Milvokio „Bucks“ – vienas iš seniausiai įkurtų klubų Nacionalinėje krepšinio asociacijoje. Būtent šį sezoną yra švenčiamas garbingas organizacijos 50-ties metų jubiliejus. Milvokio miesto ekipos marškinėlius yra vilkėjęs legendinis NBA krepšininkas Kareemas Abdul-Jabaras, kuris per septynis sužaistus sezonus padėjo komandai iškovoti iki šiol vienintelį čempionų vardą (1971 m.).

Šių dienų „Bucks“ klubas yra vertinamas kaip vienas perspektyviausių visoje lygoje – tiek dėl savo sportinio, tiek dėl vadybinio potencialo.

Visų pirma, komandai atstovauja viena ryškiausių jaunųjų žvaigždžių – Giannis Anetokounmpo. Graikas jau antrąjį sezoną patenka į NBA „Visų žvaigždžių“ startinį penketą, o jo žaidimo statistinė kreivė kasmet kyla.

Taip pat ekipoje rungtyniauja 2017-ųjų metų lygos naujokas ir sensacija – Malcolmas Brogdonas. Vaikinas naujokų biržoje buvo pašauktas tik trečiojo dešimtuko pabaigoje, bet sugebėjo įrodyti savo vertę ir gauti prestižinį apdovanojimą.

„Bucks“ organizacijos vadyba taip pat nenusileidžia sportininkams ir jau keletą metų iš eilės laimi įvairius vadybinius apdovanojimus. Artimiausiu metu klubas rengiasi persikelti į naują areną, kurios kaina sieks apie 500 milijonų dolerių.

Be to, Milvokis sutiko „pasinerti“ į NBA pasiūlytą avantiūrą – įkurti profesionalią NBA 2K eSporto komandą. 2017-aisiais metais organizacija oficialiai paskelbė, kad „Bucks“ klubas bus vienas iš septyniolikos, kuris varžysis dėl virtualaus krepšinio čempionų vardo.

Oficialus būsimos komandos pavadinimas – „Bucks Gaming“, o jai paskirtas vadovauti Adrew Buckas. Vyriškis jau ne pirmus metus dirba eSporto industrijoje, todėl puikiai išmano jos aspektus. A. Buck sutiko pasidalinti savo kasdienio darbo ypatumais NBA klube ir įžvalgomis apie eSporto industriją.

Kaip prasidėjo Jūsų sąsaja su eSportu ir kaip galiausiai patekote į „Bucks“ klubo organizaciją?, – DELFI NBA paklausė A. Bucko.

– Prieš pradedant dirbti „Bucks“ klube, trejus metus teko vystyti eSporto prekės ženklą „VAULT“. Mūsų pagrindinė užduotis buvo sukurti ženklą, kurio centrinė figūra taptų žaidėjai. Organizacijos atstovaujamos komandos dalyvavo įvairiose eSporto disciplinose: „Heroes of the Storm”, „Call of Duty”, „Paladins”, „Rocket League, ir „CS:GO”. Tai buvo neįtikėtina patirtis ir galimybės, kurios leido užmegzti įvairius ryšius industrijoje. Galiausiai prisijungiau prie NBA klubo bei savo dabartinių kolegų Colino Hayeso ir Caylo Drabinsky. Kolegos pasakojo, kad didžiausias mano privalumas, kandidatuojant į šią poziciją, buvo pavardė (juokiasi).

– Pasaulyje tikriausiai galime suskaičiuoti tik keletą krepšinio klubų, kurie turi eSporto padalinį ir žaidėjų komandą savo struktūroje. Kokia Jūsų kasdienybė dirbant „Bucks“ eSporto vadovu?

– Šioje industrijoje retai kada save „pagausite“ esantį rutinoje. Kiekvieną dieną susidursite su vis naujais projektais ir kūrybinėmis idėjomis. Šiuo metu pagrindinis mano tikslas – sukurti kuo dinamiškesnį ir patrauklesnį prekės ženklą.

Norėdami pasiekti užsibrėžtus tikslus, deriname specialias bendradarbiavimo sutartis, kuriame turinio strategijas skirtingiems medijos kanalams. Taip pat, planuojame specialius renginius, skirtus eSporto mėgėjams. Visa tai yra tikrai unikali galimybė, nes viskas daroma nuo nulio, bet su NBA klubo vadovybės pagalba. Dar reikėtų nepamiršti, kad neskaitant vadybinių darbų, atidžiai sekame NBA 2K žaidėjus, rungtyniaujančius JAV ir tarptautinėje erdvėje.

– Kokie bus pagrindiniai kriterijai žaidėjams, pretenduojantiems atstovauti „Bucks Gaming“?

– Gali skambėti kiek banaliai, bet sieksime surinkti komandą, kuri būtų konkurencinga. Negalime nuneigti fakto, kad organizacijos viduje esame išsikėlę tam tikrus kriterijus, susijusius su žaidėjų asmeninėmis vertybėmis, kurios bus ypač svarbios, renkant sėkmingą eSporto komandą. Norėčiau paskatinti žaidėjus, kad jie kiekvieną dieną išsikeltų tikslus ir jų siekdami tobulintų individualius gebėjimus, rungtyniaudami tinkle su kitais virtualaus krepšinio mėgėjais.

