Įstaigos steigėja – Kauno miesto savivaldybė. Dera priminti, ta pati, kurios biudžeto indėlis sudarė per 10 mln. eurų į pernai nemažai kūrėjų savigyros (ir ne tik pagyrų iš šalies) sulaukusį projektą „Kaunas – kultūros sostinė 2022“. Beje, „Kaunas 2022“ biure darbavosi per 80 socialiai apdraustų darbuotojų, o be atlygio renginiuose dirbę savanoriai buvo skaičiuojami šimtais ir tūkstančiais… Iš viso projektas, suteikęs progą iš arčiau pamatyti ne tik Lietuvos, bet ir tolimų užsienio šalių (net Australijos bei JAV) kūrėjų) ar vietos bendruomenių darbus, kainavo apie 26 mln. eurų (Kauno miesto bei rajono, Kultūros ministerijos bei rėmėjų sudėtų).

Tai ko čia stebėtis, kad Kaune pasibaigus euforijai, jau nebeesančio europine kultūros sostine miesto ižde nepakanka lėšų kultūrai (ne vien jai) toliau užtikrinti. Juolab, kai ir visur kitur aplinkui viskas brangsta. Todėl kauniečių išrinktieji dabar, 2023-iesiems artėjant prie pabaigos, priversti „laiminti“ ne vieną projektą sprendimo, kur kalbama apie augančias kainas.

Menininkų namų atveju, atsižvelgiant į tai, kad keičiasi pusė šiemet įsigaliojusio teisės akto, siūloma tvirtinti nauju savivaldybės tarybos sprendimu įstaigos įkainius, o ankstesnį (2023 m. vasario 7 d.) miesto tarybos sprendimą pripažinti netekusiu galios.

Dabar žadama padidinti užsakomojo varpų muzikos koncerto kainą „dėl įstaigos patiriamų kaštų perkant kariljonininko/ės paslaugas, nes tokias paslaugas galintys teikti asmenys nėra Įstaigos darbuotojai“.

Ketinama „papildyti paslaugų įkainius nauja, koncertų, kuriuose dalyvauja profesionalių atlikėjų grupė arba grupės, paslauga. Paslaugos įkainis nustatytas atsižvelgiant į rinkos kainas bei įvertinus Įstaigos patiriamas išlaidas: honoraras atlikėjams, techninio aptarnavimo, viešinimo paslaugos, kitos įstaigos išlaidos (vanduo, elektra, žmogiškieji ištekliai)“.

Suplanuota „didinti renginio bilieto kainą į koncertus, komercinių kino filmų vakarus, edukacinius užsiėmimus suaugusiems, kvalifikacijos kėlimo renginius, įvertinus Įstaigos patiriamas išlaidas: į paslaugų kainą įskaičiuota atlikėjų, grupių koncertinių programų atlikimo paslaugų, edukatorių, renginių techninio aptarnavimo, apsaugos paslaugų kaina, žmogiškieji ištekliai. Šių paslaugų kaina, lyginant su ankstesniais metais, didėja. Komunalinių paslaugų (vanduo, elektra) kaina padidėjo labai nežymiai“.

Dar numatoma „atsisakyti bilieto įkainio į koncertą nustatymo, atsižvelgiant į atlikėjų skaičių ir įvesti naujus – atlikėjo/grupės žinomumo ir profesionalumo kriterijus, atsižvelgiant į paslaugų teikimo patirtį, kai renginio kaina priklauso ne nuo atlikėjų skaičiaus, bet nuo jų profesionalumo ir žinomumo“, – tai – citatos iš savivaldybės tarybos sprendimo projekto rengėjų paaiškinimų.

Menininkų namai (o gal pati steigėja, savivaldybė, uždedanti vis didesnes prievoles tiek saviems, tiek svetimiems?), pasirodo, paskaičiavo, kad ligi šiol buvo per dosnūs ir dalindami lengvatas. Todėl siūloma „sumažinti renginio bilieto kainos nuolaidą (buvo 50 proc., dabar – 30 proc.), taikomą ikimokyklinio amžiaus vaikams, mokiniams, studentams, socialiai remtiniems asmenims, asmenims, kuriems sukako senatvės pensijos amžius, ir neįgaliems asmenims (pateikus tai įrodantį dokumentą)“. Tiesa, nuolaida neįgalųjį lydinčiam 1 asmeniui nekeičiama, – paslauga nemokama.

Tarp kitko, Aiškinamajame rašte yra ir toks „pasiteisinimas“, kad nuolaida mažinama dėl didėjančių Menininkų namų patiriamų išlaidų: žmogiškųjų išteklių, honorarų atlikėjams, edukatoriams, techninio aptarnavimo paslaugų kainų didėjimo.

Pati įstaiga, įvertinusi patiriamas išlaidas (administravimas, transportavimas, prekyba), siekia gauti pelną bei išlaikyti konkurencingumą, todėl apsisprendė mažinti antkainius brangesnėms prekėms, kurias parduoda Menininkų namai. Todėl šiek tiek sumažės šioje įstaigoje parduodamų kultūros ir meno leidinių, suvenyrų, atributikos ar jos teikiamų paslaugų kainos.