aA
Įsivaizduojate, yra lietuvių, kurie niekada nėra važiavę traukiniais. Tokių yra netgi mano pažįstamų tarpe ir kai jie man tai paviešino, pagalvojau, kad juokauja. Pasirodo, ne. Yra ir daug važiavusių traukiniu vaikystėje ir galvojančių, kad Lietuvoje traukiniai vis dar tokie pat kaip prieš trisdešimt metų – su mediniais suolais, mažai šildomi ir perpučiami vėjo. Jie nustemba, kai nutempti į traukinį pamato, kaip viskas pasikeitę.
© Vaidas Mikaitis

Taip, Lietuvoje traukiniai geri. Bet jie ne visur tokie. Keliaudamas traukiniais įvairiose pasaulio šalyse, mačiau jų ir gerų, ir tokių tragiškų, kad net nepagalvotum, kad tokių dar būna. Jei apie geruosius nelabai yra ką pasakoti, nes jie ir taip geri, tai apie patirtį važinėjant mums mažiau įprastais traukiniais verta pakalbėti. Šiandien pakeliausime Kaukazo valstybių traukiniais.

Man labiausiai patinka naktiniai traukiniai. Juose praleidžiama daugiau laiko, galima susipažinti su žmonėmis, kurie mielai bendrauja, nes nelabai daugiau yra ką veikti. Toks bendravimas įgalina labiau pažinti šalį, kurioje keliauji, nes gatvėje juk neužkalbinsi žmogaus ir neimsi klausinėti visko. O traukinyje galima, nes jame niekas niekur neskuba.

Po Kaukazo šalis – Armėniją, Gruziją ir Azerbaidžaną keliauti naktiniais traukiniais nėra paprasta, nes jos yra per mažos ir jų geležinkelio tinklas gana siauras. Pavyzdžiui, Armėnija net neturi geležinkelių tinklo šalies pietuose. Lieka nebent pasirinkimas važiuoti iš vienos valstybės į kitą.

Vienas iš tokių retų pasirinkimų Azerbaidžane yra naktinis traukinys BakuTbilisis. Bilietus į jį siūlyčiau įsigyti bent jau dieną prieš, nes būna, kad jų nebelieka. Tbilisį jis pasiekia per dvylika valandų, o kupė bilieto kaina yra apie 20 eurų. Galima važiuoti ir plackartu, kurio bilietas kainuoja apie 15 eurų, bet mes vykome su merginomis, kurios norėjo privatumo. Teko rinktis kupė, nors važiavimas plackartiniame vagone yra gerokai egzotiškesnis, o kartais netgi saugesnis ir netrukus pasakysiu kodėl.

Lietuvių kelionės per Kaukazą ypatumai: traukiniai išdaužtais langais, armėnų išpuoliai ir girti palydovai
© Vaidas Mikaitis

Išorinis traukinio vaizdas Baku stotyje nuteikė pozityviai, bet viduje laukė akibrokštas. Čia buvo tokia pirtis, kad prakaitas pradėjo žliaugti jau nuo pirmos minutės įlipus į vagoną. Traukinys su neatsidarančiais langais visą dieną stovėjo Azerbaidžano vasaros saulėje ir prikaito kaip pekloje. Jau po kelių minučių kelionės pradėjome abejoti ar pasieksime Tbilisį neiškepę, bet azerų palydovas murmtelėjo, kad vėliau paleis kondicionierių. Taip ir nutiko.

Besidžiaugiant užplūdusia vėsa ir vis didėjančia tikimybe, kad kupė važiuosime be pašalinių, pas mus buvo apgyvendintas kinas, kuris nekalbėjo jokia kalba išskyrus savo mandarinų. Ir kaip tokie žmonės apskritai gali keliauti? Juk tu niekur negali susišnekėti. Bet kas įdomiausia, kad yra situacijų, kai tokie žiopliai prasisuka daug paprasčiau. Pavyzdžiui, per pasienio patikrinimus.

Azerų pasieniečiai ir muitininkai visko klausinėjo, uoliai tikrino mūsų bagažą ir ypač domėjosi kokią literatūrą vežamės. Juos labai sudomino mūsų turimas žemėlapis, kuriame, dėkui Dievui, Kalnų Karabachas buvo priskirtas Azerbaidžanui. Tuo tarpu kinas gulėjo sau ramiai ir galėjo nors ir krūvą kontrabandos vežtis, jo niekas netikrino, nes niekas su juo susišnekėti negalėjo. Bet šiaip pati kelionė buvo gana rami ir sklandi iki pat Tbilisio.

