Kinetinį teatrą Maskvoje 1994 metais įkūrė choreografas ir režisierius Aleksandras (Saša) Pepeliajevas. Chemijos ir režisūros studijas baigęs menininkas nuosekliai dirba, ieškodamas šiuolaikinio šokio ir kitų raiškos priemonių sąskambių. Jo Rusijos ar kitų šalių teatrams kurti spektakliai pristatyti daugybėje festivalių Rusijoje, įvairiose Europos šalyse, JAV, Izraelyje.

Už inovatyvią kūrybą Saša Pepeliajevas yra pelnęs ne vieną tarptautinį apdovanojimą. Nuo 1998 m. jis intensyviai dėsto ir veda meistriškumo pamokas įvairiuose šokio ir teatro centruose Rusijoje, Olandijoje, Švedijoje, Danijoje, Suomijoje, Lietuvoje, Vokietijoje, Kenijoje, Tanzanijoje, JAV, Egipte ir Estijoje. Nuo 2006 metų choreografas pradėjo kūrybiškai sieti šokį ir interaktyvias medijas, spektakliuose naudoti kompiuterių galimybes.

Lietuvos žiūrovai jau ne kartą turėjo galimybę susipažinti su Sašos Pepeliajevo kūryba. Jis su vienu ar kitu savo spektakliu yra ne kartą viešėjęs festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“. O 2008 m. tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ pristatė A. Pepeliajevo spektaklį „Hamletai“, pastatytą Talino Von Krahlio teatre.

Gruodžio 7 ir 8 d. Menų spaustuvės Juodoje salėje Kinetinis teatras parodys spektaklį „Senė“, kurį šiuolaikinio šokio ir tarpdisciplininių scenos menų gerbėjai jau vadina kultiniu. Spektaklį įkvėpė nemirtinga D. Charmso „Senė“, palikusi gilų pėdsaką naujausioje Lietuvos teatro istorijoje per 1992 m. sukurtą Oskaro Koršunovo spektaklį.

Kelių paveikslų, veiksmų ir dimensijų komiksų ir lindyhopo spektaklis – taip spektaklio kūrėjai vadina savo pastatymą. Čia yra ir animacijos, ir filmavimo on-line režimu, ir kitokių modernių multimedinių sprendimų. Bet visų svarbiausia šiame spektaklyje – šokis. Šokis – absurdas. Šokis – anekdotas. Šokis – chuliganiškas pokštas.

Pasak suomių dienraščio „Helsingin Sanomat“: „Panašu, kad Saša Pepeliajevas išsijungė smegenų žievę, kuri paprastai kontroliuoja kūrybiškumą ir pradėjo eksperimentuoti su viskuo. Turiu omeny būtent viską! Rezultatas – grynas košmaras, iš kurio paradoksaliai nesinori pabusti“.

Po gruodžio 7 dienos spektaklio – susitikimas su žiūrovais.

Gruodžio 9 dieną Menų spaustuvės Kišeninėje salėje pristatomas spektaklis „Departure“ – Sašos Pepeliajevo solo vaidinimas, kuriame šokis derinamas su medijomis ir animacija. „Departure“ tęsia ankstesniųjų choreografo darbų („Hamleto“, „Margaritos ir Meistro“, „Senės“, „Sigmund & Freud”, „Much Cokotuch“) atradimus – interaktyvių technologijų naudojimą, spektaklio kūrimą čia ir dabar.

Šįkart kelionė į realybės ir virtualybės pasaulį vyksta absurdiškoje komiksų aplinkoje. Melodraminis siužetas padeda švelninti kovą su laiku ir erdve. Ašaros ir aistros yra miksuojamos ir konvertuojamos į skaitmeninių „dievų“ kalbą. Nors spektaklis yra kruopščiai suprogramuotas, bet atsitiktinumai čia vis tiek nutinka ir tampa virtualiojo „gėrio“ prieskoniais.

Pavadinimas („Departure“ – lietuviškai gali reikšti įvairias sąvokas: išvykimas, išskridimas, išplaukimas, išėjimas, pasitraukimas, pradinis taškas, naujas dalykas, nukrypimas, nesilaikymas; kūrėjai turi omeny visas šias reikšmes, dėl to angliško pavadinimo neverčia jokioje šalyje) reiškia tiek fizinį vietos pakeitimą, tiek sąmonės kovą su perdėm organizuota tikrove.

O rusų teatro viešnagė šįkart prasidės nuo mokomosios programos Menų spaustuvėje gruodžio 4 ir 5 dienomis. S. Pepeliajevas video ir scenos menų kūrėjams dėstys Interaktyvaus video šokio teatre tiesas, o viena pagrindinių Kinetinio teatro artisčių Tatjana Gordejeva lietuvių šokio ir teatro profesionalams siūlo performanso praktikos laboratoriją.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją