Vienintelė gera kelio savybė - pagal vietinius papročius į viršų važiuojančiam transportui suteikiama pirmenybė.
Trans-Sacharos greitkelis, Nuo Alžyro (Alžyras) iki Lagoso (Nigerija)
Tačiau kol kas šis 4500 kilometrų ilgio kelias yra tik iš dalies baigtas, o jo baigimas neatrodo lengvai pasiekiamas. Dieną temperatūra yra tiesiog deginanti, o kuras ir vanduo didelėje dalyje kelio atkarpų yra reti ištekliai, taigi reikia tikėtis, kad važiuojant šiuo keliu jūsų kuras nesibaigs, o radiatorius nesprogs nuo perkaitimo. Ir netgi naujai iškloto kelio dalys neretai išnyksta po stora smėlio danga, todėl kelias neretai būna nepravažiuojamas.
M56 Kolymos federalinis greitkelis nuo Magadano iki Jakutsko, Rusijos federacija
Šis beveik 2000 kilometrų ilgio kelias Rusijoje vadinamas „Kaulų keliu“. Jis buvo pastatytas tarp 1930 ir 1950 metų, statybose dalyvavo tūkstančiai kalinių iš Kolymos gulago. Kaliniai buvo tyčia nuvarginami, marinami badu ir užkasami po keliu.
Kelio paviršius, kuris niekada nebuvo patikimas, per kelis dešimtmečius dar labiau suiro, todėl kai kurios kelio atkarpos yra nepadengtos asfaltu ir išvagotos vėžėmis. Kolymos greitkelis veda per vienas šalčiausių planetoje neapgyvendintų teritorijų, kuriose temperatūra žiemą gali nukristi žemiau -56ºC.
Kartais kelias būna sušalęs į ragą, tačiau keista tai, kad kelionė šiuo keliu yra patogesnė būtent žiemą, o ne vasarą, kuomet jis tampa klastinga purvo jūra. Ir lyg to nepakaktų, valdžia įspėja, kad nepasiruošusius keliautojus puldinėja plėšikai.
Halsema greitkelis, Filipinai
Halsema greitkelis Filipinuose (nuo Baguio iki Bontoco) - viena vaizdingiausių ir pavojingiausių kelio atkarpų pasaulyje - ketvirtame praėjusio amžiaus dešimtmetyje buvo pastatytas vadovaujant žmogui, vardu Eusebius Julius Halsema. Šis inžinierius iš Ohajo valstijos (JAV) XX a. pradžioje persikėlė gyventi į Filipinus. Po kiek laiko E. J. Halsema tapo Baguio miesto (tuoemt tai buvo atokus kaimelis su keliais tūkstančiais gyventojų) meru ir vyriausiuoju inžinieriumi.
Šie dariniai 1990 metais sutrūkinėjo po 7.8 balų stiprumo žemės drebėjimo, o vėliau buvo dar labiau destabilizuoti, veikiant erozijai ir taifūnams. Taigi, keliaujantiems šiuo keliu grasina ne tik uolų nuošliaužos, bet didžiulės 12 metrų gylio erozijos pakelėje. O kad važiuoti nebūtų per daug lengva, kelias kartais paskęsta rūke, kuris gerokai sumažina matomumą.
Guoliang tunelis, Taihang kalnai, Kinija
Vaizdas per šias skyles – vos už metro nuo automobilio ratų esanti praraja – gali padėti jums pamiršti uždarų patalpų baimę...