Lietuvių kelionės per Kaukazą ypatumai: traukiniai išdaužtais langais, armėnų išpuoliai ir girti palydovai
© Vaidas Mikaitis

To paties negalėčiau pasakyti apie naktinį traukinį važiuojantį iš Tbilisio į Jerevaną. Pradėkime nuo to, kad šiuo traukiniu normalūs žmonės nevažiuoja, nes su atstumu, kurį mikroautobusas įveikia per šešias valandas, šis traukinys susitvarko per dvylika. Jei pasiseka. Mums nelabai pasisekė, nes važiavome beveik penkiolika valandų. Taip yra nes traukinio maršrutas driekiasi ratais kvadratais, o mūsų atveju buvo dar ir ilgai trukęs sustojimas pasienyje.

Kas juo tada apskritai važiuoja, paklausite jūs. Kaip supratau, jį daugiausia naudoja prekių pervežėjai, nes kiekvienoje stotyje ir ypač pasienyje, iš traukinio ir į jį buvo kraunami kroviniai. Taip pat reti turistai, mokinių ekskursijos arba šiaip keistuoliai. Prieš kelionę draugai armėnai mums primygtinai siūlė pakeisti savo sprendimą ir vykti mikroautobusu, bet mes nepakeitėme. Kita vertus, kur čia skubėti, vis tiek naktį važiuodamas miegi, tai dar ir viešbučiui nieko neišleidi.

Pats traukinys buvo visiškas laužas. Kai kurių kupė ir koridorių langai buvo be stiklų. Žinau, kad armėnai stengiasi modernizuoti savo riedmenis, bet mums turbūt papuolė kokie nors rezerviniai, iš metalo laužo prikelti vagonai-lavonai.

Lietuvių kelionės per Kaukazą ypatumai: traukiniai išdaužtais langais, armėnų išpuoliai ir girti palydovai
© Vaidas Mikaitis

Niekur nebuvo šiukšlių dėžių. Palydovas paklaustas, kur čia pas juos mesti šiukšles, mostelėjo ranką į langą be stiklo. Požiūris paprastas ir efektyvus.

Kai traukinys sustojo paskutinėje stotelėje Gruzijos pusėje, joje užvirė gyvenimas. Subėgo visas kaimas, užvirė prekyba uogomis, vaisiais ir viskuo. Sulėkė vaikai, kaimo šunys ir net karvės skabančios žolę tiesiog nuo bėgių. Atvažiavęs traukinys čia yra atrakcija tiek kaimui, tiek traukinio keleiviams. Reikia tik žiūrėti, kad besižavint šia atrakcija koks nors pašalinis neįlįstų į kupė ir nepasirinktų tavo daiktų.

Už kelių kilometrų, Armėnijos pusėje viskas vyko panašiai. Tik veiksmas jau vyko tamsoje ir, mano nuomone, labiau civilizuotai. Čia jau stovėjo kioskai su gėrimais, o vietiniai tiesiog ant bėgių kepė šašlykus ir siūlė keleiviams. Na, argi ne egzotika keliauti traukiniais?

Lietuvių kelionės per Kaukazą ypatumai: traukiniai išdaužtais langais, armėnų išpuoliai ir girti palydovai
© Vaidas Mikaitis

Vis dėlto ne viskas buvo gražu. Pravažiavus sieną prekių gabentojai armėnai traukinio restorane ėmė girtuokliauti ir kabinėtis prie mūsų. Atėjus nakčiai prie jų prisidėjo ir traukinio palydovas, kuris vietoj to, kad prižiūrėtų tvarką, buvo girčiausias iš visų. Tokiais atvejais geriau apsimesti, kad nekalbi rusiškai, nes tada nelabai kokį bendravimą iš tavęs išpeši, bet ką daryti, kai jau esi parodęs, kad kalbi?

Tuokart viskas baigėsi be incidentų. Mes sėkmingai pasiekėme Jerevaną ir jau buvome pamiršę šią istoriją, tačiau vykstant atgal į Tbilisį situacija ėmė kartotis. Tik tuokart būtent traukinio palydovai buvo tie besikabinėjantys, nes nuolat lindo į mūsų kupė ir vis reikalaudavo už kažką susimokėti. Nežinau ar jie taip linksminosi ar kažko iš mūsų norėjo, bet nebuvo per daug malonu. Būtent tokiais atvejais geriau vykti plackartiniu vagonu, nes paradoksalu, bet viešoje erdvėje tu esi saugesnis nuo panašių išpuolių.

