Apsukusi kelis ratus aplink gydymo įstaigą, moteris šiaip taip rado laisvą vietą, tačiau susimokėti už ją niekaip nepavyko – parkomatas neveikė.

Baimindamasi pavėluoti pas gydytoją, o vizito laukė kelis mėnesius, panevėžietė su senole išskubėjo į polikliniką.

Grįžusi mažiau nei po valandos rado įspėjimą susimokėti baudą.

Atvežė ligonę


Panevėžietė Valda Bručienė praėjusį ketvirtadienį į Konsultacijų polikliniką atvežė jos pagalbos paprašiusią sunkiai vaikštančią 77-erių ligonę.
Gedimas nuo mokesčio neatleidžia

Kaip ir buvo galima nuspėti, netoli poliklinikos nebuvo nė vienos laisvos vietos – nei mokamoje, nei nemokamose aikštelėse.

Beviltiškai apsukusi keletą ratų, V. Bručienė nusprendė savo keleivę išleisti prie pat Konsultacijų poliklinikos, o pati nuvažiavo tolėliau ieškoti, kur pasistatyti automobilį.

„Močiutė labai sunkiai vaikšto, o tą dieną buvo labai slidu, visi šaligatviai – lyg ledo kalnai. Net ir nedidelis atstumas jai būtų buvęs neįveikiamas. Rizikavau ją trumpam palikdama, bet kitos išeities nebuvo“, – pasakojo V. Bručienė.

Tapo pažeidėja


Galiausiai Valdai pavyko rasti vieną laisvą vietą arčiau Maironio tako, mokamoje aikštelėje.
Gedimas nuo mokesčio neatleidžia

Vairuotoja pasakoja iš anksto turėjusi paruoštus pinigus susimokėti už stovėjimą, tačiau paaiškėjo, kad parkomatas neveikia.

Kiek pasidairiusi, jokio kito automato nepamatė.

Bijodama pavėluoti močiutę palydėti pas gydytoją, panevėžietė į polikliniką išlėkė taip ir nesusimokėjusi už vietą.

Pati V. Bručienė ne ką jaunesnė už savo ligotą keleivę, programėlėmis telefone ji nesinaudoja, sumokėti telefonu senjorei irgi painu.

„Poliklinikoje užtrukome iki valandos, o grįžusi jau radau užkištą baudos lapelį. Ji nedidelė, kiek daugiau nei penki eurai, bet pikta, juk ne dėl mano kaltės negalėjau susimokėti“, – guodėsi pažeidėja tapusi V. Bručienė.

Užduotis: surask parkomatą


Paskambinusi nuobaudos lape nurodytu telefonu panevėžietė išgirdo, kad net ir sugedęs parkomatas neatleidžia nuo prievolės susimokėti už stovėjimą.
Gedimas nuo mokesčio neatleidžia

O toje pačioje gatvėje, prie pat Konsultacijų poliklinikos įrengtas dar vienas automatas, kuriuo ir buvo galima pasinaudoti. Po šio pokalbio ir pati Valda atsiminė, kad toks tikrai yra.

„Bet ar ant parkomatų neturėtų būti nurodyta, kur rasti artimiausią, jeigu šis sugenda? Juk į Konsultacijų polikliniką atvyksta žmonės ir iš Biržų, Pasvalio, Rokiškio – jie tikrai nežino, kur tie parkomatai išsidėstę. Kaip paaiškino nurodytu telefonu atsiliepusi moteriškė, susimokėti galima bet kur ir statyti bet kur. Tai gal užtektų vieną parkomatą pastatyti Laisvės aikštėje, atvažiavai, susimokėjai ir važiuoji, kur tau reikia. Kažkoks absurdas“, – piktinosi pašnekovė.

Mato norą pasipinigauti


Nubausta V. Bručienė sako pasigedusi elementaraus žmogiškumo. Jai pačiai jau 70 metų, tad, svarsto panevėžietė, nėra garantijos, ar vėl negautų baudos, kol ne tokiu sparčiu žingsniu nueitų iki veikiančio parkomato ir grįžtų atgal iki automobilio.

Į gydymo įstaigas atvyksta ligoti, sunkiau vaikštantys pacientai, ne kiekvienam toks lakstymas ieškant veikiančio automato įveikiamas.

„Kai iš gydytojos grįžome prie mašinos, mačiau, kad kitas žmogus irgi bandė „tvarkyti“ parkomatą, daužydamas kumščiu. Nejaugi laiko baudoms išrašyti turima, o pasirūpinti parkomato tvarkymu – ne? Baudos šiuo atveju buvo ne kas kita kaip pasipinigavimas“, – kalbėjo panevėžietė.

Apie tokį nemalonų incidentą ji pasiguodė darbe. Kolegė papasakojo, jog toks atvejis, kai neveikė automatas, jai nutikęs Kaune.

„Ji taip pat gavo baudą, bet dėl viso pikto buvo nusifotografavusi neveikiantį parkomatą, todėl baudą anuliavo. Labai retai kada teisybės ieškau, bet šiuo atveju negaliu tylėti“, – sakė V. Bručienė.

Patarimas – skambinti


Paprašytas pakomentuoti situaciją už bilietų automatų priežiūrą ir mokesčių rinkimą atsakingos bendrovės „Panevėžio būstas“ direktorius Renaldas Januška pareiškė, kad parkomato gedimas neatleidžia nuo atsakomybės susimokėti už stovėjimą.

Anot jo, jei taip nutiko, kad mokėjimo automatas nepriima pinigų, neišspaudina kvitelio ar kyla kitų bėdų, reikia skambinti nurodytu telefonu.

Gedimas nuo mokesčio neatleidžia

„Gal ne parkomatas neveikė, o vairuotoja nemokėjo juo naudotis? Tam ir nurodytas telefonas, kad būtų galima išspręsti visas kilusias problemas“, – sako R. Januška.

Pasak direktoriaus, jei parkomatas išties neveikė, turėjo atsirasti apie tai įspėjantis užrašas. Jame nurodoma naudotis kitu.

Mokėjimo automatų tinklas, anot R. Januškos, Panevėžyje tikrai platus, o atsiskaityti už stovėjimą direktorius siūlo ir sms žinutėmis ar programėle.

„Visame mieste įrengti 47 parkomatai. Kad sugestų, pasitaiko labai retai, tokie atvejai išimtiniai. Dažniau būna, kad patys vairuotojai neskaito instrukcijų, bet ir tuomet visuomet galima pasikonsultuoti su dispečeriu, tikrai padės išspręsti kilusius nesklandumus“, – tvirtino R. Januška.

Užmaršumo mokestis


Anot direktoriaus, jei kontrolieriai nustato, kad nebuvo sumokėta už stovėjimą, už valytuvų paliekamas pranešimas ir paprašoma vairuotojų per dešimt dienų susimokėti vadinamąjį užmaršumo mokestį.

Kai mokėti vengiama, byla perduodama Panevėžio savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui, kuris ir skiria baudą.

„Mes baudos kvitų nerašome. Gal žmogus skubėjo, gal iš karto nepavyko, todėl jam pasiūloma susimokėti visos dienos stovėjimo kainą – 5,80 euro, vadinamąjį užmaršumo mokestį. Vairuotojai jau įpratę, kad miesto centre ar prie gydymo įstaigų reikia mokėti už stovėjimą, jau seniai tai nebėra naujovė, bet užsimiršusių vis dar pasitaiko“, – teigė R. Januška.