Manantys, kad kelionė siauruku yra tik paprastas pasivažinėjimas senoviniu susisiekimo keliu, gerokai nustemba sužinoję, kiek pramogų siūloma jo keleiviams. Be reguliarių reisų, edukacinių, pažintinių ir šventinių kelionių, šiemet jo keleiviams pasiūlyta pamojuoti vantomis.

„Norime, kad turistai siauruke apsilankytų nuolat ir tai nebūtų vienkartinė pramoga, todėl kiekvienais metais turistams ir vietiniams pramogautojams siekiame pristatyti džiuginančią naujieną. Šiemet pristatėme siauruko važiuojančią pirtį su kubilu. Ši žinia sulaukė didelio susidomėjimo dar net nespėjus jos oficialiai pristatyti“, – apie vagono su pirtele atvėrimą lankytojams sakė viešosios įstaigos „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Darius Liutikas.

Projekto sėkme įsitikinęs vadovas teigia kasdien sulaukiantis skambučių, klausimų ir užsakymų, o vėstant orams jų tik daugės. „Dabar, kai tokie karščiai, į pirtį nesinori, todėl vagonas dažniau rezervuojamas rugsėjo, spalio mėnesiams, o ateinant šalčiams užsakymų vis daugės.“

Siaurukas nuo šiol siūlys ir maudynes pirtyje bei kubile ant bėgių

Šia nauja pramoga lankytojai gali džiaugtis ištisus metus. Poilsiautojai gali pasirinkti kelis maršrutus kelionei vagonu-pirtele. Iš Anykščių geležinkelio stoties galima vykti iki Rubikių ežero arba iki stotelės „Pagoja“ – WakePond pramogų parko. O keleiviai iš Panevėžio Siaurojo geležinkelio stoties gali vykti iki Raguvėlės tvenkinio.

Tiesa, kelionė pirtyje ant bėgių nėra pigi – užsisakiusiems šią pramogą pirtis su kubilu kainuos 150 Eur, o pasivažinėjimas su draugais (iki 12 asmenų) atsieis 460 Eur. Jeigu keliauja didesnė kompanija (iki 36 asmenų), prie kubilo ir pirties papildomai prikabinamas I klasės keleivinis vagonas su staliukais.

Siaurukas nuo šiol siūlys ir maudynes pirtyje bei kubile ant bėgių

Naujovės traukia turistus

Vis daugiau įvairių programų siūlantis siauruko direktorius džiaugiasi, kad naujos idėjos patinka turistams. Štai pernai buvo pasiektas keleivių pervežimo rekordas – siauruku važiavo virš 14 tūkstančių keleivių, o pašnekovas teigia, kad kiekvienais metais šį skaičių galima padidinti 5 procentais. Ir net šiemet, kai po pandemijos lietuviai aktyviau keliauja į užsienio šalis, siauruke turistų srautas nesumenko.

„Šiais metais ir vėl padidinsime keleivių skaičiais. Jeigu dirbi, pristatai naujoves, tai visada atsiras žmonių, keleivių, kurie norės tai išbandyti“, – Delfi sako D. Liutikas.

Siauruke taip pat siūlomos kelionės su muzikinėmis programomis, alaus ar vyno degustacijomis. Šiemet buvo atverta industrinė erdvė, kurioje siūloma organizuoti asmenines ir įmonių šventes.

„Mes turime įvairių stočių, kurios įtrauktos į kultūros paveldo sąrašą, bet jos neturi stovėti tuščios – neturime saugoti tuščių sienų. Tokiose patalpose turi būti gyvybė, todėl Anykščių siaurojo geležinkelio stoties krovinių sandėlyje duris atvėrė industrinis baras Reisas. Čia klientai gali pavalgyti, apžiūrėti siauruko kompleksą, susidomėti kelionėmis ir daugiau sužinoti apie paveldą. Panevėžio depo garvežinės erdvę pritaikėme įvairiems seminarams ir renginiams – atsirado nauja industrinė erdvė, kur galime vykdyti įmonių renginius ir asmenines šventes.

Nuolat pasiūlome naujų, įvairioms šventėms skirtų programų, tačiau išlaikome ir esamas, klientų jau pamėgtas programas. Bene ilgiausiai vykdoma, bet populiarumo vis dar neprarandanti programa – traukinio užpuolimas. Juokaujame, kad tai vienintelė vieta, kur už apiplėšimą reikia dar ir susimokėti. Tikrai populiari programa“, – sako D. Liutikas.

Anot vadovo, pernai pristatytas Kalėdinis siauruko projektas, kurį vykdys ir šiemet, taip pat buvo labai sėkmingas – visi reisai buvo pilnai užimti.

Planuose – vienintelis veikiantis garvežys Lietuvoje

Planuojama, kad jau kitais metais siauruku bus galima pasivažinėti vieninteliu veikiančiu garvežiu Lietuvoje. „Kitąmet ketiname turistams pristatyti garu varomą istorinį garvežį. Estijoje ir Latvijoje tokie garvežiai jau kursuoja, aišku, ne kasdien, bet savaitgaliais tai puiki pramoga. Per metus tikimės atgaivinti tą garvežį“, – planais dalijasi D. Liutikas.

Pašnekovas prasitarė, kad turi ir daugiau inovatyvių idėjų, kurios ateityje paįvairintų turistų patirtis. „Norime sukurti galimybę keliauti su papildyta realybe – ant vagono langų būtų matomi papildytos realybės vaizdai, pristatyta istorinė siauruko patirtis ir kaip atrodė tokios kelionės prieš šimtą metų. Manau, kada nors pavyks šią idėją įgyvendinti“, – tikisi Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ direktorius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją