Preliminarus mūsų kelionės planas užgimė prieš dešimtmetį ir rankomis dėl keliavimo kartu sukirtome dar mokyklos laikais. Planu jį pavadinti visgi sunku, nes nebuvo jokių terminų, jokių griežtesnių įsipareigojimų, tiesiog idėja, kuri mums pasirodė verta sukirtimo rankomis.
Tad ir sukirtome, dešimtoj klasėj, per anglų pamoką. Sukirtome ir pamiršome. Diplomų įteikimas buvo paskutinis mūsų susitikimas prieš ilgą nebendravimo pertrauką.
Planą atgaivinome šią vasarą apsikeitę pora žinučių ir vos po kelių savaičių susitikę Londone jau aptarinėjome galimus kelionės būdus ir maršrutus. Iš dalies dėl geopolitinės situacijos, iš dalies dėl Tomo patirties „Mongolijos ralyje“ keliaujant per Aziją ir iš dalies dėl to, kad aptarinėjome viską įlindę į Rimvydo kieme stovėjusią valtį, supratome, kad visai pamiršome apie vieną keliavimo būdą – vandeniu.
Tik bėda buvo ta, kad tuo metu dar nieko neišmanėme apie laivybą, o tapti tipiniu kruizinio laivo keleiviais mums buvo nepriimtina – norėjome viską išbandyti savo rankomis ir dar išleisti kuo mažiau pinigų. Pradėjome skaityti apie laivus viską, ką rasdavome internete, klausinėtis buriavusių, plaukiojusių ir plūduriavusių draugų.
Pirmiausia sužinojome apie keliavimą krovininiais laivais, kurie, pasirodo, dažnai ima pakeleivius tam, kad šie praskaidrintų laive dirbančių jūreivių nuotaiką, praplėstų keliautojų laivu kontingentą, o gal net ir šiek tiek užsidirbtų – mat kelionė tokiam krovininio svečiui gali atsieiti 200 ar net 400 litų už dieną – visai kaip nakvynė neblogame viešbutyje. Pasvarstę nutarėme, kad tai nors ir daug egzotiškiau už paprastą kruizą, visgi brangoka ir ne taip autentiška. Greičiausiai net neleistų denio išplauti.
Galiausiai visgi nusprendėme, kad ko gero geriausias būdas pradėti mokytis yra jachtų mokykloje – tai ir lengva pirma pažintis su laivų pasauliu, ir sąlyginai malonus keliavimo būdas, ir palyginti daug laisvės. Prestižiškiausios jachtų mokyklos yra sertifikuojamos Karališkosios jachtų asociacijos, esančios Didžiojoje Britanijoje, tačiau pačios mokyklos išsibarsčiusios po visą pasaulį ir jų galima rasti praktiškai kiekviename žemyne. Iš pažiūros atrodo, kad buriavimas yra itin brangus malonumas ir dažniausiai pomėgis, kuris yra perduodamas iš kartos į kartą, tačiau mes nutarėme pabandyti sugriauti šį įsitikinimą.
Ėmėme siuntinėti laiškus visoms, daugiausia pietų Europoje įsikūrusioms mokykloms. Skambinome ir vienai lietuviškai mokyklai, bet išgirdę mūsų planą ir pasiūlymą jie tik gūžčiojo pečiais: „čia klausimas ne į temą“. Visgi po dvidešimties laiškų ir keleto dienų įtempto laukimo pirmoji spengiančią tylą nutraukė Graikijoje įsikūrusios „Aegean Sailing School“ vadovė, tačiau ji dar nebuvo tikra, ko norėtų iš mūsų. Antra susidomėjo mokykla Amsterdame, bet su ja ryšys vėliau nutrūko. Galiausiai džiugiai nustebino „Trafalgar Sailing“ atsiuntę sąrašą darbų: padarykite tai ir kursai jūsų.
Antra, vien pati kelionė užtruktų ilgiau nei porą mėnesių (kas tikriausiai yra ir viena menko populiarumo priežasčių). Nutarėme pradėti nuo mažesnio yrio – perplaukti Atlanto vandenyną, o tada jau spręsti, kur keliausime toliau. Laimei tam sezonas dabar palankus, nes didžiausios audros prasiaučia vasarą ir daug jachtų tarsi paukščiai žiemoti migruoja į Karibus.