Pasak EK pranešimo spaudai, tai, kaip šiuo metu „Airbnb“ nurodo kainas, taip pat dalis sutarčių sąlygų pažeidžia Nesąžiningos komercinės veiklos direktyvos, Nesąžiningų sutarčių sąlygų direktyvos ir Reglamento dėl teismo sprendimų pripažinimo ir vykdymo nuostatas.

„Airbnb“ turėtų:

  • iš dalies pakeisti tai, kas pateikus pirminius paieškos rezultatus interneto svetainėje būtų skelbiama kaina su visais privalomais mokesčiais ir rinkliavomis, pavyzdžiui, už aptarnavimą ir valymą, arba, jei galutinės kainos apskaičiuoti iš anksto neįmanoma, vartotoją reikia aiškiai informuoti apie galimus papildomus mokesčius;
  • aiškiai nurodyti, ar pasiūlymą teikia privatus, ar profesionaliai tuo užsiimantis asmuo, kadangi šiais atvejais skiriasi vartotojų apsaugos taisyklės;
  • bendrovė neturėtų klaidinti vartotojų kreipdamasi į teismą šalyje, kuri nėra vartotojų gyvenamosios vietos valstybė narė;
  • „Airbnb“ negali vienašališkai ir be jokio pagrindimo nuspręsti, kurios sąlygos bus taikomos nutraukus sutartį;
  • „Airbnb“ negali iš vartotojų atimti pagrindinės teisės paduoti šeimininką į teismą, jei jis padarė asmeninės ar kitokios žalos;
  • „Airbnb“ negali vienašališkai keisti sutarčių sąlygų prieš tai iš anksto aiškiai neinformavę vartotojų ir nesuteikę jiems galimybės nutraukti sutartį;
  • paslaugų teikimo sąlygomis negalima suteikti „Airbnb“ neribotos diskrecinės teisės pašalinti tam tikrą turinį;
  • nutraukti arba sustabdyti sutartį „Airbnb“, paaiškinęs padėtį klientams, galėtų tik laikydamasi pagrįstų ir aiškiai apibrėžtų taisyklių; ji neturėtų iš vartotojų atimti teisės į tinkamą kompensaciją arba teisės pateikti skundą;
  • „Airbnb“ pinigų grąžinimo, kompensacijos ir reikalavimo atlyginti žalą principai turėtų būti aiškiai apibrėžti ir neturėtų iš vartotojų atimti teisės pasinaudoti esamomis teisių gynimo priemonėmis;
  • „Airbnb“, laikydamasi savo interneto svetainėje, turėtų pateikti lengvai pasiekiamą nuorodą į elektroninio ginčų sprendimo platformą ir visą būtiną informaciją apie ginčų sprendimą.

„Airbnb“ iki rugpjūčio mėn. pabaigos turi pateikti išsamius sprendimus dėl to, kaip ji užtikrins savo veiksmų atitiktį ES vartotojų apsaugos teisės aktams.

Prireikus, rugsėjo mėn. Komisijos ir vartotojų apsaugos institucijų atstovai susitiks su „Airbnb“ atstovais, kad būtų sprendžiamos likusios problemos. Jeigu bendrovės pasiūlymai pasirodys nepriimtini, vartotojų apsaugos institucijos galės priimti sprendimą imtis teisės aktų vykdymo užtikrinimo priemonių.

Šaltinis
Temos
euroblogas.lt