Klaipėdos universitetas jau turi burlaivį „Brabander“. Prireikus mokslininkai, studentai juo išplaukia į jūrą atlikti tyrimų. Tačiau „Brabander“, pasak mokslininkų, negali prilygti specializuotam mokslinių tyrimų laivui. Teigiama, kad jame bus galima atlikti visus pagrindinius okeonografinius tyrimus.

„Visos veiklos jūroje dabar labai smarkiai plečiasi. Uosto statybos, kabelių tiesimas, atsinaujinančios energetikos problemos, galų gale tas pats palaidotas cheminis ginklas – daugybė visokių problemų, kurias reikia spręsti. Ir Lietuva šiuo metu faktiškai neturi nė vieno normalaus mokslinių tyrimų laivo“, – sako KU Baltijos pajūrio aplinkos tyrimų ir planavimo instituto direktoriaus pavaduotojas dr. Saulius Gulbinskas.

Naujos modernios plaukiojančios laboratorijos kaina – daugiau nei 30 milijonų litų. Mokslininkai tikina, kad nuomotis būtų brangiau.

„Vien Klaipėdos universitetui, Lietuvos mokslui reikia daugiau nei 100 parų per metus darbo jūroje. Vienos paros tokio tipo laivo kaina yra 10–15 tūkstančių eurų, jeigu tokį laivą reikėtų samdytis iš užsienio“, – teigia dr. S. Gulbinskas.

Konkursą laivui statyti laimėjo Klaipėdoje įsikūrusi „Vakarų Baltijos laivų statykla“. Tuo džiaugiamasi, nes lietuviai Lietuvai skirtą laivą statė labai seniai.

„Šitoj įmonėj, „Baltijos laivų statykloj“, paskutiniai Lietuvai statyti laivai buvo „Lietuvos jūrų laivininkystei“ statomi laivai, kurie toliau buvo įrenginėjami Ispanijoje. Tai, sakykim, 15–18 metų Lietuvai nebuvo statomi laivai“, – sako AB „Vakarų laivų gamykla“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Mokslinių tyrimų laivo statybą įmonės vadovas vadina savotišku iššūkiu – pasak jo, tai naujas laivo tipas, kurį sukurs nuo projekto iki rakto. Laivo statybą galės stebėti Klaipėdos universitete studijuojantys būsimieji laivų statybos inžinieriai.