Nors internetas suteikia daugybę naujų galimybių, jis gali kelti pavojų vaikams dėl pornografijos, smurto, priekabiavimo, viliojimo, galimybės gauti netinkamų prekių ir paslaugų, agresyvios ar klaidinančios reklamos, taip pat sukčiavimo, pažymi EP. Neseniai atlikta apklausa parodė, jog beveik 15 proc. 10-17 metų amžiaus nepilnamečių interneto vartotojų yra gavę seksualinių pasiūlymų, o 34 proc. iš jų susidūrė su seksualine medžiaga, kurios neieškojo.

Europarlamentarai primygtinai ragina ES valstybes sklandžiai ir laiku perkelti ir įgyvendinti 2011 m. ES direktyvą dėl kovos su lytine prievarta prieš vaikus, jų seksualiniu išnaudojimu ir vaikų pornografija. Europos Komisija raginama atsiskaityti dėl to, kaip valstybės į savo teisę perkelia šios direktyvos nuostatas apie baudžiamąją atsakomybę už vaikų viliojimą internetu.

Europarlamentarai atkreipia dėmesį, kad kai kuriose ES valstybėse pernelyg lėtai šalinami vaikų pornografijos tinklalapiai. Savo ruožtu jie ragina stiprinti šios srities ES bendradarbiavimą su užsienio šalimis. Europarlamentarai ragina valstybes steigti karštąsias linijas, skirtas pranešti apie neteisėtą turinį bei elgesį, taip pat numatyti nepilnamečiams skirto skaitmeninio turinio klasifikavimą pagal amžių ir plėtoti atitinkamas technologijas, bendradarbiaujant su operatoriais.

EP nariai apgailestauja, kad nesilaikoma 2009 m. vasario 9 d. Europos Komisijos ir 17 socialinių tinklų, įskaitant „Facebook“ ir „Myspace“, pasirašyto pakto, pagal kurį skatinama nepilnamečių apsauga ir saugumas internete.

Siekiant pratinti vaikus ir paauglius kritiškai vertinti informaciją, be galo svarbu kuo anksčiau pradėti mokyti vaikus sąmoningai naudotis žiniasklaida ir internetu, įsitikinę europarlamentarai. Jie ragina valstybes įtraukti šį dalyką į mokymo programas, taip pat rengti atitinkamus mokymus pedagogams.

Savo ruožtu Parlamentas primygtinai ragina Europos Komisiją pasiūlyti priemonių, kaip apsaugoti vaikus nuo agresyvios ar klaidinančios televizijos bei interneto reklamos. Ypatingą dėmesį siūloma skirti alkoholio ir kitų žalingų medžiagų reklamos ribojimui.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)