aA
Prieš pandemiją prasidėję naujojo tilto per Nerį statybos juda į pabaigą. Vilnius-Klaipėda atkarpoje ties Kaunu vykstantys darbai turėtų smarkiai palengvinti čia iškylančią spūsčių problemą. Naujojo tilto statybose liko užbaigiamieji darbai ir kontroliniai bandymai, po kurių bus paleistas transporto eismas.
Eismas Kaune
Eismas Kaune
© DELFI

Liko baigiamieji darbai

„Kauno tiltų“ komunikacijos specialistė Giedrė Samulionytė-Lekavičienė „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare nurodė, kad statybų aikštelėje vykdomi paskutinio objekto įgyvendinimo etapo darbai.

„Kelyje A1 ties Kleboniškiu statomo tilto per Nerį statybų aikštelėje – paskutinio objekto įgyvendinimo etapo darbai: įrengiame garsą slopinančias sienutes, atliekamas horizontalus bei vertikalus kelio ruožo ženklinimas, kiti baigiamieji darbai. Artimiausiu metu suplanuotos ir papildomos užduotys, t. y. atraminės sienos prie Panerių gatvės įrengimas“, – teigė ji.

Anot G. Samulionytės-Lekavičienės, jau greitu metu bus atliekami kontroliniai bandymai po kurių bus galima paleisti transporto eismą.

„Suprantame šio objekto svarbą ir eismo dalyvių norą kuo greičiau važiuoti naujuoju tiltu, tačiau kaip ir visur, taip ir čia saugumą laikome prioritetu. Iki vasario mėnesio planuojame atlikti statinio kontrolinius bandymus, po jų naujuoju tiltu bus galima paleisti transporto eismą. Galutinai visas objektas bus pabaigtas pavasarį“, – patikino „Kauno tiltų“ atstovė.

Darbams koją kišo COVID-19

Anksčiau G. Samulionytė-Lekavičienė informavo, kad pavyko išvengti visiško darbų sustabdymo dėl pavasarį išaugusio darbuotojų sergamumo COVID-19 infekcija. Tiesa, problemų kėlė ir intensyvūs krituliai pavasarį.

Kaune statomas tiltas per Nerį
Kaune statomas tiltas per Nerį
© DELFI / Nerijus Povilaitis

„Pavasarį pavyko išvengti visiško darbų sustabdymo, kurį galėjo lemti dėl pandemijos išaugęs kolektyvo sergamumas. Dalis dirbančiųjų objekte susirgo COVID-19 infekcija, tačiau situaciją, mūsų vertinimu, sėkmingai suvaldėme optimaliai perorganizavę žmogiškuosius išteklius, tęsdami įsipareigojimus užsakovui ir užtikrindami kokybę“, – teigė „Kauno tiltų“ atstovė.

Kitas nemenkas iššūkis, pasak G. Samulionytės-Lekavičienės, buvo gausūs krituliai pavasarį, kai ypač daug lijo. Įtakos atsilikimui nuo grafiko turėjo ir nenumatyti papildomi darbai statybvietėje.

Pagal 2019 m. rugpjūčio 8 d. registruotą viešojo pirkimo sutartį bendrovė įsipareigojo darbus atlikti per 17 mėnesių neskaičiuojant technologinių pertraukų žiemą, tad statybos užbaigtos turėjo būti apie 2021-ųjų vidurvasarį.

Kvietė rangovus dėl vidurinio tilto

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) rangovus kvietė dalyvauti rinkos konsultacijoje dėl vidurinio tilto per Nerį, vadinamo A. Meškinio tiltu, esančio šalia baigiamo statyti tilto (magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km) rekonstravimo.

Tuomet LAKD vadovas Remigijus Lipkevičius teigė, kad rinkos konsultacijomis siekiama iš anksto informuoti rinką apie būsimą pirkimą ir sudaryti sąlygas pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl būsimo pirkimo objekto iki pirkimo pradžios.

Be to, kartu buvo skelbiamas techninis darbo projektas, planuojami kvalifikaciniai reikalavimai ir ekonominio naudingumo kriterijai, rašyta LAKD pranešime žiniasklaidai. Po rinkos konsultacijų bus skelbiamas pirkimas minėtam tiltui rekonstruoti. Pirkimą planuojama paskelbti šių metų pirmąjį ketvirtį.

Kaune statomas tiltas per Nerį
Kaune statomas tiltas per Nerį
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Planuojama, kad A. Meškinio tiltas galėtų būti rekonstruotas iki 2023 m. pabaigos. Rekonstravus šį tiltą, ketinama rekonstruoti likusį trečią (pietinį) tiltą per Nerį.

Pasak LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininko Sauliaus Jansono, naujo tilto per Nerį statybos užsitęsė dėl papildomų, nenumatytų darbų projekto įgyvendinimo metu, gausių kritulių lietingais mėnesiais, taip pat dėl nelaimingo atsitikimo tyrimo. „Kas vyksta Kaune“ primena, kad 2021-ųjų sausio pabaigoje statybvietėje nukritus metalinėms konstrukcijoms, vienas „Kauno tiltų“ darbininkas žuvo ir keturi buvo sužaloti.

