Atsakymai į šiuos klausimus daugeliu atvejų sutampa – anot kalbintų krepšinio srityje dirbančių žmonių, požiūris į komandą ir sirgalius yra vienas svarbiausių dalykų.

Vien gero žaidimo neužtenka

Klaipėdos LCC tarptautinio universiteto komanda, kuri rungtyniauja Natural Pharmaceuticals-Regionų krepšinio lygoje, į savo namų rungtynes nuolat pritraukia apie 400-500 žiūrovų. Svarbiausių kovų metu šis skaičius perkopia ir 700. Žinant, kad Klaipėda turi dar dvi komandas aukštesnėse lygose –„Neptūną“ Lietuvos krepšinio lygoje (LKL) ir „Nafta-Uni-Akvaservis“ Nacionalinėje krepšinio lygoje (NKL) – skaičiai išties dideli.

Lyginant lapkričio 6 dienos rungtynes, kuomet RKL pirmenybėse LCC žaidė su Kauno „KTU-Mimeta“, o „Nafta-Uni-Akvaservis“ – su Jonavos „Petrochema-Dextera“, lankomumas skyrėsi net 4 kartus – 400 prieš 100. Be to, tik šiemet debiutavę Lietuvos studentų krepšinio lygos (LSKL) pirmenybėse LCC krepšininkai jau parodė, kad ir čia lankomumo atžvilgiu lygių jiems nebus. Pačiose pirmose LSKL rungtynėse žiūrovų kiekis pasiekė 700.

„Svarbu, kaip žaidžia komanda. Krepšinis turi būti gero lygio, rungtynės įdomios. Tačiau nemanau, kad pergalės yra esminis faktorius. Svarbiau yra stengtis, kovoti ir rodyti gerą krepšinį, – kalbėjo LCC tarptautinio universiteto komandos treneris Marius Tamolis.

„Tačiau vien žaidimo tikrai neužtenka. Vaikinai labai įsitraukia į universiteto bendruomenės gyvenimą, dalyvauja įvairiuose renginiuose, bendrauja su dėstytojais. Manau, kad esminė taisyklė čia – kiek pats duosi, tiek sugrįš. Turi patraukti dėmesį, bendrauti, dalyvauti. Taip ir susidaro žiūrovų ratas – draugai, kambariokai, grupiokai, dėstytojai“, – tikino M. Tamolis.

Vietiniai žaidėjai – didesnis lankomumas

Krepšinio klubas „Telšiai“ praėjusiame sezone tapo RKL čempionu ir šiemet jau rungtyniauja NKL pirmenybėse. Tiesa, iš gimtųjų Telšių vietos komanda namų rungtynių žaisti važiuoja į Mažeikius, kadangi kol kas neturi standartus atitinkančios salės.

Komandos vadybininkas Artūras Domarkas taip pat pritarė nuomonei, kad bendravimas ir sirgalių įtraukimas yra svarbūs aspektai. Visgi vieną iš esminių faktorių telšiškis įvardijo komandos sudėtį.

„Mūsų sėkmę gausiai pritraukti žiūrovų, kol dar žaidėme Telšiuose, nulemdavo vietinių žaidėjų komandoje gausa. Manau, tas prisideda ir prie neblogo lankomumo netgi žaidžiant Mažeikiuose.“

Pašnekovas sutiko, kad komandos žaidimas yra svarbus žiūrovui, bet labiau lankomumas priklausydavo nuo varžovo pajėgumo. Kartais būnant „duobėje“ ir nedemonstruojant gero žaidimo Telšiuose rinkdavosi pilna salė, o esant „ant bangos“ ir laimint 15 rungtynių iš eilės salė būdavo pustuštė.

„Išvadą galima daryt, kad visais atvejais žiūrovai mėgsta lygiavertę kovą. O jeigu dar baigiasi pergalėmis, tai praėjusį sezoną atvykdavo patys sirgaliai net iki Tauragės per RKL rungtynes ar iki Palangos per LKF mažosios taurės varžybas“, – pasakojo vienas iš „Telšių“ komandos vadovų.

Kėdžių skaičius nieko nereiškia

Regionų krepšinio lygos vykdantysis direktorius Dainius Čiuprinskas apskritai kritikavo tokį komandų požiūrį, kuomet visas dėmesys yra skiriamas tik žaidimui.

„Gero komandos žaidimo vienareikšmiškai neužtenka norint pritraukti žiūrovą. Visų pirma, sirgalius turi žinoti, kada ir prieš ką jo miesto klubas žaidžia, kaip jam sekasi, prieš ką laimi, prieš ką ne. O tam turi būti atitinkama informacijos sklaida, – sakė trečios pagal pajėgumą mūsų šalies lygos atstovas. – Kad padidėtų lankomumas, komandos turi pradėti siekti ne tik rezultatų, bet ir žiūrovų simpatijų. Aktyvi komunikacija, socialiniai tinklai, veiksmai per rungtynes – visa tai yra labai svarbu kiekvienai ekipai“.

„Ši problema matoma ne tik mūsų lygoje, bet ir kitose. Keista kad kai kurios lygos akcentuoja sėdimų vietų skaičių ir jo didinimą, bet nekreipia dėmesio į realų žiūrovų kiekį. Didelis kėdžių skaičius dar negarantuoja sirgalių kiekio“ – nuostabos neslėpė D. Čiuprinskas.

RKL vadovas atskleidė, kad lyga šiemet pirmą kartą surengs specialų seminarą komandų vadovams apie komunikaciją, marketingą, rungtynių organizavimą ir žiūrovų pritraukimą: „Mūsų tikslas – padėti komandoms suprasti šių veiksmų prasmę ir taikyti juos realybėje, taip kuriant pridėtinę vertę.“