Gyventojo atsiųstose nuotraukose iš tiesų matosi, kad gatvės būklė – apverktina. Atrodo, gatvė ne šalia miesto centro, o kokiame nors kaimelyje. Palijus gatvės gyventojams tenka klampoti per balas ir purvynus, o dar ir automobilius laužyti.

Vytautas teigė, jog gyventojai kreipėsi į savivaldybę su prašymu padėti, tačiau gavę atsakymą, kad gatvė sutvarkyta gali būti tik po 5–7 metų, mat Apynių gatvė yra 54-oje vietoje prioritetų sąraše, o šiuo metu suremontuota tik daugiau kaip 20 gatvių.

„Valdininkų atsakymas pribloškė mūsų gatvės gyventojus. Gatvė niekam neįdomi, nors kitos miesto gatvės ir rajonai yra tvarkomi“, – rašoma laiške. Apynių gatvės gyventojas teigia, kad jausmas – lyg gavus spjūvį į veidą.

„Delfi“ susisiekus su Alytaus miesto savivaldybės Komunikacijos skyriaus vedėju Romu Jankausku, jis pakomentavo, kaip sudaromas prioritetų sąrašas.

„Gatvės Alytuje asfaltuojamos ne pagal jos vietą ir skundų skaičių, bet pagal automobilių eismą“, – sakė jis.

Detaliau apie gatvių asfaltavimo prioritetus papasakojo Statybos skyriaus vedėjo pavaduotojas Sigitas Stumbras.

„Gatvių asfaltavimas Alytaus mieste vykdomas pagal 2016 metais parengtą „Alytaus miesto transporto sektoriaus studija. Žvyruotų gatvių asfaltavimo prioritetai“ (toliau - studija). Studijoje, įvertinus visas žvyruotas gatves pagal vienodus kriterijus, sudarytas gatvių asfaltavimo eiliškumas. Studijoje gatvių eiliškumas nustatytas pagal šiuos kriterijus – ekonominis naudingumas, gatvių įrengimo metai, gatvės būklė, eismo intensyvumas, namų tankis, viešųjų paslaugų įstaigų skaičius, užstatymo tankis, gatvės paskirtis. Skaičiuojant ekonominį naudingumą buvo atlikta sąnaudų ir naudos analizė, vertinant kelionės laiko santaupas, kelių transporto priemonių eksploatacinių sąnaudų santaupas, esamos gatvės priežiūros ir remonto darbų ekonomiją, ekologinių nuostolių ekonomiją ir gatvės rekonstravimo kainą“, – aiškino S. Stumbras.

Anot jo, tokie kriterijai kaip tai, ar gatvė yra centre, ar už jo, nėra vertinti, kadangi „visi mieto gyventojai, gyvenantys arčiau centro, ar toliau nuo centro, turi tokias pačias teise gyventi asfaltuotoje gatvėje“.

Išasfaltuota gali būti ir anksčiau

S. Stumbras teigė, kad nurodyti orientaciniai 5–7 metai nėra griežtai apibrėžtas laikas. Gatvė gali būti išasfaltuota ir ankščiau, ir vėliau, o viskas priklauso nuo kasmet skiriamo finansavimo žvyruotoms gatvėms.

Tiesa, gyventojai ir patys gali paspartinti gatvės išasfaltavimą, tačiau tokiu atveju finansiškai tektų prisidėti ir patiems.

„Pagal Alytaus miesto savivaldybės tarybos patvirtintą dalinio dalyvavimo tvarką, gyventojai gali nelaukdami studijoje numatytos eilės gatvės asfaltavimą atlikti savo ir savivaldybės lėšomis. Savivaldybė, įrengiant gatves dalinio dalyvavimo būdu, finansuoja 70 procentų statybos darbų kainos, gyventojai turi prisidėti 30 procentų“, – aiškina S. Strumbras ir prideda, kad gatvės rekonstrukcijos projekto ar gatvės remonto aprašo savivaldybė nefinansuoja, šios išlaidos tenka gyventojams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)