nepalaiko kitos lietuviškos bendrovės.

„Iš esmės važiuoti į tokią parodą yra verta, bet tai yra tokia paroda, į kurią reikai važiuoti daug metų iš eilės – ne tam, kad labai didelį verslą pradėtum, bet kad pasididintum savo kompanijos žinomumą ir tuo pačiu išsikovotum didesnį stendą judresnėje parodos vietoje, arčiau didelių kompanijų. Nes pirmą kartą važiuojant net ir turėdamas didelį kalną pinigų negali užsisakyti geros vietos – tenka pamažu, nuo mažiausio stendo kilti. Norinčių dalyvauti visada yra daugiau nei vietos“, - sakė netoli pagrindinio įėjimo į pastatą, kuriame surengta konferencija, pagrindiniame praėjime stendą gavusios bendrovės atstovas.

„Tai yra didžiausia mobiliųjų technologijų paroda pasaulyje – čia susirenka visų mobiliojo ryšio operatorių atstovai – ir ne tik iš „senojo žemyno“, bet ir iš trečiųjų šalių, kur technologijos nėra tiek pažengę ir jiems reikia efektyvių sprendimų. Tai mūsų įmonė jiems gali pasiūlyti gana konkurencingą produktą, kuris suteikia galimybę teikti interneto ar kitas susijusias paslaugas – pavyzdžiui, „Voice over IP“, - sakė J. Sabaliauskas.

Lietuvoje „LigoWave“ produkcija nelabai ką domina – nedaug beliko tankiai apgyvendintų vietų, į kurias nebūtų atvesta šviesolaidžių, nors J. Sabaliauskas sakė, kad klientų, perkančių jų įrangą, esama ir Lietuvoje. Tačiau kur kas perspektyvesnė yra besivystančių šalių rinka – pavyzdžiui, Filipinų sostinė Manila toli gražu nesidžiaugia tokia interneto infrastruktūra, kaip lietuviški miestai. „Laidinės infrastruktūros ten visiškai nėra, tai mūsų produktų ten begalę naudoja – taip interneto paslaugų teikėjai gali pateikti ryšį savo klientams. O kai rinka yra didelė, tačiau vartotojai nepajėgūs pirkti brangiai, pati paslaugos kaina turi būti labai maža, todėl jiems reikia technologijų, kurios leistų pigiau pateikti nei tai galima būtų padaryti, tarkime, optiniais kabeliais ar kitomis priemonėmis“, - sakė J. Sabaliauskas. Dabar „LigoWave“ produktus naudoja tokios gigantiškos bendrovės, kaip „ChinaMobile“, „China Telecom“ - tiesa, jie nebūtinai būna pažymėti „LigoWave“ logotipu – paprasčiau tuos pačius produktus pažymėti partnerių ZTE prekės ženklu, kuris kinams yra puikiai pažįstamas.

„Esame pranašesni, nes turime savo sukurtą specialų telekomunikacijų protokolą, nes žiūrint iš technologinės, iš geležies pusės, mes naudojame „WiFi“ lustų rinkinį. Bet pats protokolas yra visiškai perdirbtas, todėl patys šiuos gaminius vadiname „WiFi“ su steroidais“: jie užtikrina geresnį pralaidumą ir kitas technines charakteristikas, kuriomis įprastinė „WiFi“ technologija nepasižymi. Be to, mūsų įmonė priklauso didelei kiniškai įmonių grupei, kuri turi didelę savo gamyklą Azijoje. Visi produktai, kurie yra sukuriami Lietuvoje – o mes sukuriame ir „kietąją“, ir „minkštąją“ dalį, kitaip tariant, projektuojame ir techninę dalį, ir programuojame. Radijo dalis, antenos, mūsų įrangos korpusai – viskas sukurta Lietuvoje, bet pagaminta Kinijoje“, - sakė J. Sabaliauskas.

Nuo 2005 metų egzistuojanti įmonė užklupus krizei buvo priversta ieškoti investuotojų ir apsikeitė akcijomis su Kiniška įmonių grupe. O per dvejus pastaruosius metus, kuomet buvo prekiaujama ryšio įranga, J. Sabaliausko teigimu, apyvarta kasmet augo po tris kartus.

Lietuviai važiuoja ne dalyvauti parodose, o megzti ryšių

Tai, kad lietuviškų stendų Barselonoje kiekis yra labai artimas nuliui, nereiškia, kad mūsų tautiečiai šį verslo požiūriu svarbų renginį ignoruoja – į jį tikrai važiuojama. Tačiau visas veiksmas, dėl kurio lietuviai kraunasi lagaminus ir skrenda į Barseloną, vyksta už uždarų durų, posėdžių kambarėliuose, kur ryšį su potencialiais klientais (ar darbdaviais) bandoma užmegzti tiesiogiai: bendrovės „Mano numeris“ vadovai į Barseloną vyko tartis su valstybių, kuriose nevykdoma numerio perkėlimo į kito operatoriaus tinklą, ryšio operatorių ir reguliuotojų atstovais – tai būtų puiki galimybė išplėsti verslą į užsienio valstybes. Be to, vienu lėktuvu į Barseloną skrido ir Afrikoje bei Azijoje itin populiaraus lietuviško socialinio tinklo „Eskimi“ kolektyvas su direktoriumi Vytu Paukščiu priešaky.

Nors mūsų „braliukai“ latviai Barselonos kongrese oficialių atstovų neturi, tačiau kiek tolimesni kaimynai estai nesismulkino - „Enterprise Estonia“ (mūsų „Verslios Lietuvos“ atitikmuo) į Barseloną atsigabeno net 14 šios šalies įmonių ir įstaigų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)