Pasiskaitykite ir nesileiskite apgaudinėjami:

1. Priemoka už numerį

Priemoka už numerį – sąrašo, kokiais būdais ištraukti iš klientų daugiau pinigų, viršuje. Atvykusiems turistams administratoriai ramiai pareiškia, kad viešbutis šiuo metu perpildytas, todėl niekaip negali apgyvendinti klientų jų pasirinktame numeryje, nepaisant to, kad viskas iš anksto sumokėta.

„Na, nebent vietoje šiek tiek primokėsite, – pritildęs balsą praneša administratorius. – Tada išspręsiu šį klausimą.“ Iš tiesų viešbučio numerių trūkumo nėra, tiesiog tokia schema – banaliausias, bet veikiantis būdas išvilioti iš klientų daugiau pinigų.

Prie šios gudrybės priskirtina ir priemoka už antrą svečią kambaryje, kuris neva nebuvo nurodytas užsakant numerį. Arba bandymai įtikinti, kad užsakytas numeris negali tiek kainuoti, tai – klaida, todėl reikia primokėti. Kad galėtume pagrįsti savo teisumą, visada turėkite nusifotografavę ekrano kopiją, kurioje matytųsi užsakymas, nepasidrovėkite nufilmuoti pokalbį su administratoriumi.

2. Nesvarbu, kad nesinaudojote – vis tiek susimokėkite

Išsiregistravimo iš viešbučio akimirka gali pateikti daug netikėtumų. Kaip tik tuo metu, kai reikia sėsti į taksi ir vykti į oro uostą, paaiškėja, kad turite neapmokėtų paslaugų: už mini barą, už pokalbius telefonu, už kokteilius ir vakarienes, kurių neužsisakėte. Kad neužkibtumėte ant šio kabliuko, išsiregistruokite iš viešbučio numerio anksčiau. Nereikia pateikti banko kortelės numerio – nuo jos gali nuskaičiuoti pinigų ir be jūsų žinios.

3. Išgalvoti mokesčiai

Kalba eina ne apie kurorto, ekologines ar pan. rinkliavas, kurias įveda įvairios šalys, o apie viešbučio išgalvotus mokesčius, apie kuriuos dažniausiai pamirštama iš anksto įspėti svečius. Tai gali būti pavadinta mokesčiu už paslaugas, mokesčius už infrastruktūrą, mokesčiu už aptarnavimą ir pan. Keliautojai apie tokius mokesčius sužino jau išvykdami.

4. Brangus mini baras

Dėl mini baro viešbučio numeryje kyla nemažai nemalonumų. Vienuose viešbučiuose sąmoningai „pamiršta“ papildyti mini barą, prieš įsikeliant naujiems svečiams, o paskui reikalauja gyventojų susimokėti už gėrimus ir užkandžius. Kituose kelis kartus pasako, kad viskas įskaičiuota, todėl galima viskuo naudotis nemokamai, ir tada turistai ištuština mini barą. Paskui paaiškėja, kad mini baras neįeina į „viskas įskaičiuota“ kategoriją, ir reikia už jį susimokėti.

5. Nepalankus valiutos keitimo kursas

Nepalankus valiutų keitimo kursas kartais taikomas Turkijos kurortų viešbučiuose. Administratorius gali pranešti keliautojams, kad galima atsiskaityti tik Turkijos liromis, ir pasiūlyti plėšikišką keitimo kursą. Kai kurie keliautojai nesigilina į detales ir nemažai permoka.

Išeitis – visada turėti vietos valiutos. Pinigus geriausia išsikeisti banke ir kitose patikrintose vietose.

6. Negalutinė kaina

Lengvas būdas pasipelnyti iš turistų – iš pradžių nurodyti numerio kainą, neįtraukus mokesčio už pusryčius, ir priskaičiuoti PVM, o išsiregistruojant pateikti sąskaitą su įskaičiuotais minėtais mokesčiais. Bus sudėtinga išsisukti – reikėjo iš anksto pasitikslinti, ar nurodyta galutinė kaina. Tiesa, kartais patys keliautojai neatidžiai perskaito informaciją, nepamato, kad kambarių tvarkymas mokamas, o atvykus reikia susimokėti už viešbučio patalynę ir rankšluosčius.