„Mamutų medžioklė“ – tai kelionė laiku, bandant įminti vieną labiausiai intriguojančių Lietuvos teatro paslapčių. Sovietų cenzūrai uždraudus itin populiarų režisieriaus Jono Jurašo Kauno dramos teatre pastatytą spektaklį „Mamutų medžioklė“, sumanoma slapta jį nufilmuoti. Susirinkusi naktį teatre, trupė suvaidina spektaklį prieš kino kameras. Deja, kino juosta su nufilmuotu spektakliu mįslingai dingsta, o J. Jurašo likimas pasikeičia dramatiškai: režisierius netrukus priverstas palikti ne tik teatrą, bet ir Lietuvą.

„Užaugau su pasakojimais apie režisieriaus J. Jurašo spektaklį ir jį ištikusį likimą. Iš savo tėčio aktoriaus Česlovo Stonio, kuriam teko su režisieriumi dirbti Kauno dramos teatre, išgirdau daugybę teatro legendų – kokiomis sąlygomis gimdavo spektakliai, kokias cenzorių atakas ir vidinius puolimus teatre teko iškentėti režisieriams, užsispyrusiai kuriantiems ne tai, kas reikalinga valdžiai, bet tai, ko reikia laisvą žodį gaudantiems žmonėms. Pasakojimas apie „Mamutų medžioklę“ man tapo vienu gražiausiu to laiko atspindžiu. Kai pamišęs atsidavimas tam, kuo tiki, suteikia drąsos nepaisyti savisaugos instinkto ir eiti iki galo“, – sako filmo režisierė A. Stonytė.

Aistė Stonytė

Nors detektyvinėje istorijoje intriga sutelkta į dingusios spektaklio juostos medžioklę, ne mažiau įdomi ir režisieriaus J. Jurašo drama, paliksianti įspūdį tiek istorijos amžininkams, tiek jaunajai kartai.

„Mamutų medžioklė“ atveria filmo herojų praeities refleksijas, bet priverčia kartu su jais sugrįžti į tą laiką, kitaip, nei įprasta šių dienų žiniasklaidai, pamatyti, kad už kiekvieną pasirinkimą dažnai teko sumokėti gyvenimais, ir nė vieno jų negalima vertinti tik juodai ar baltai. Kita vertus, menininkams pasirinkimo kaina visada yra didelė, kad ir kokie būtų laikai“, – leidinio „7md“ recenzijoje rašė kino kritikė Živilė Pipinytė.

„Leisdamasi į dingusios juostos paieškas neįsivaizdavau, kad galiu rasti dar kitą šios įdomios istorijos dugną, o pasakojimas apie dingusią juostą taps skerspjūviu sudėtingo laikmečio, kuriame teko dirbti okupuotos šalies kūrėjams,“ – pasakoja A. Stonytė.

Nacionalinė filmo premjera įvyko tarptautiniame kino festivalyje „Scanorama“. Filmo prodiuseriai – nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, filmų „Prieš parskrendant į žemę“ bei „Nuostabieji lūzeriai. Kita planeta“ režisierius Arūnas Matelis ir Algimantė Matelienė (studija „Nominum“). Filmo operatorė – tarptautinių kino festivalių laureatė Kristina Sereikaitė. Muziką filmui kūrė žinomas kompozitorius Giedrius Puskunigis. Filmą montavo Audinga Kučinskaitė, JAV televizijos apdovanojimuose pelniusi „Emmy“ statulėlę. Filmo garso režisierius ir dizaineris Kipras Čėsna.

Filmą „Mamutų medžioklė“ Lietuvos žiūrovams platins kino platinimo kompanija „Pasaka Distribution“, jau prisidėjusi prie sėkmingo dokumentinių filmų „Šuolis“ (rež. Giedrė Žickytė), „Kernagis“ (rež. Andrius Lekavičius) ir „Pirties seserys“ (rež. Anna Hints) pasirodymo kino teatre.
Filmo gamybą parėmė Lietuvos kino centras, Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, LATGA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją