Fotografinius montažus menininkas pristato ir šioje parodoje. Tačiau čia jie jau kiek kitokie. Fuerte Venture saloje S. Paukštys fiksuoja prieš milijonus metų iš sustingusios lavos susiformavusius akmenis ir jų dauburėliuose telkšantį vandenį.

Pakraščiuose susidaręs dumblas liudija, jog šios balos greičiausiai jau seniai žiūri į virš savęs plytintį dangų, praskrendančius paukščius, galbūt ir kartkartėmis virš savęs pasirodantį palinkusį žmogaus veidą.

Tačiau dabar menininkas šiuose praeito laiko ir dabarties veidrodžiuose patalpina savo gyvenimo, prisiminimų, apmąstymų atspindžius: tiek kultūrinius – Tibeto šventyklas bei vienuolius, vaikus, tiek istorinius – praeito amžiaus vidurio portretus, o taipogi šių dienų moterų aktus. Vaizduose persipynęs laikas, kultūros, siužetai atrodo tarsi regėjimai, sapnas, sumišęs su atsiminimais bei aistromis.

Spalvotai fotografuotos uolienos atrodo tokios pat bespalvės, kaip į kadrą įmontuotos nespalvotos fotografijos. Ir nors ant akmenų žaliuojančios kerpės ir telkšančiam vandeny susidaręs dumblas įneša spalvos, tačiau ši tarsi ne atgaivina, o dar labiau nužudo vaizdą.

Praėjusio amžiaus vidurio portretas aprėmintas žalsvu dumblo sluoksniu primena apsamanojusį antkapinį paminklą. Kitur lavos raštai susilieja su fotografijose matomais debesimis ar medžių siluetais, kol galiausiai susidaro įspūdis, jog čia viskas yra suakmenėję: sustingę besišypsantys ar mąslūs veidai su visu matomu aplink vykstančiu gyvenimu atrodo tarsi fosilijos. Visos šios nuotraukos tarsi laiko išgraužtos stiklo fotoplokštelės, o iš tiesų – tai vaizdas, išgraužtas praeities, užmaršties, naikinamas kitų prisiminimų.

Šios fotografijos – tai savotiški fotomenininko atminties “sekretai”, kuriuos kiek prakasęs žemę autorius pro stikliuką leidžia pamatyti ir mums.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją