aA
Po 10-ojo šiuolaikinio cirko festivalio „Naujojo cirko savaitgalis“, vykusio praėjusių metų rugsėjį „Menų spaustuvėje“, ir jo metu vykusių edukacinių šiuolaikinio cirko programų su cirko disciplinų specialistais iš viso pasaulio, Lietuvoje pamažu pasirodo naujų šiuolaikinio cirko renginių, sukurtų Lietuvos autorių.
Spektaklis "Aš esu..."
Spektaklis "Aš esu..."
© Organizatorių archyvas

Naujasis Vilniaus cirkas „Antigravitacija“ vasarį pristatė naują šiuolaikinio cirko spektaklį „Aš esu...“. Jo metu neišvysite nei klounų, nei dresiruotų gyvūnų, kadangi spektaklis kalba apie žmogų ir jo gebėjimus. Apie kūrinį „Aš esu“ ir apie šiuolaikinio cirko reiškinį Lietuvoje kalbamės su „Antigravitacijos“ kūrybinės komandos nariais Mantu Markevičiumi, Kastyčiu Žukausku ir Urte Šimkonyte.

– Kuo skiriasi šiuolaikinis ir tradicinis cirkas?

Urtė: – Šios sąvokos yra probleminės, bet aš tradiciniu arba klasikiniu cirku laikau tą cirką, kuris susideda iš žongliravimo, dresuotų gyvūnų, akrobatikos numerių, kuriais siekiama nustebinti, sukelti baimę, stiprų įspūdį, žavėjimąsi. Tradiciniame cirke maždaug kas trečią numerį yra įtraukiami klounados numeriai, kurių metu žiūrovas yra pralinksminamas, numetama įtampa. Dažniausiai tokie pasirodymai nėra susieti bendra tema ar istorija. Toks cirkas atsiranda XVIII a. pabaigoje, netoli Londono. Tuo tarpu šiuolaikinis cirkas atsiranda Prancūzijoje, XX a. pabaigoje, ir juo yra siekiama pasakoti istoriją, perteikti idėją, jis galbūt labiau remiasi šiuolaikinio teatro ir šokio principais, tačiau jame vis tiek naudojamos klasikinio cirko disciplinos.

– Kuo cirko spektaklis skiriasi nuo teatro spektaklio?

Kastytis: – Cirke mažiau vaidybos. Čia idėjoms išreikšti naudojami tik tam tikri objektai, tačiau nėra teksto, skatinančio suvokti kūrėjų norimas perduoti reikšmes.

Spektaklis "Aš esu..."
Spektaklis "Aš esu..."
© Organizatorių archyvas

– Ar Lietuvoje šiuolaikinis cirkas yra populiarus?

Kastytis: – Nepopuliarus. Cirkas Lietuvoje dažnai įsivaizduojamas kaip gyvūnų dresiravimo vieta, palapinė su klounais ir žonglieriais. Dažnai žmonės naudoja žodį „cirkas“ norėdami įvardyti nerimtus dalykus...

Urtė: – Sutinku, Lietuvoje kol kas ne, tačiau ir pasaulyje, palyginus su teatru, opera, galbūt net ir tradiciniu cirku, šiuolaikinis cirkas nėra labai populiarus. Bet tai yra labai jaunas žanras ir aš tikiuosi, kad jis užaugs ir taps vis labiau matomu ir atpažįstamu.

– Kaip nusprendėte, jog savo gyvenimą norite sieti su šiuolaikiniu cirku?

Mantas: – Žongliruoti pradėjau paauglystėje, o šiuolaikiniu cirku susidomėjau kai pirmą kartą apsilankiau „Menų spaustuvės“ organizuojamame „Naujojo cirko savaitgalyje“ 2009 metais. Pamatęs pirmuosius spektaklius „susirgau šiuolaikinio cirko liga“ – nebepraleidau nei vieno spektaklio. Praėjusį rudenį buvau labai gerose kūrybinėse dirbtuvėse pas šiuolaikinio cirko režisierių Roberto Magro. Neįkainojama patirtis.

Kastytis: – Žongliruoju jau 6 metus, o šiuolaikiniu cirku labiausiai susidomėjau po dalyvavimo kūrybinėse dirbtuvėse „Menų spaustuvėje“ pas Roberto Magro bei Adrianą Schvansteigerį.

