Reikėjo sustoti

Dar nuo 2014 metų pabaigos įsigaliojo tvarka, pagal kurią teko pakeisti važiavimo įpročius – sustoti prieš šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta.

Tiesa, pakeisti įsisenėjusią tvarką ir įpročius ne visiems vairuotojams pavyko iš karto. Jei vieni vairuotojai prisitaikė, kitus pasikeisti privertė baudos – už kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymą vairuotojui skiriama bauda nuo 28 iki 86 eurų.

Rodyklių nebeliks

Buvo nuspręsta, kad papildomos lentelės, leidžiančios sukti į dešinę, privalo būti panaikintos iki 2020 metų. Kėdainiuose pirma buvo panaikintos lentelės, esančios ant Vilainių kryžkelės šviesoforų. Netrukus bus naikinamos ir kitos mieste esančios rodyklės. Tai reiškia, kad Kėdainiuose esančių 17 pridėtinių žalių rodyklių nebeliks. Sankryžose bus sumontuoti išmanieji šviesoforai. Tačiau kol jie bus, vairuotojams, norintiems pasukti į dešinę pusę, reikės laukti, kol užsidegs žalia šviesa.

Bus išmanios

Pasak Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio, atsisakoma Kelių eismo taisyklių punkto, kuris papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leisdavo važiuoti tik šios sekcijos signalui įsijungus.

„Atsisakius šio punkto kelio savininkai turės galimybę lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose: įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis, tarp jų – ir į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą.

Vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams – dviratininkams, pėstiesiems. Tiesa, kai vairuotojams užsidegs papildoma sekcija į dešinę, atlikdami savo manevrą jie jau įgis pirmumą“, – paaiškino V. Pumputis.