Lietuvių kelionės per Kaukazą ypatumai: traukiniai išdaužtais langais, armėnų išpuoliai ir girti palydovai
© Vaidas Mikaitis

Sakysite, gal perdedu? Ir aš svarsčiau tokią galimybę, kurią paneigė kartu važiavusi mūsų draugė armėnė, kuri nugirdo palydovus besigailint, kad su mumis važiuoja būtent ji. Jei ne ta armėnų mergaitė, kalbėjo jie, būtų visai smagu „patrolinti“ tuos turistus.

Apibendrinant, sakyčiau, yra ir geresnių vietų keliauti traukiniais nei Kaukaze. Kitoje pasakojimo dalyje jais keliausime dar toliau. Azijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviai aplankė išskirtinę Indijos vietą, kurioje streikai – kasdienybė: viskas dėl moterų (19)

Praleidę keturias dienas Alapuroje, pasidžiaugę „Backwaters“ ir pliažais, atšventę...

Tarp milžiniško miesto dangoraižių išlikęs kaimelis primena Šnipiškes (1)

Lankydamiesi Kvala Lumpūre pagalvojome, kad norėtųsi įsigyti kokį įdomesnį, mažiau turistinį...

Išskirtinis pasakojimas iš didžiausio Afrikos lūšnyno: žmonės čia pragyvena už 90 centų per dieną (336)

Išskirtinis ir sukrečiantis DELFI Kelionių ambasadoriaus Orijaus Gasanovo trijų dalių pasakojimas...

Įspėja planuojančius kelionę į Maroką: ši valstybė tikrai ne kiekvienam (44)

Norinčių pabėgti iš baltos žiemos į šiltuosius kraštus kasmet vis daugėja. Kol tolimieji...

Pasidalijo prieš kelionę į Niujorką atliktais namų darbais: ką būtina turėti, kad jus įleistų į JAV, ir ką ten nuveikti (78)

Niujorkas niekada nebuvo sąraše miestų, kuriuos norėčiau aplankyti, tačiau dabar yra sąraše...

Top naujienos

Sovietų valdžios įslaptintas incidentas: Uralo kalnuose rasti septyni kūnai, mįslingos detalės šiurpą kelia iki šiol (356)

Rusijos generalinės prokuratūros atstovas Aleksandras Kurenojus vasario 1 d. pranešė, kad tyrėjai...

Gyvenimą religijai paskyręs vienuolis: nuo minčių apie šeimą nepabėgsi

„Ką, aš durnas ar ką?“ – taip į draugų klausimą ar netaps kunigu prieš daugelį metų...

Baiminantis skyrybų, į vilkikus jau sėda šeimos (102)

Tarp tolimųjų reisų vairuotojų sklando oficialiai nepatvirtinta statistika, kad dėl ilgų reisų...

5 metus bandžiau atsiauginti savo pažeistus plaukus ir štai, kas man padėjo (2)

„Bright Side“ rašanti autorė dalinasi, kaip jai pavyko atsiauginti kasas ir atgaivinti savo...

Svajonių darbas ar pragaras: nemokamai keliaujantys žmonės papasakojo, kaip atrodo jų kasdienybė

Sėkmingi keliautojai atskleidė geras ir ne tokias geras savo pavydėtino darbo – nuo keliavimo...

Antrajame „Eurovizijos“ pusfinalyje džiaugėsi tik 4 dalyviai: paaiškėjo visi finalistai rezultatai sutapo su DELFI skaitytojų nuomone (594)

Vasario 16-osios vakarą suskambo antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ pusfinalis. Ši...

Nekilnojamojo turto kainos: problemos Švedijoje galėtų persikelti į Lietuvą (95)

Nekilnojamojo turto rinkos burbului Švedijoje artėjant pabaigos link, „Swedbank“ ekonomistas...

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (480)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Sveiki užkandžiai, kuriais tikrai gali mėgautis net metantys svorį (7)

Net tada, kai svarbu nepriaugti papildomų kilogramų ar net sumažinti kūno apimtis, galima valgyti...

3 Zodiako ženklai, kurie yra pamišę dėl savo vaikų (7)

Žvaigždės veikia visas gyvenimo sferas, taip pat ir elgesį su vaikais. Vienų Zodiako ženklų...