Atlikėjų duetas, pajutęs ryškiausių vokiečių akademinės muzikos atstovų sukurtos muzikos galią, savo atradimais yra pasiruošęs pasidalinti su visais muzikos gerbėjais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ką klasikinė muzika gali duoti šiais laikais?

Lankytojų nuomonės po muzikinio projekto „Dedikacija romantizmui“ Vilniuje. Julijus Grickevičius: „Klasikinė muzika – geriausia terapinė priemonė. Lygsvarai, pusiausvyrai arba konfliktui, nelygu kam ko reikia“. Anot Simonos, klasikos muzika lyg intelektas, kuo daugiau klausai, tuo daugiau išmanai, tuo esi protingesnis. Ponia Nijolė tikino, kad ši muzika reikalinga net ir šiais permainingais laikais: „Ji duoda viską, pagrindą, negali neduoti. Klasika – kompresas sielai“,– tikino ji.

Gintautė Žemaitytė: „Klasika sukuria supratimą, kad turime daug bendro, nes ji harmonizuoja, vienija, jungia ir primena kokie mes panašūs“. Pasak Sandros Straukaitės, klasika duoda, ką ir visą laiką davė ir kuo buvo. „Ji vienija. Reikėtų daugiau bendrauti ir mažiau žiūrėti televizijos, bus daugiau santarvės“,– akcentavo ji.

Anot Janinos Gadliauskienės, klasikinė kultūra visais laikais buvo ir yra naudinga, nes tai pagrindas, ant kurio laikosi visa žmonija. Jurandas Rusteika akcentuoja, kad klasikinės muzikos klausymas gali sumažinti išsiskyrimų, savižudybių skaičių ir pakelti nuotaiką. Mantautas Krukauskas akcentuoja, kad kultūra – sielos atgaiva šiais sunkiais laikais.

Naujai atrado balso galimybes

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro vadovas Jonas Sakalauskas operinio dainavimo neapleidžia nuo pat studijų laikų, dalyvavo šiuolaikinės muzikos, o ypač šiuolaikinės operos atlikimo ir kūrimo veikloje. Bendradarbiavo miuziklų pastatymuose, ruošė amerikiečių dainų programas naudojant vadinamą crooning (angl. croon – niūniuoti, švelniai dainuoti) stilių. Tai XXa. pradžios-vidurio dainavimo stilius, kuriame susijungia belcanto ir jazz muzikos dainavimo stiliai.

„Nuo trečio studijų kurso aktyviai dainavau kamerinę vokalinę muziką, tiek Lietuvos, tiek ir užsienio autorių kūrybą. Kamerinio dainavimo pedagogas A. Janutas paskatino imtis Bethoveno dainų programos. Šio kompozitoriaus sukurtą muziką pasirinkau ir baigiamajam egzaminui. Bethoveno dainas su nedideliais tarpais dainuoju iki šių dienų ir tai tapo kone mano specializacija. Prie to prisidėjo ir įvertinimas Vokietijoje. Akademijoje teko susidurti ir su Malerio kūryba, kai parengiau „Keliaujančio pameistrio“ dainas, tačiuo tuo ši pažintis užsibaigė“, – pasakojo J.Sakalauskas.

„Bethovenas man tapo raktu suprantant akademinio kamerinio muzikavimo principą ir prototipą, o Maleris, prie kurio teko grižti tik po 11 metų, padėjo atverti savo balso galimybes. Būtent dainuojant Malerio dainas muzikiniame projekte „Dedikacija romantizmui“ pavyko atrasti naujų vokalinių, techninių balso niuansų ir spalvų“, – akcentavo J.Sakalauskas.

Anot solisto J.Sakalausko, šis pavasaris kitoks: nenoriai pasirodanti saulė ir šiluma neabejotinai paveikė ir taip įelektrintus, nuo sėdėjimo namie, socialinės atskirties pavargusius žmones. „Su D. Mažintu repetuodami Bethoveno ir Malerio dainas supratome, kad tai yra kažkas tokio, ko šiai dienai mums reikia. Kaip vaisto. bet ne raminamųjų. Reikia harmonijos, kurią duoda ši muzika. Joje pozityvios emocijos, kurios primena amžiną pasaulio tvarkos, harmonijos, šviesos ir gėrio siekį. Abiejuose cikluose, tiek Malerio, tiek Bethoveno, dominuoja Pavasario leitmotyvas. Lai šis pavasario ir ankstyvos vasaros dvelksmas muzikoje būna dar vienas atokvėpis, dar viena citadėlė, kurioje mes išvystame žmogaus, gėrio ir šviesos triumfą!“, – linkėjo J.Sakalauskas.

Dedikacija Romantizmui

APIE ATLIKĖJUS:

Darius Mažintas yra laimėjęs ne vieną tarptautinį pianistų konkursą ir pasirodęs daugelyje prestižinių muzikos festivalių. Be kitų reikšmingo lygmens meninių pasiekimų, atlikėjas dalyvavo tarptautiniame Stasio Vainiūno konkurse Lietuvoje (2000 m.), konkurse „Konzerteum“ Graikijoje (1998 m.), be to, kartu su violončelininku Glebu Pyšniaku atstovavo Lietuvai prestižiniame festivalyje „Holland Music Sessions“ Olandijoje (2000 m.). Atlikėjo karjera lydi bendradarbiavimas su įvairiais orkestrai, dainininkais, smuikininkais bei kitų meno rūšių atstovais.

Jonas Sakalauskas – LNOBT direktorius, baritonas. Menininko atliktų vaidmenų sąraše operos: G. Verdi „Traviata“, W. A. Mozart „Don Giovanni“, P. Tchaikovsky ir kiti. Iš turtingos dainininko kūrybos didžiausio pripažinimo sulaukė monospektaklis-opera „Izadora“ (libreto autorius D. Gintalas, rež. A. Jankevičius), 2009 m. pelnius Auksinį scenos kryžių.

PROGRAMA:

L. van Beethoven – „Adelaide“ op. 46

L. van Beethoven – Mefistofelio daina apie blusą op. 75, nr. 3

L. van Beethoven – „An dien ferne Geliebte/Tolimai mylimajai“ op. 98, nr. 1

L. van Beethoven – „Die Ehre Gottes aus der Natur/Dievo garbė iš gamtos“ op. 48,nr.4

L. van Beethoven – „Ich liebe dich/„Myliu tave“

L. van Beethoven – „La Partenza/Išvykimas“

L. van Beethoven – „In questa tomba oscura“/„Šiame tamsiame kape“

Gustav Mahler – 5 dainos:

„Mano dainų nežiūrėki!“,

„Aš alsavau švelniu kvapu“,

„Aš sutraukiau saitus su pasauliu“,

„Vidurnaktį“,

„Jei myli tu už grožį“ (pagal Friedrich Rückert eiles)

Dedikacija Romantizmui koncertai vyks:

Panevėžys

Gegužės 26 d. 18:00 Panevėžio muzikinis teatras;

Trakai

Birželio 6 d. 15:00 Užutrakio dvaro sodybos rūmai;

Šiauliai

Birželio 10 d. 18:00 Šiaulių Polifonijos salė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)