– Ar planuojate „Bucks Gaming“ ekipoje įdiegti sveikos gyvensenos (fizinis aktyvumas ir sveika mityba, – red. past.) režimą? Kaip tai derinsite su treniruotėmis virtualioje erdvėje?

– Galiu pasakyti, kad kiekviena NBA eSporto organizacija derinsis prie komandos dinamikos ir sieks atrasti tinkamiausią režimą kiekvienai žmonių grupei. Sieksime, kad kiekvienas individas, dalyvausiantis eSporto lygoje, turėtų kasdieninę galimybę tobulėti kaip asmenybė ir žaidėjas. Aš asmeniškai esu didelis sveiko gyvenimo būdo sekėjas.

Dėl šios priežasties tikrai sieksiu tai įdiegti ir „Bucks Gaming“ nariams, nes tai gali būti vienas iš pagrindinių „raktų“, siekiant žaidėjus paversti būsimomis NBA žvaigždėmis. Profesionaliame lygyje konkurencija bus labai aukšto lygio, todėl imsimės visų iniciatyvų, kurios padės pasiekti teigiamus rezultatus.

– Ką manote apie tendenciją, kad vis daugiau klasikinio sporto organizacijų įkuria eSporto struktūras? Kokią įtaką tai galėtų turėti „Counter Strike“ ir League of Legends“ disciplinoms?

– Asmeniškai manau, kad visada yra sveikintina kompanijų iniciatyva, kuri susijusi su klasikiniu ar elektroniniu sportu. Visgi galima pažymėti, kad tradicinis sportas yra žinomas ir turi puikiai sukurtą infrastruktūrą bei didelę patirtį versle.

Visa tai yra pagrindas, dėl ko sportas yra auganti industrija. Viskas priklausys nuo organizacijų vadybinių sugebėjimų, kurie atsiskleis marketinge, pardavimuose ir turinio kūrime. Ateityje neatmetama galimybė, kad „Bucks Gaming‘ turės komandas, rungtyniaujančias ir kitose disciplinose, bet kol kas visas dėmesys skirtas NBA 2K lygai.
Milvokio "Bucks" aikštelė

– Ar elektroninis sportas galėtų vieną dieną „pralenkti“ tradicinį sportą pagal savo populiarumą?

– Aš tikrai palaikyčiau šią idėją, bet šiuo metu svarbiausia, kad eSportas toliau stabiliai „augtų“. Tai garantuotų šios industrijos sėkmę ir galimybę ateityje populiarumu susilyginti su tradiciniu sportu. Dalis eSporto sėkmės susideda iš patrauklumo, mėgstamų žaidėjų ir komandų pasiekiamumo (dauguma eSporto industrijos dalyvių yra lengvai pasiekiami per socialinius tinklus ir kitus medijos kanalus, – red. past.).

Mūsų pareiga yra užtikrinti, kad eSporto pamatai ir patrauklumas žmonėms išliktų nepakitę, nes būtent dėl to aistruoliai taip mėgsta šią industriją. Tik vėliau galėsime galvoti apie naujas galimybes, kurios padės toliau vystyti žaidimų sportą.

– Gal turite kokių patarimų ar palinkėjimų Lietuvos NBA 2K bendruomenei, kuri kovos antrame NBA 2K lygos etape? Ar jų galimybės patekti į „Bucks Gaming“ komandą yra tolygios kaip ir vietinių JAV žaidėjų?

– „Bucks Gaming“ ir NBA 2K lygos atstovų pagrindinis tikslas – sukurti stipriausią ir globalią eSporto lygą. Visi NBA 2K žaidėjai, neatsižvelgiant į jų gyvenamąsias vietas, turi lygius ir realius šansus būti pašaukti biržos metu, kuri vyks kovo mėnesį.

Norėčiau paskatinti Lietuvos žaidėjų bendruomenę siekti rungtyniauti kuo stipresnėje aplinkoje. Tokiu būtu jie galės tobulinti savo individualius sugebėjimus ir gerins komandinio žaidimo aspektus. Taip pat patarčiau dalyvauti masiniuose turnyruose ir treniruotis su kitais žaidėjais Pro-AM režime. Visi yra laukiami vasario mėnesį vyksiančiame antrajame atrankos etape. Tikiuosi, daugumą iš jūsų sutiksime virtualioje aikštelėje!

***

Antras NBA 2K lygos etapas vyks vasario 2-21 dienomis. Per šį laikotarpį žaidėjai, kurie iškovojo 50 pergalių, turės sužaisti 40 rungtynių. Jų metu bus atsižvelgta į statistinius rodiklius ir komandinio žaidimo sugebėjimus. NBA komandos vertins žaidėjų galimybes ir su atrinktais žaidėjais susisieks asmeniškai – jie bus pakviesti dalyvauti lygos biržos renginyje. Iš viso lygoje bus atrinkti rungtyniauti 102 žaidėjai. Planuojama, kad antrame etape varžysis 60 lietuvių.