aA
Turbūt sunkiai rastume žmogų, kuriam nepatinka keliauti – ar tai būtų aktyvios atostogos slidinėjant, ar pažintinė kelionė tyrinėjant kultūros paminklus, o galbūt poilsinė kelionė bangų skalaujamoje pakrantėje – atsiplėšti nuo kasdienybės mėgstame kiekvienas.
Viešbučiai
© Shutterstock

Pliaupiant lietui apie atostogas susimąstome vis dažniau, o ką jau kalbėti apie visus tuos patrauklius kelionių pasiūlymus! Tad jeigu mintimis jau pradėjote krautis lagaminus, minutėlei stabtelėkite ir prieš įsigydami kelionę susipažinkite su svarbiausiais Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos patarimais, paskelbtais pranešime spaudai.

1. Patikrinkite informaciją apie kelionių organizatorių

Prieš įsigydami kelionę būtinai išsiaiškinkite, kas yra Jūsų kelionės organizatorius. Paprastai tokia kelionė įsigyjama iš tarpininko – kelionių agentūros, kuri jau perparduoda galutiniam vartotojui kelionių organizatoriaus suorganizuotas keliones (kitaip – kelionių paketus). Pasitikrinkite informaciją apie kelionių organizatorių, kurio organizuojamą kelionę ketinate įsigyti. Aktualus kelionių organizatorių sąrašas skelbiamas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos tinklalapyje www.vvtat.lt, skiltyje „Turizmo paslaugų teikėjai“.

Patikrinkite, ar kelionių organizatorius (ne tarpininkas – kelionių agentas!) yra įtrauktas į šį aktualų sąrašą, ar gali verstis išvykstamuoju turizmu ir ar turi kelionių organizatoriaus draudimą nemokumo ar bankroto atveju. Taip pat rekomenduojame perskaityti atsiliepimus apie kelionių organizatorių ir (ar) kelionių agentūrą specialiose skundų bei atsiliepimų svetainėse. Taip galėsite įvertinti konkretaus paslaugų teikėjo patikimumą.

2. Įdėmiai perskaitykite sutartį ir jos priedus

Nors dauguma vartotojų puikiai išmano savo teises, visgi, apie pareigas kartais pamiršta. Štai Jums pavyzdys: kelionės metu pareiškėte nepasitenkinimą dėl kambario tipo, nes su kelionių organizatoriumi tarėtės kitaip, tačiau ginčo nagrinėjimo metu paaiškėja, kad sutarties priede buvo pateikta visa informacija apie kambario tipą. Neturint kitų įrodymų, toks Jūsų nusiskundimas būtų laikomas nepagrįstu. Atminkite, kad teisėtai sudaryta ir galiojanti sutartis jos šalims turi įstatymo galią!

Todėl prieš pasirašydami turizmo paslaugų pirkimo sutartį, įdėmiai perskaitykite sutarties sąlygas bei jos priedus, nepamirškite išsiaiškinti informacijos apie transportą, apgyvendinimą, maitinimą, maršrutą, galutinę kelionės kainą, sutarties nutraukimo sąlygas ir skundų nagrinėjimo tvarką. Reikalaukite, kad sutartos kelionės sąlygos būtų pateiktos raštu ir saugokite savo kelionės sutartį iki pat kelionės pabaigos.

3. Turėkite vietinio atstovo kontaktus

Prieš išvykdami į kelionę sužinokite kelionės organizatoriaus atstovo ir/ar vietinių agentūrų kontaktus. Jų reikės jei kelionės metu kiltų nesklandumų, prireiktų papildomos informacijos ar reikėtų susisiekti su kelionių organizatoriumi.

4. Kaip elgtis, jei kilo ginčas?

Viešbutis su vaizdu į jūrą, sušių barai, pramoginės ekskursijos ir nemokamas maitinimas – visa tai buvo sutartyje, tačiau realybė gerokai neatitiko sąlygų? Kelionės organizatorius yra atsakingas turistui už sutartyje numatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą, nepaisant to, ar tuos įsipareigojimus turėjo įvykdyti kelionės organizatorius ar kiti paslaugų teikėjai, kurių pagalba kelionės organizatorius naudojosi.

Jei kelionės metu Jūs turite nusiskundimų, turite nedelsdamas pareikšti pretenzijas kelionių organizatoriaus atstovams, o jiems nesiėmus jų spręsti – pateikti pretenzijas raštu.

Teisės aktai nustato, kad jeigu sutartis nėra vykdoma atsižvelgiant į turisto protingus lūkesčius, kelionės organizatorius privalo atlyginti turistui nuostolius, todėl rekomenduojame rinkti visus mokėjimo kvitus ir sąskaitas už papildomas išlaidas, jei tokios atsirado dėl iškilusių problemų (pavyzdžiui, nebuvo pietų, nors pagal turizmo paslaugų teikimo sutartį maitinimo tipas buvo „viskas įskaičiuota”), taip pat aiškiai fiksuoti kylančius neatitikimus (daryti nuotraukas, filmuoti). Surinkus visus įrodymus bus lengviau išspręsti ginčą dėl nuostolių atlyginimo.

Grįžęs iš kelionės vartotojas pretenziją kelionių organizatoriui turi pateikti ne vėliau kaip per 14 dienų.

Prie pretenzijos reikėtų pridėti nuostolius pagrindžiančius įrodymus, nuotraukas ar vaizdo įrašus.

Kelionės organizatorius privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pretenzijų gavimo dienos raštu atsakyti vartotojui į jo pareikštas pretenzijas. Ginčo su kelionių organizatoriumi nepavykus išspręsti taikiai, Jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka.

Kartu su prašymu nepamiškite pateikti Jūsų turimų dokumentų kopijas (sutarties kopiją, nuostolius patvirtinančius dokumentus, kreipimąsi į kelionių organizatorių, kelionių organizatoriaus atsakymą, nuotraukas ir kt.).

Linkime nepakartojamų įspūdžių!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(3 žmonės įvertino)
4.3333
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Užkalnio šuo skraido prabangiau nei dauguma lietuvių: kiek kainuoja kelionė su augintiniu? (224)

Žmonėms vis dažniau keliaujant bei atostogaujant, jų augintiniai priversti keliauti kartu su jais,...

Atostogos Turkijoje: kriterijai, išduodantys, kad viešbutis jums nepatiks (36)

Planuojant poilsinę kelionę viena svarbiausių dalių yra viešbučio pasirinkimas. Taigi, kaip...

Nepamainomos programėlės keliaujantiems po Europą (5)

Kiekvienas keliautojas vienu ar kitu momentu susiduria su sunkumais nepažįstamoje aplinkoje....

Keliaudami norite visada po ranka turėti geros kavos? Mąstykite kaip statybininkai (10)

Mes, „ Bloomberg Pursuits“ autoriai, mėgstame keliauti. Ir visada stengiamės įsitikinti, kad...

Kaip atgauti savo pinigus, jeigu kelionė neatitiko lūkesčių (13)

Turbūt sunkiai rastume žmogų, kuriam nepatinka keliauti – ar tai būtų aktyvios atostogos...

Top naujienos

Jei norite būti sveiki ir energingi – skubėkite į pievas: pirmieji žalumynai – patys naudingiausi (9)

Jei norite būti sveiki bei energingi pavasarį, žolininkai ragina skubėti į pievas, kuriose jau...

„Neįmanoma misija“ virsta įmanoma? Realūs scenarijai, kurie pamėtėtų „Žalgirį“ į Eurolygos TOP-8 (53)

„Neįmanoma misija“ – vienas garsiausių veiksmo filmų pasaulyje, kurį sudaro šešios dalys....

Tikrasis tuštėjančių Lietuvos regionų veidas: iš 300 eurų pensijos pragyvena dviese, emigracija naikina viską (645)

„Lietuvos regionai miršta“, – DELFI lankantis Utenos rajone sakė jo gyventojai. Pasak jų,...

Vašingtonui grūmojant, socialinių tinklų milžinai puola slėptis

„Facebook Inc.“ garsiai giria savo naująjį planą integruoti pranešimų siuntimo produktus ir...

Theresos May problema, vedanti į blogiausią scenarijų: ją išsprendus krizė baigtųsi akimirksniu (153)

Vienintelis būdas išsivaduoti iš krizės gniaužtų – sugebėti sutelkti parlamento daugumą,...

Sprendimas, galintis atverti Pandoros skrynią: rizikuoja pateisinti kitų šalių ekspancionizmą (12)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas vėl laužo diplomatines normas, šįkart – paremdamas Izraelio...

Šeštadienį Lietuvoje prasidės elektromagnetinė audra: ragina pasisaugoti turinčius širdies problemų (50)

Mokslininkų duomenys rodo, kad šeštadienį, apie 15 valandą, Lietuvą pasieks elektromagnetinis...

Kuri mitybos sistema geresnė – ketogeninė ar Viduržemio jūros regiono? (3)

Prieš gardžiuodamiesi sviestu ir kumpiu, išsiaiškinkime, ar populiarioji ketogeninė dieta –...

Vilniaus centre gyvenančią moterį papiktino registracijos į mokyklas sistema (7)

Gyvename Vilniaus centre. Nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. mūsų vaikas turėtų pradėti lankyti pirmą...