Ši informacija, ilgą laiką laikyta individualiuose serveriuose, dabar bus išdalinta tarp skirtingų „Google“ produktų ir paslaugų. „Google“ privatumo politikos pasikeitimai buvo įtvirtinti praėjusią savaitę, kai kompanija pranešė apie savo 60-ties paslaugų politikos pasikeitimus. Paieškos gigantas performulavo visas taisykles į vieną informacijos valdymo taisyklių rinkinį.

Tai reiškia, kad „Google“ leis „YouTube“ (kuri priklauso „Google“) prieiti prie visos vartotojų informacijos, surinktos iš: „Gmail“, „Google“ kalendoriaus bei paieškos variklio. Taigi, jei jūs naršysite „YouTube“, šis tinklapis gali jums rekomenduoti peržiūrėti mokomąjį vaizdo įrašą apie taisyklingą svogūno pjaustymą, vien dėl to, kad jūs neseniai su draugu susirašinėjote apie kulinarinius ypatumus bei maisto gaminimą. Daugumai interneto vartotojų, ši informacija sukėlė šoką. „Google“ į susirūpinimus atsakė savo tinklaraštyje teigdama, kad kompanijos siekis yra viską supaprastinti ir, kad apie šiuos pasikeitimus jie praneša iš anksto.

Dėl šios politikos įgyvendinimo įvairios įmonės apie savo klientus žinos daugiau ir tikriausiai atras naujų būdų kaip pasinaudoti turimos informacijos gausa. Socialinio interneto išpopuliarėjimas leidžia tinklapiams lengviau prieiti prie savo vartotojų. Mažmeninės prekybos svetainės, remiantis vartotojo ankstesnių pirkimų kitose parduotuvėse istorija (kurią galės gauti iš paieškos varikliuko), galės kiekvienam lankytojui pritaikyti unikalų pradinį puslapį. Kai kurie šias naujienas priima su baime, tačiau kitiems tai didelė galimybė atverianti naujas verslo galimybes. Tai, be abejonės, leis „Google“ suteikti tikslingesnes ir pelningesnes reklamines paslaugas. Įsivaizduokite, jeigu norėsite apsipirkti „Amazon.com“, kiekvieną kartą ten sugrįžus reklama jums rekomenduos pirkti prekes, kurias neseniai pirkote kitose svetainėse. Galbūt švenčių laikotarpiu tai yra naudinga, tačiau sausio mėnesį tai pradeda erzinti.

Jau dabar aišku, kad tokios kompanijos kaip „Facebook“ ir „Google“ labai vertina informaciją apie vartotojų pirkimo ir naršymo internete įpročius. Ir tikriausiai tai niekada nepasikeis. Taigi, kad išvengtų didelio vartotojo nepasitenkinimo jie turėjo sugalvoti išmintingą būdą tinkamai kaupti ir kontroliuoti visą turimą informaciją. „Google“ privatumo politikos pertvarkymas viską gerokai supaprastino, bet kartu ir suteikė šiai kompanijai daugiau galios disponuojant vartotojų informacija. Vienas iš įdomesnių faktų yra tas, kad „Google“ jau ilgai spėliojo vartotojų amžių pagal tai kokiose svetainėse jie lankosi. Tikslas – pateikti geresnes paslaugas svetainėms, kurios naudojasi „Google ad“ paslaugomis. Informacija apie vartotojo amžių ir pomėgius padeda pritaikyti tinkamas tavo skoniui reklamas. Visa informacija apie vartotojo lankytas svetaines yra saugoma kompiuteryje, slapukuose (angl. cookie), tai laikina internetinė rinkmena, kiekviename kompiuteryje ir naršyklėje ji yra skirtinga. „Google“ vartotojai šią funkciją gali bet kada ištrinti, nuėję į „Google“ naršymo istoriją (per krumpliaračio piktogramą viršutinėje dešinėje ekrano dalyje) ir paspaudę mygtuką „Šalinti“. Tačiau tokiu atveju vartotojai turės tenkintis žemos kokybės ir visiškai neaktualia reklama.

Kaip paslėpti savo internetinius pėdsakus?

Keletas „Google“ įrankių leis jums kontroliuoti, kokią informaciją norite rodyti paieškų milžinui. Šiuos nustatymus rasite adresu google.com/privacy ir paspaudę „Privatumo įrankiai“ (angl. Privacy tools). Pateiksime keletą patarimų:

*„Google“ prietaisų skydelį rasite privatumo įrankių skiltyje, tai yra geriausia vieta pamatyti, ką „Google“ seka ir kokias funkcijas galite išjungti.

*Išjunkite savo paieškų istoriją: Kai tik jūs prisijungiate, „Google“ susieja jūsų paieškos istoriją su jūsų „Google“ paskyra (angl. Google account).

*Inkognito rėžimas: Naujausios naršyklės, taip pat „Google Chrome“, gali įjungti privataus naršymo sesiją, kurios metu informacija nėra įrašinėjama.

*Kai naudojatės „Google Chat“, pasirinkite, kad pokalbio neįrašinėtų, tokiu būdu viskas ką pasakysite liks tiktai jums.