„Dėkojame nuostabiai festivalio publikai. Sausakimšos teatro salės visas festivalio dienas – pats geriausias įrodymas, jog džiazas yra aktualus, o žmonės ir šiais sunkiais laikais trokšta patirčių širdžiai ir sielai, kurias gali suteikti būtent muzika ir kultūra“, – dalijasi festivalio vadovė Judita Bartoševičienė.

Mentorystės programa: „Vilnius Mama Jazz“ dovanoja koncertą festivaliui „Džiazo dienos Tauragėje“

„Vilnius Mama Jazz“ kasmet pristato po naujovę ir šiemet tai – mentorystės programa, kurios partneriu pasirinktas festivalis „Džiazo dienos Tauragėje“. Festivalio vadovas Valdas Latoža buvo pakviestas prisijungti prie „Džiazo vitrinos“ koncertus stebėjusių ekspertų.

Platforma „Džiazo vitrina“ (Showcase Stage) – skirta ne vien muzikos klausymuisi. Čia Lietuvos muzikantai turi galimybę prisistatyti kviestiniams džiazo industrijos atstovams iš daugelio šalių – muzikos kritikams, žurnalistams, žymiausių džiazo festivalių prodiuseriams ir organizatoriams, klubų atstovams, kurie šiemet atvyko net iš 14-os šalių.

„Džiazo dienos Tauragėje“ vadovas Valdas Latoža buvo pakviestas išsirinkti ir į savo festivalį pasikviesti vieną iš „Showcase“ scenos grupių, kurių dalyvavimą dovanos „Vilnius Mama Jazz“. Išklausęs visus „Džiazo vitrinos“ dalyvių pasirodymus, V. Latoža išsirinko „Duo Vytautas Labutis / Andrius Balachovičius“.

V. Latoža dalijasi: „Tai buvo neįkainojama patirtis, savaitgalį praleidau puikioje ekspertų komandoje. Džiaugiuosi dėmesiu mūsų regioniniam džiazo festivaliui – esame pastebėti, įvertinti ir pagerbti. Išsirinkti vieną kolektyvą, kurį kviesime į savo festivalį buvo nelengva, tačiau pasirinkome Vytauto Labučio ir Andriaus Balachovičiaus duetą, kuris jau netrukus papuoš Tauragės džiazo festivalio programą“.

„Vilnius Mama Jazz“ siekia dalintis gerąja patirtimi ir prisidėti prie kitų Lietuvos festivalių augimo, tad šis pirmasis mentorystės programos veiksmas – tik pradžia.

Džiazo natos Ukrainos kovai už laisvę koncerte „We stand with Ukraine“

Festivalis nuo pat pavasario pradžios derino ypatingą koncertą, skirtą išreikšti palaikymą Ukrainos kovotojams už laisvę – buvo organizuojamas Vladimiro Tarasovo ir jo ilgamečių scenos partnerių ir bičiulių iš Ukrainos – pianisto Volodymyr Solianyk bei bosininko Mark Tokar koncertas.

Rusijai pradėjus karą prieš Ukrainą, Volodymyr Solianyk, nebūdamas pasipriešinimui tinkamo amžiaus, pasitraukė į Norvegiją, o Mark Tokar savanoriškai stojo ginti tėvynę. Suorganizuoti jo atvykimą į Lietuvą buvo ypatingai sudėtinga, tačiau su daugybės Lietuvos ir Ukrainos institucijų pagalba tai pavyko – paskutinę dieną prieš pasirodymą Mark Tokar atvyko į „Vilnius Mama Jazz“.

Koncerte „We stand with Ukraine“ muzikantai ir festivalio vedėjas į sceną žengė apsivilkę tradiciniais ukrainietiškais siuvinėtais marškiniais – vyšyvanka, o Ukrainos vėliavos spalvų lipdukais pasipuošusi publika ilgomis ovacijomis išreiškė palaikymą.

Gaivališkas improvizatoriaus Anthony Braxtono saksofonų kvarteto koncertas

Festivaliui baigiamąjį akcentą dovanojo avangardo legenda tituluojamo eksperimentatoriaus iš Čikagos Anthony Braxtono koncertas. Užburiančio koncerto patirtys sunkiai sutalpinamos į žodžius – tai reikia pamatyti savo akimis ir išgirsti gyvai.

Žodžiai „genijus“ ir „ikona“, kalbant apie gyvą, kuriantį ir į priekį žvelgiantį menininką, skamba kiek neįprastai. Tačiau Anthony Braxtonas jau turėjo prie jų priprasti. Amerikiečių saksofonininkas, kompozitorius, improvizatorius, ugdytojas, filosofas ir vizionierius – figūra, kurios reikšmės ir įtakos net neįmanoma apibūdinti. Nors yra bandančių – prieš dvejus metus Vokietijoje buvo rengiama kelių dienų konferencija, skirta vien šio kūrėjo darbams nagrinėti.

Pats Anthony Braxtonas savo požiūrį į kūrybą yra išdėstęs keliuose filosofinių raštų tomuose, kurie aprėpia daugiau nei tūkstantį puslapių. Menininko darbai muzikantų ir muzikos teoretikų studijuojami visame pasaulyje – ir kiekvienas žvilgsnis į juos yra kupinas atradimų.

Beje, iš karto reikia paminėti – pats Anthony nelabai mėgsta, kai jo muzika pristatoma kaip džiazas. Ne todėl, kad šis žanras jam nepatiktų. Tiesiog yra akivaizdu – šio menininko kūryba – kur kas platesnė, jos neįmanoma padėti į vieno muzikos stiliaus stalčių. Nuo klasikos iki avangardo – daugybėje žanrų Anthony Braxtonas yra laikomas saviškiu.

„Vilnius Mama Jazz“ scenoje išvydome Anthony Braxtono saksofonų kvartetą, kuriame su juo muzikavo garsūs ir talentingi bendražygiai – James Fei, Chris Jonas ir André Vida.

Po koncerto festivalio užkulisiuose vyko jo aptarimas, kurio metu iškilo klausimas „ar yra teisingas būdas klausyti tokią kūrybingą muziką?“. Keli festivalyje besisvečiuojantys užsienio džiazo žurnalistai pasidalino mintimi, kad Anthony Braxtono ar panašią improvizacinę muziką galima klausyti trimis būdais – sekant kurio nors iš muzikantų grojimą, bandant suprasti struktūrą ir pasikeitimus arba tiesiog leidžiant garsams pilnai užlieti ir priblokšti.

Šią mintį patvirtino ir Anthony Braxtono kvarteto narys, profesorius James Fei, skaitęs paskaitą „Navigacija po sistemas ir nežinomybę Anthony Braxtono muzikoje“ Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje: „O kurį būdą pasirinkti – priklauso nuo situacijos ir tikslo – ko siekiate klausydamiesi koncerto“.

O kokiu repertuaru nustebins ir ko siekia „Vilnius Mama Jazz“ – sužinosime kitąmet: 2023-iaisiais metais festivalis vyks paskutinį gegužės savaitgalį.

Daugiau informacijos čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją