Skrydžio metu užfiksuota anomalija, erdvėlaivis sudužo, praneša CNN. Tai jau antras kosminis incidentas per savaitę.

Apie savo nesėkmę Mohavės dykumoje, Kalifornijoje, bendrovė pati paskelbė socialiniame tinkle „Twitter“.

Per televiziją rodomuose vaizduose matyti po dykumą didžiuliame plote išsibarsčiusios erdvėlaivio nuolaužos. Skelbiama pirminė informacija, kad pilotai prarado kontaktą.

„Virgin Galactic“ nešantysis lėktuvas „White Knight Two“ nepatyrė jokių nesklandumų ir laimingai grįžo į uostą. techcrunch.com skelbia, kad erdvėlaivis sudužo maždaug po 6 minučių po to, kai jis buvo paleistas iš nešančiojo lėktuvo.

R. Bransonas socialiniame tinkle „Twitter“ padėkojo visiems už užuojautas ir rūpestį ir pranešė, kad nedelsdamas skrenda į incidento vietą.

Erdvėlaivis „SpaceShipTwo“ turėjo skraidinti šešis keleivius ir du pilotus. Jis buvo ruošiamas pirmiesiems pasaulyje komerciniams suborbitiniams skrydžiams vėliau šiais metais. Erdvėlaivis per ankstesnius bandymus buvo pakilęs į maždaug 21,6 kilometro aukštį – maždaug dvigubai aukščiau negu skraido komerciniai laineriai.

Penktadienio incidentas jau antra nesėkmė, šią savaitę supurčiusi komercinę kosmoso pramonę.

Antradienį nepilotuojama „Antares“ raketa sprogo tiesiog po pakilimo. Vėliau bendrovės „Orbital Sciences Corporation“ atstovas paaiškino, kad raketa buvo sąmoningai sunaikinta, kai išryškėjo akivaizdžios problemos.

DELFI primena, kad ekstremalių idėjų mėgėju R. Bransonu visada buvo žavimasi dėl jo aistros ir tikėjimo savo misija iškelti paprastus mirtinguosius į Žemės atmosferos pakraščius, tačiau didžiausia „Virgin Galactic“ problema buvo įvardijama tai, jog R. Bransonas niekada tiksliai neįvertino kosminių skrydžių techninių iššūkių sudėtingumo. Dėl to jis nuolat prisižada per daug, o padaro per mažai.

Problemų buvo įžvelgiama R. Bransono pasirinktoje kosminių skrydžių sistemoje. Joje naudojami du aparatai – reaktyvinis „motininis lėktuvas“ „WhiteKnight Two“, pasiekiantis 15 km aukštį ir „SpaceShipTwo“, kuris atitrūkęs nuo keliančiojo lėktuvo trumpam įjungia savo raketinius variklius. Ir būtent šie raketiniai varikliai yra visų „Virgin Galactic“ problemų šaknis. R. Bransonas „Bloomberg“ televizijai sakė: „Raketų gamyba užtruko gerokai ilgiau, nei mus tenkinantis terminas“. Paskutinio bandomojo skrydžio metu „SpaceShipTwo“ pasiekė aukščio rekordą – 21,5 km, tačiau tuo metu aparate buvo tik du pilotai, o aparatas taip ir neišvystė reikalingo 4000 km/h greičio. Įtariama, jog variklis tiesiog nėra pakankamai galingas, kad iškeltų aštuonis žmones – du pilotus ir šešis keleivius – į pageidaujamą trajektoriją.

„Virgin Galactic“ bandomieji skrydžiai, kurių dažnis pastaraisiais metais smarkiai sumažėjo, buvo vykdomi iš oro uosto Mojavės dykumoje Kalifornijoje (JAV). Bet rezultatų menkumas labai jaučiamas gretimoje Nju Meksiko valstijoje, kur „Virgin Galactic“ specialiai suborbitiniams skrydžiams pastatė „Spaceport America“ uostą. Keleivių šis uostas laukia jau nuo 2012 metų.

Šio kosminio uosto statybos smarkiai kirto per valstijos mokesčių mokėtojų kišenes – 212 mln. JAV dolerių valstybei kainavęs projektas kol kas nesukuria tų žadėtų darbo vietų ir nepritraukia tų milžiniškų turistų srautų, kuriais R. Bransonas suviliojo valstijos vadovus.

„Virgin Galactic“ iš maždaug 800 žmonių jau susirinko apie 80 mln. JAV dolerių užstato (tikslūs skaičiai nėra žinomi) – šie žmonės pasiryžę už kelionę iki Žemės atmosferos pakraščio susimokėti po 250 tūkst. dolerių. Visiems pažadėti nepakartojami reginiai – juodas dangus, lenkta horizonto linija ir penkios minutės nesvarumo, o tuomet – nėrimas atgal į Žemę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (362)