Laba diena! Buongiorno!

Nutariau pasidalinti įspūdžiais ir man išpuolusia galimybe aplankyti, pakeliauti, padirbėti ir net pagyventi šiaurės bei pietų Italijoje! Aš net važinėju (tiksliau važinėjau) italų gamybos motociklu Ducati Monster!

Taip jau sutapo, kad mano svajonių šalis buvo, yra ir bus Italija... su savo kultūra, temperamentu, menu, valgiu, žmonėmis, vaizdais, kalnais, skalaujančiomis jūromis, salomis (nors nei vienoje iš jų dar dar nebuvau). Kažkada mokiausi italų kalbos, lankiau kursus... ir po tiek metų man pasisekė, aplankiau savo svajonių šalį ir prisiminiau išmoktas italų kalbos frazes, žodžius, sakinius. Net išsaugojau savo visus užrašus ir buvau pasiėmęs į kelionę, kurioje jie man gerokai pagelbėjo, patobulinau savo italų kalbos žinias!

Prieš keletą metų dirbau didelėje italų firmoje Šiaurės Italijoje Bolzano mieste, o gyvenau netoli Austrijos sienos esančiame mažame fantastiškame, apsuptame kalnų Andriano miestelyje (Trentinas Alto Adidzes regionas)! Dirbau ir gyvenau šiame rajone apie metus.

Laisvomis nuo darbu dienomis apvažinėjome nemažai vietinių miestų ir miestelių, pamatėm pasakiško grožio vaizdų, susipažinome su vietiniais čia gyvenančiais žmonėmis, ragavome jų gaminto vietinio maisto, matėm jų šventes, metų kaitą! Net nepastebėjau, kaip prabėgo beveik metai, taip aplink viskas buvo tobula, gražu!

2016 metais man vėl pasisekė, tik šį kartą dirbau Potenza mieste, ir gyvenau pietinėje Italijoje Aliano miestelyje (Bazilikata regionas, Materos provincija) kalnuose (498 metru aukstyje)! Šiame miestelyje gyveno ir kūrė žymus italų dailininkas Carlo Levi. Vėliau gyvenau dar mažesniame miestelyje Alianello Nuovo (apie 200 gyventojų) ant kalno viršūnės (350 m)!

Žodžiais nenupasakosi ir nuotraukose neparodysi visų tų spalvų, grožio kontrastų, kalnų didybės, apimties, namų ant skardžio ar šlaito šonų, vaisių soduose skonio ir kvapo, augalų, gėlių kvapo, švenčių savaitgaliais, muzikos garsų kalnuose, žmonių noro bendrauti! Norint tai suprasti, reikia ten apsilankyti, pagyventi, pakeliauti, paragauti, pauostyti!

Apkeliavome pietinę Italiją, pamatėm tokių vaizdų, kad mamma mia! Maudėmės trijose jūrose! Apsilankėme Taranto mieste, aplankėm muziejus, senamiestį, maudėmės Jonijos jūroje (akmenuoti krantai, paplūdimiai). Buvome nuvažiavę į Monopolio miestą, daug ką pamatėme, ten maudėmės Adrijos jūroje (statūs dideli, aukšti akmenuoti krantai).

Aplankėm ir Salerno miestą, tenai išsimaudėm Tirėnų jūroje (paplūdimiai smėlėti, vanduo labai šiltas!) Aplankėm Neapolį, istorinį senovės miestą Pompėją (stūksantį netoli Vezuvijaus ugnikalnio). Apie 79 m. ugnikalnis išsiveržė ir visiškai sunaikino miestą. Užpylė lava ir pelenais. Buvom užlipę ant Vezuvijaus ugnikalnio viršūnės (apie 1 281 m.)! NEPAKARTOJAMI VAIZDAI!

Aplankėm Viggiano miestelį (1 023 m. aukštyje). Šio miestelio kalno viršūnėje (1 725 metrai), mažoje bažnytėlėje yra visų italų garbinama Madonna Nera Vergine Maria (Juodoji Madona, Šv. Mergelė Marija). Šventoje vietoje, tokiame aukštyje (1 725 m) atrodo, kad vaikštai debesimis (debesys žemiau tavęs)!

Nerealūs vaizdai, įspūdžiai! Aplankėm dar Policoro, Albero Bello miestus... bet čia jau kitas pasakojimas. Manau, per vieną kartą tiek įspūdžių, pamatytų vietų ir vaizdų nei perduosi žodžiais, nei papasakosi!

P.S. Šiaurės italai ir pietų italai skiriasi kardinaliai, kaip diena ir naktis!

Gerų, įspūdingų, naujų, gražių, neįprastų kelionių VISIEMS!