Urtė: – Šiuolaikinis cirkas nėra vienintelis mano kūrybos kelias, bet turbūt man įdomiausias. Labiausiai juo susidomėjau, turbūt, irgi po vienos iš kūrybinių dirbtuvių „Menų spaustuvėje“.

– Šiuo metu pristatote naują savo šiuolaikinio cirko spektaklį „Aš esu..“. Kaip kilo mintis sukurti šį spektaklį?

Mantas: – Kai susikaupia daug kūrybinių minčių, norisi ir reikia jas išreikšti, realizuoti... Mintis kurti šį spektaklį kilo 2015m. rudenį. Pirmų susitikimų – kūrybinių dirbtuvių metu diskutavome skirtingais klausimais, ieškojome visiems aktualios temos. Aiškinomės kaip suprantame šiuolaikinį cirką. Taip ir išsigrynino mintis, kurti spektaklį apie šiuolaikinio cirko kūrybos procesą.

Atvykus režisieriui Adrianui Schvansteigeriui, prasidėjo intensyviausias darbas. Jis mums labai daug padėjo – jis sukūrė Pietų ašigalio atmosferą ir personažus: mokslininkus tiriančius ledo mėginius. Kol režisierius buvo kartu su mumis, tikėjome jo matoma vizija ir nuoširdžiai kūrėme kartu. Jau atrodė, kad spektaklis baigtas. Tačiau jam išvykus kelios mažiausiai repetuotos vietos ėmė kelti abejones. Susėdome ir išbraukėme tas scenas iš scenarijaus, vėl prasidėjo kūrybinės paieškos. Per generalinę repeticiją turėjome visai kitą scenarijų, o prieš pirmąją premjerą dar kitą. Dabar dar kartą pergalvoję kai kurias vietas, ruošiamės trečiai premjerai.

– Kuo remiantis buvo pastatytas spektaklis „Aš esu...“?

Mantas: – Mes ieškojome skirtingų būdų kaip sukurti žongliravimo garsų muziką. Žongliravimo garsai yra tikrai neįprasti, įdomūs, tylūs, subtilūs. Rinkome, rūšiavome šiuos garsus – kurie garsiau skamba, kurie tyliau. Ieškojome „išžongliruojamų“ ritmų, tarpusavyje derančių garsų. Jungėm juos, įrašinėjome studijoje, Kastytis kūrė iš jų muziką. Tai ir yra spektaklio pagrindas – iš mėtomų-gaudomų objektų skleidžiamų garsų padaryta muzika ir tai ką su tais garsais ir kitomis raiškos priemonėmis mums pavyks papasakoti.

Urtė: – Spektaklis buvo pastatytas pagal medžiagą, kurią visi dalyvaujantys atlikėjai susinešė iš savo išgyvenimų, pastebėjimų, dalyvavimų įvairiuose seminaruose, pokalbių su kitais artistais. Spektakliu gvildenama tema – identitetas: ir kiekvieno atlikėjo atskirai ir šiuolaikinio cirko Lietuvoje, nes jo čia yra turbūt tik užuomazgos. Tuo pačiu identiteto problema turbūt yra aktuali kiekvienam žmogui.

– Kuo ypatingas šis pasirodymas?

Kastytis: – Nežinau ar galima tai pavadinti pasirodymu. Nemėgstu kai artistas išeina į sceną tam, kad pasirodytų, parodytų koks jis „kietas“. Šis spektaklis yra labiau kelionė ar sapnas, į kurį mes bandome įvesti žiūrovus.

Spektaklis "Aš esu..."
Spektaklis "Aš esu..."
© Organizatorių archyvas

– Kaip manote, kam šis jūsų spektaklis gali palikti geriausią įspūdį?

Urtė: – Turbūt tiems, kurie domisi, kaip vystosi šiuolaikinis cirkas Lietuvoje, nes tai yra ilgo proceso dalis ir bandymas atrasti savitą, lietuvišką šiuolaikinį cirką. Tiems, kuriems įdomu kaip tie bandymai atrodo, tiems ir patiks mūsų spektaklis.

