Net keli panevėžiečiui priklausantys siuntiniai jau nuo lapkričio dulka Lietuvos pašto skyriuje, bet savininkui jie atkakliai neatiduodami dėl gana kurioziškos priežasties – šis, nurodydamas savo telefono numerį, sumaišė vieną skaičių. Ričardui nesuprantama, kodėl siuntinių gavėjai verčiami patys dirbti paštininkais. Užuot siuntinį atnešęs nurodytu adresu ar bent jau pašto dėžutėje palikęs apie jį pranešimą, paštas siunčia SMS žinutę, kuri, kaip parodė Ričardo istorija, gali nuklysti nežinia kur. Ką daryti tiems, kurie prarado mobilųjį telefoną, jo išvis neturi arba tiesiog suklydo nurodydami savo numerį?

Ričardas, taupydamas laiką ir pinigus, gana dažnai apsiperka iš įvairių elektroninių parduotuvių, tarp jų ir „Aliexpress“. Nemažai siuntinių vyras užsakė dar rudenį, bet jų iki šiol nesulaukė. Kilus įtarimui, kad kažkas ne taip, jei per tris mėnesius nepasiekė nė vienas siuntinys, panevėžietis pagal „Aliexpress“ rodomus siuntinių sekimo duomenis atsekė, kad keli jų Lietuvoje yra jau nuo lapkričio vidurio.

„Pasitikrinęs nurodytus „Aliexpress“ siuntimo duomenis, pamačiau, jog mano telefono numeris nurodytas klaidingai – skiriasi paskutinis skaitmuo. Supratau, kad dėl to negavau iš Lietuvos pašto trumpąja žinute pranešimo apie siuntą. Neabejojau, jog nuėjęs į pašto Panevėžio centrinį skyrių problemą lengvai išspręsiu, bet likau gerokai nustebintas“, – pasakojo panevėžietis.

Nėra žinutės – nebus siuntos

Panevėžio centrinio pašto darbuotoja, užuot padėjusi klientui rasti pradingusias siuntas, pareiškė padėti niekuo negalinti, mat siuntų kodai Ričardui išsiųsti trumpąja žinute. Vyras kantriai aiškino žinutės negavęs, nes nurodė neteisingą telefono numerį. Jis vylėsi, kad pašto duomenų bazėje bus matyti, kokiu numeriu išsiųsta žinutė ir koks joje nurodytas siuntos kodas. Tačiau pašto darbuotojos atsakymas pribloškė – duomenų bazės, pagal kurią būtų galima patikrinti išsiųstąsias žinutes, pasirodo, nėra. Ar išvis buvo išsiųsta žinutė ir kokiu numeriu – niekas nežino.

Ričardo nustebimą pakeitė panika – su neteisingai nurodytu gavėjo telefono numeriu į Lietuvą turi keliauti dar 12 siuntinių, kurių bendra vertė ne vienas šimtas eurų.

„Toliau dar gražiau – priėjusi, kaip pati prisistatė, Panevėžio centrinio pašto vadovė paaiškino, kad jeigu nėra SMS – tai ir siuntinio nebus. Iš pašto vadovės komentarų supratau tiek, kad siuntinio identifikavimas vyksta tik per SMS. Ir niekam neįdomu, kad ant siuntos užrašytas mano namų adresas. Į klausimą, kodėl privaloma užrašyti siuntos pristatymo adresą, jei apie siuntinius pranešama tik žinutėmis į telefoną, sulaukiau atsakymo, tarsi būčiau kalbėjęs ne su žmogumi, o su robotu: „Jūs gaunate SMS“, – apie kone kuriozu virtusią situaciją pasakojo Ričardas.

Lietuvos paštas

Kratosi atsakomybės

Panevėžiečiui nesuprantama, argi asmens dokumentas su vardu ir pavarde bei teisingai ant siuntos užrašytas adresas nieko nereiškia? Nors atėjus į paštą atsiimti siuntos nepakanka parodyti tik žinutės telefone – reikia papildomo identifikavimo pagal asmens dokumentą.

Supratęs, jog nepavyks susikalbėti su Panevėžio centrinio pašto vadove, vyras paprašė parodyti Lietuvos pašto taisyklėse punktą, kuriame būtų parašyta, kad paštas pristato siuntinius tik žinutėmis, ir adresas ant siuntinio ar paprastosios siuntos nebetenka prasmės. Tačiau jam buvo pasiūlyta tik paskaityti taisykles Lietuvos pašto internetiniame puslapyje.

„Pratęsdamas minėtą maratoną pasiteiravau, kodėl Lietuvos paštas neneša siuntinio į namus, jei aiškiai nurodytas adresas? Atsakymas: čia ne siuntinys, o paprastoji korespondencija, kuri netelpa į pašto dėžutę. O kodėl jos neneša į namus? Nes netelpa, todėl įmetamas pranešimas. Bet aš tokio pranešimo negavau. Paklausęs kodėl, vėl sulaukiau iš vadovės to paties atsakymo: jūs gavote SMS. Jokio bandymo spręsti susidariusią situaciją ar užsirašyti mano duomenis nesulaukiau. Galiausiai buvo pasiūlyta kreiptis į atstovą spaudai“, – su tokiu abejingumu ir atsainumu valdiškose įstaigose vyras jau seniai buvo susidūręs.

Panevėžietį patikino, kad ir kitų jam adresuotų siuntų, jeigu ir ant jų nurodytas neteisingas telefono numeris, jis negausiantis. Nors tuo metu, kol jis kalbėjosi su pašto vadove, kitos darbuotojos pusbalsiu šnekėjosi, kad vienas Ričardui priklausantis siuntinys pašte pragulėjo nuo lapkričio 10 d., bet buvo išsiųstas atgal į Kiniją. Kur iš tiesų iškeliavo panevėžiečiui priklausantis siuntinys ir koks yra kitų siuntų likimas, nežinia, nes Lietuvos paštas kratosi bet kokios atsakomybės.

„Kas man atlygins nuostolius už negautus siuntinius? Bet įdomiausia tai, kad Lietuvos paštas gauna siuntinį su adresu, bet jo neneša. Tiesiog išsiunčia žinutę, o toliau paštininko funkcijas turi atlikti pats siuntos gavėjas: tikėtis, kad žinutė ateis, atvažiuoti į paštą ir pasiimti siuntinį. Tai kokia tuomet prasmė ant siuntos nurodyti tą namų adresą?“ – nesuprantama panevėžiečiui.

Lietuvos paštas per kelias darbo dienas nesugebėjo „Sekundės“ žurnalistams pateikti argumentuoto atsakymo dėl šios susiklosčiusios situacijos.