Sumažės spūstys

A. Meškinio arba Kleboniškio tiltą, esantį A1 kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda dalimi, sudaro du atskiri gelžbetoniniai tiltai. Pirmoji krantų jungtis, kuria automobiliai juda link Klaipėdos, pastatyta 1964 m., o antroji, kuria judama link Vilniaus – 1981 m. Įgyvendinus visą Islandijos plento projektą, tranzitinio ir vietinio eismo srautai bus atskirti: keturias vidurines juostas numatoma skirti tranzitiniam eismui, o keturias kraštines naudoti kaip jungiamuosius kelius vietiniam eismui.

Minėti tiltai ties Kaunu per Nerį, esantys magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda nuo 99,03 iki 100,47 km, yra labiausiai apkrauti Lietuvoje. Lietuvos automobilių kelių direkcija skaičiuoja, kad šiuo kelio ruožu, į kurią patenka ir minėti tiltai, nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Baltica“ kai kuriomis dienomis automobilių srautas siekia iki 68 tūkst. automobilių.

Darbus atlieka 32,34 mln. eurų vertės konkursą laimėjusi kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“.

Kas vyksta Kaune
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(44 žmonės įvertino)
4.6818

Liepos 22-ąją Kaune vyks jubiliejinė Aludarių diena

Šiemet Tarptautinė liepos 18-osios aludarių šventė Kaune vyks penktą – jubiliejinį –...

„Senukai“ Kaune atidarė didžiausią įvažiuojamosios prekybos erdvę

Parduotuvių tinklas „ Kesko Senukai “ toliau investuoja į tinklo plėtrą. Šalia „Senukų“...

Šilainiuose pražydo pirmas bendruomeninis Kauno sodas: yra ir vašių lysvės

„Atvykote nuostabią dieną: saulutė šviečia, paukščiai čiulba, pražydo obelys, išsiskleidė...

Specialiosios tarnybos kviečia į pilietiškumo akciją Kaune – mokys susikrauti išgyvenimo kuprinę ir kitų svarbių įgūdžių

Šeštadienį(gegužės 14 d.) kauniečiai ir miesto svečiai galės pasitikrinti išgyvenimo žinias...

Kaune atsirado ženklai su žodžiu „priedanga“: ką tai reiškia? (1)

Kauniečiai atkreipė dėmesį, jog prie požeminės pėsčiųjų perėjos, esančios Savanorių ir...

Top naujienos

Istorija, kuria Lietuvoje niekas nenorėjo patikėti: lovoje su kitu vyru užtiktas užsienietis išgyveno tikrą pragarą (1)

Tūkstančiams užsieniečių prieglobsčio nesuteikęs Migracijos departamentas (MD), tikėtina,...

Delfi PliusJurga Grigienė

Londone dirbanti lietuvė sklaido mitus apie gandais apipintą gydymo būdą: išbandę nustemba, koks jis paprastas ir veiksmingas

Tikriausiai ne vienas esate girdėję pasakojimų apie stebuklingą išgijimą panaudojus hipnozinę...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Tikina, kad tai – beprecedentė situacija Lietuvoje: perspėja dėl naujų grėsmių, kurių anksčiau neturėjome

Praėjusiais metais per Baltarusiją į Lietuvą patekę migrantai, kurių dauguma negavo...

Ką Putinas padarė su Rusija: šalis dar niekada nebuvo tokia atstumta (2)

Nors Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas giriasi, kad Vakarų sankcijų „blickrigas“ žlugo,...

Klimatologas pateikė naują prognozę: kitą savaitę – džiuginantys pokyčiai (1)

„Dienos trukmė artėja prie 17 valandų, o intensyvesnės šilumos gauname tik labai...

Karas Ukrainoje. Žiniasklaida: Rusija svarsto antrąjį Kijevo puolimą Baltarusijoje – nerimą keliantys ženklai

Ukrainos ginkluotosios pajėgos pripažino, kad Rusijos pajėgos padarė pažangą Donecko srityje...

Pilotų užfiksuoti NSO vaizdai suglumino pareigūnus JAV Kongrese – neturėjo paaiškinimo, kas tai

Jungtinių Amerikos Valstijų Kongresas surengė pirmuosius neatpažintų skraidančių objektų tema...

Ramina dėl pensijų fondų kritimo: galbūt dar pakris, bet reikia žiūrėti į ilgesnę perspektyvą

Pensijų fondų vertės krenta, nes yra neatsiejamos nuo kapitalo rinkų. Pastarosiose stebimas...

Gražulio išplūsti jaunuoliai kreipėsi į policiją: stebisi tokio žemo lygio kultūra Seime papildyta (18)

Ketvirtadienį Seime parlamentaro Petro Gražulio iškeikti jaunuoliai dėl Seimo nario elgesio ketina...

Šiškauskas sveikina rusų išlaipinimą iš Eurolygos: neįsivaizduoju, kaip dar kitaip daryti spaudimą

Ramūnas Šiškauskas – ilgiausiai Maskvos CSKA gretose žaidęs Lietuvos krepšininkas...