Į paskutinįjį šių metų posėdį susirinkusiai Klaipėdos miesto savivaldybės tarybai bus pateiktas svarstyti sprendimas „Dėl keleivių vežimo kainų patvirtinimo“.

Jo esmė labai paprasta – prašoma padidinti kainas už keliones miesto viešuoju transportu. Jei valdžioje esantys uostamiesčio politikai tam pritars, klaipėdiečiai plačiau pinigines atverti turės jau nuo kitų metų pradžios.

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus teigimu, šio sprendimo tikslas – įvertinus faktiškai pakitusias keleivių vežimo sąnaudas bei pajamas, nustatyti ekonomiškai pagrįstus keleivių vežimo Klaipėdos mieste ir priemiestyje tarifus.

Keleivių vežimo kainas didinti siūloma, kai šios paslaugos planuojamos sąnaudos viršija pajamas daugiau nei 2 procentais.

„Planuojama, kad 2024 metais keleivių vežimo sąnaudos augs apie 7 proc. Įvertinus galimą 1,5 mln. eurų nuostolį 2023 metais, neperžiūrint kainų, viešojo transporto nuostolis kitais metais galėtų siekti iki 2,8 mln. eurų.

Pritarus šiam sprendimo projektui, planuojama, kad viešojo transporto nuostolis 2024 metais būtų apie 1,6 mln. eurų“, – aiškinamajame sprendimo projekto rašte tikina R. Mockus.

Teigiama, kad taip siekiama supaprastinti ir dar labiau skaitmenizuoti bei padaryti aiškesnę uostamiesčio viešojo transporto bilietų kainodaros sistemą.

Dėl to atsisakoma popierinių bilietų pardavimo spaudos kioskuose. Juose liks tik pigesni elektroniniai.

Mažinant bilietų pardavimo apkrovas miesto autobusų vairuotojams, nuo 1 iki 1,50 Eur bus padidinta bilieto pardavimo kaina, jį perkant iš vairuotojo.

Tokiems keleiviams paliekama alternatyva atsiskaityti bankine kortele, netrukdant vairuotojo darbo. Šios paslaugos kaina nesikeis ir toliau liks 1 euras.

Taip pat atsisakoma dalies bilietų, kurių populiarumas nebuvo didelis, bei skirtingų bilietų kainų perkant juos VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ kasose.

Anot R. Mockaus, siūlomi tarifų pokyčiai išlaiko ir net pabrėžia du Klaipėdos viešojo transporto kainodarai būdingus bruožus.

„Tai socialinis jautrumas labiausiai pažeidžiamoms visuomenės grupėms ir palankiausios kainos lojaliems keleiviams, paliekant 10 eurų metinę kainą pradinuko bilietui bei senjoro, 70 metų ir vyresnio amžiaus, metiniams bilietams.

Taip pat siūlome palikti galiojančias nuolaidas asmenims, įsigijusiems Klaipėdiečio kortelę“, – sakė R. Mockus.

Įvertinus Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto finansines galimybes, siūloma iki tiek padidinti miesto maršrutų bilietų kainas: elektroninio kartinio bilieto – 70 centų (vietoje 64 centų); vienkartinio popierinio bilieto autobuse – 1,50 Eur (1 Eur); vienos dienos bilieto – 3 Eur (2,56 Eur); 30 dienų bilieto – 28 Eur (26,50 Eur); 365 dienų bilieto – 275 Eur (255 Eur).

Maršrutinio taksi vienkartinio popierinio bilieto kaina didėtų iki 1,50 Eur (1,20 Eur). Brangiau tektų mokėti ir už integruotų priemiestinių maršrutų bilietus.

Už pasiplaukiojimą vandens autobusu teks mokėti ne 3, o 5 eurus.

Taip pat norima atsisakyti metinio nemokamo bilieto ukrainiečiams pabėgėliams.

Sprendimo projekto rengėjai numato ne tik teigiamas jo pasekmes – sumažėjusias popierinių bilietų gamybos, logistikos ir platinimo išlaidas. Taip pat popierinių bilietų pardavimų autobusuose mažėjimą: mažiau grynųjų pinigų naudojimo, mažiau laiko prarandama reiso metu bilieto pardavimui, patikimesni tvarkaraščiai.

Kaip galimos neigiamos pasekmės įvardijamos papildomos Savivaldybės biudžeto lėšos, viešojo transporto keleivių nepasitenkinimas dėl padidėjusių bilietų kainų.

Galimas nepasitenkinimas ir dėl lengvatos ukrainiečių pabėgėliams panaikinimo.

Paskaičiuota, jog šiam sprendimo projektui įgyvendinti lėšų poreikis 2024 metais sudarytų apie 8 800 tūkst. Eur transporto lengvatų kompensacijoms ir apie 1 600 tūkst. Eur nuostoliui padengti.