Nemokamai platinama „Windows 9“ galėtų tapti stipriausiu veiksniu, dėl kurio atgimtų asmeninių kompiuterių rinka: nemokama operacinė sistema padidintų gamintojų susidomėjimą, kuriems šiandien naudingiau išleisti „Android“ planšetes, sumažintų kompiuterių kainą bei padidintų „Windows“ rinkos dalį, taip pat planšetinių kompiuterių segmente.

B. Rebackas teigia, kad „Microsoft“ išlieka vieninteliu tiekėju, kuris tiesiogiai gauna pajamas iš operacinės sistemos pardavimų. Jis mano, jog ši sena išlaidų monetizacijos praktika gali nepasiteisinti artimiausioje ateityje, tad „Microsoft“ tektų ieškoti kitų uždarbio iš „Windows“ vartotojų būdų. Teigiama, kad šios problemos sprendimas taps viena svarbiausių naujojo „Microsoft“ generalinio direktoriaus užduočių.

„Mes manome, kad anksčiau ar vėliau „Microsoft“ bus priversta sekti „Apple“ ir „Google“ pėdomis bei operacinę sistemą platinti nemokamai, ypač vartotojų rinkoje, o pagrindiniu pajamų šaltiniu padaryti aplikacijų parduotuvę, paieškos tarnybą „Bing“, „Skype“, „Office 365“ ir t.t. Vis tik mes tikimės, kad firmos ir toliau apmokės palaikymo paslaugas, sudarydamos įvairius verslo susitarimus“, – teigia „Stifel Nicolaus“ analitikas.

Jei „Microsoft“ priims teisingą sprendimą, analitiko manymu, nemokama „Windows 9“ padės iš principo pakeisti jėgų pusiausvyrą rinkoje ir žymiai įsistiprintų šios kompanijos pozicijas. Tiesa, korporacijai reikėtų pasverti visus tokio žingsnio privalumus ir trūkumus, kadangi atgalinio kelio jau nebebus.