Kastytis: – Žmonėms, mokantiems įžvelgti ne tik kamuoliuką rankoje, bet ir to kamuoliuko reikšmę. Dažniausiai tai būna vaikai.

Mantas: – Tikimės, kad spektaklyje kiekvienas atras tai, kas paliks įspūdį ir kvies toliau domėtis šiuolaikiniu Lietuvos cirku.

Šiuolaikinio cirko spektaklis „Aš esu...“ bus rodomas šeštadienį, kovo 18 dieną „Menų spaustuvės“ Juodojoje salėje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Gintaras Makarevičius ir Dovilė Gudačiauskaitė – apie darbą spektaklyje „Julija“

Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklio pagal Sigito Parulskio pjesę „Julija“ premjera...

Kaune atsisveikinama su mirusiu literatu Kęstučiu Navaku (15)

Antradienio popietę į Kauno Šv. Antano Paduviečio parapijos šarvojimo salę atsisveikinti su...

Oskaro Koršunovo teatre – Sauliaus Mykolaičio atminimo vakaras ir spektaklio „Miestas“ video peržiūra

„Miestas“ pagal Jevgenijaus Griškoveco pjesę buvo priešpaskutinis aktoriaus ir režisieriaus...

Diskusijų festivalis „Būtent!“ kviečia inicijuoti savo diskusiją

Rugsėjo 4–5 dienomis Birštone vyksiantis diskusijų festivalis „Būtent!“ skelbia atviro...

Prieš Vilniaus knygų mugę – namų darbai

Jau ketvirtadienį Lietuvos parodų ir kongresų centre „ Litexpo “ prasideda 21-oji Vilniaus...

Top naujienos

Alytaus zonoje – skandalingi įvykiai: naktį, įtariama, sumuštas buvusios „pupytės“ vyras Jakutis (133)

Alytaus pataisos namuose – skandalingi įvykiai: įkalinimoje įstaigoje, įtariama, kiti bausmę...

Šiurpūs pasaulio oro uostai: neįprasti keleivių patikrinimai, flomasteriu rašomi skrydžiai ir tuščias, auksu nulietas terminalas (1)

Ar matėte filmą „Terminalas“? Jo herojus, kurį vaidina Thomas Hanksas, papuola į kvailą...

Gyventojai aptiko įstatymų spragą: architektai daro, ką nori, o institucijos skėsčioja rankomis (33)

NT ekspertai Vilniuje esantį istorinį Žvėryno mikrorajoną įvardija kaip vieną...

Tomas Vaitelė

Ta niekam neįdomi „Eurovizija“, kurią laimi švedų prodiuseriai

Kasmet sausio ir vasario mėnesiai prasideda tuo pačiu: „kokios šiemet bus tendencijos“, „ar...

Beveik trys dešimtys Vilniaus daugiabučių gali likti be liftų: būklė kelia pavojų

Beveik trys dešimtys Vilniaus daugiabučių gali likti be liftų, mat dėl pavojaus saugumui juos...

Elito medžioklės stebina slaptumu: jau ne vienas nuslėptas faktas atrodo skandalingai (234)

„Čia yra vieno žmogaus, galbūt ministro arba urėdijos direktoriaus, valios reikalas. Jeigu net...

Taksi vairuotojas spėjo pasakyti keleiviui, kad pasijuto labai blogai ir trenkėsi į medį (1)

Antradienio vakarą, apie 19.30 val., Vilniuje, Maironio g., taksi automobilis „Toyota“ nuvažiavo...

Gydytoja pataria, kaip daugybei moterų išvengti mirtinos ligos: pajutus simptomus, būna per vėlu (36)

Kiekvienam žmogui vėžys sukelia skirtingų emocijų, ir kartais ši sunki liga gali gerokai...

Spausk gazą! Modelis, išgelbėjęs „Porsche“ bei unikalus lietuvio garaže renkamas „Kitcaras“ (2)

Lietuviai naginga tauta. Būtent tokio lietuvio, kuris savo rankomis surinko vadinamąjį...

Karolina Toleikytė atvirai: „fake“ pasaulis tampa labai žalingas (18)

Karolina Toleikytė užsisako kavos – jau n-tąjį puodelį tą šeštadienį, nes išvakarėse...

|Maža didelių žinių kaina