aA
Su komerciniais skrydžiais susiję ne tik gausybe įvairiausių taisyklių, bet ir klaidingų keleivių įsitikinimų, kurie kai kuriuos žmones atgraso lipti į lėktuvą. Tačiau pilotas Irmantas Lasys skuba juos raminti ir paneigia populiariausius mitus – anot jo, didžioji dalis su skrydžiais susijusių baimių neturi jokio pagrindo.
Populiariausi su skrydžiais susiję mitai: tinginiaujantys pilotai ir turbulencijos pavojai
© Bendrovės archyvas

Pirmasis populiarus mitas yra susijęs su turbūt didžiosios daugumos bent kartą skridusių lėktuvu žmonių dėmesį patraukusiomis mažomis skylutės orlaivio languose. Kai kuriems net atsiranda baimė, kad langai įskils ir keleiviai gali būti išsiurbti iš lėktuvo, tačiau tai, anot aviakompanijos „GetJet Airlines“ piloto, yra visiškai nepagrįsta, rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.

„Dar tikrai niekas nepaliko lėktuvo per šią skylutę. Jos yra suprojektuotos tam, kad būtų reguliuojamas slėgis orlaivio viduje, o ten esantys žmonės galėtų mėgautis kokybišku ir patogiu skrydžiu. Tiesa sakant, netgi neplanuota, lėktuvo korpuse atsiradusi ne itin didelė skylė nekeltų pavojaus – tiesiog taptų šalčiau, atsirastų daugiau triukšmo ir iš savo vietų iškristų deguonies kaukės. Tai yra visas nepatogumas, tikrai nebūsite išsiurbti“, – ramina pašnekovas.

Mitas – žaibas ar turbulencija sukelia lėktuvų avarijas

Su žmonių baimėmis susiję ir mitai, kad tiek žaibas, tiek orlaivio patekimas į turbulencijos arba oro „duobę“ lemia avarijas. Tačiau, anot eksperto, jie yra visiškai įprasti skrydžių palydovai.

„Aišku, atsirandanti baimė, kai lėktuvas labai kratosi, atrodytų tuoj perlūš perpus, yra suprantama, tačiau nuogąstauti tikrai neverta. Tai tiesiog lyg važiavimas itin duobėtu keliu – juk dėl to automobilis nesuduš. O kalbant apie žaibus, jie nuolat trenkia į lėktuvus ir gali turėti įtakos trumpalaikiams sistemų gedimams. Tačiau jų įtampą „sugeria“ ant orlaivio sparnų ir uodegos sumontuoti žaibolaidžiai, kurie ir išsklaido elektrą bei užtikrina saugumą“, – teigia pilotas.

Lėktuvo langas
Lėktuvo langas
© Shutterstock



Mitas – mobilusis telefonas sukelia aviakatastrofas

Populiaru galvoti, kad ir pakilimo bei nusileidimo metu naudojami mobilieji telefonai ar kiti elektroniniai prietaisai gali sutrikdyti skrydžio pradžią ar pabaigą ir būti itin skaudžių pasekmių priežastimi. Tačiau tikroji tiesa, kad tokie perspėjimai skamba dėl visai kitų priežasčių.

„Prašymai įjungti skrydžio režimą yra ne dėl to, kad tai keltų pavojų – elektroniniai prietaisai iš tikrųjų netrukdo lėktuvo navigacijos sistemai, mat veikia visiškai skirtingais dažniais. Tačiau tai visgi susiję su saugumu – norima atkreipti keleivių dėmesį į svarbius pranešimus ir palydovų sakomą saugos instruktažą“, – atskleidžia I. Lasys.

Mitas – iš tiesų pilotuoja autopilotas

Dar vienas neteisingas skrydžio proceso įsivaizdavimas susijęs su pilotų darbu. Kai kurie žmonės mano, kad skrydžio metu pilotai gali kone snausti, o viską už juos padarys autopilotas.

„Taip, autopilotas gali valdyti lėktuvą, tačiau sprendimus visada priima tik pilotai. Jie nuolatos seka skrydžio parametrus ir gali bet kada perimti valdymą į savo rankas. Iš tiesų lėktuve yra daugiau negu vienas autopilotas. Lėktuvas kyla valdomas tik pilotų, autopilotas įjungiamas po pakilimo, saugiame aukštyje. Autopilotas gali patupdyti lėktuvą esant blogo ir labai blogo matomumo sąlygoms“, – teigia aviakompanijos atstovas.

Populiariausi su skrydžiais susiję mitai: tinginiaujantys pilotai ir turbulencijos pavojai
© Bendrovės archyvas

Mitas – pigiausi bilietai yra prieš pat kelionę

Pašnekovas išsklaido ir dar vieną mitą, susijusį su kur kas pigesniais, vadinamaisiais paskutinės minutės bilietais.

„Jie daugiau skirti pirkėjų poreikių supratimui. Dabar avialinijos reguliariai užpildo savo lėktuvus, todėl tokių pasiūlymų beveik nėra. Tad tik sumanus kelionės planavimas gali padėti sutaupyti ir džiaugtis kuo geresne išvyka. O kad ji būtų kuo ramesnė, siūlyčiau numoti ranka į aptartus mitus – skrydžiai yra kone saugiausia keliavimo priemonė, o geresnis jų specifikos supratimas tik pagerina keliones“, – pataria pilotas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.5556

Įdomūs faktai: ką lėktuvais siunčia lietuviai ir kada danguje daugiausiai orlaivių? (1)

Ar žinote, koks krovininis lėktuvas gali pelnytai didžiuotis didžiausio pasaulyje titulu? Kokiomis...

Pratęsiamas didelio susidomėjimo sulaukęs projektas „Surink Lietuvą“: ne visi geri dalykai turi greitai baigtis

„Ar tikrai viskas baigsis liepos 12 dieną?“, „Ar verta pradėti?“ tokie ir panašūs...

20 šalių per metus aplankęs ir pasaulį apkeliauti ketinantis lietuvis pasidalijo patarimais, kaip žvejoti pigius skrydžius (20)

Praėjusiais metais prodiuseris ir aistringas keliautojas Mantas Bertulis užsienyje praleido 120...

Romantiškas skrydis Valentino dienos proga: kokios kryptys siūlomos iš Lietuvos (12)

Išsiilgusiems romantikos ir mėgstantiems keliauti, Valentino dienos savaitgalis gali tapti puikia...

Koronavirusui plintant už Kinijos ribų sudarė karščiausių Europos oro uostų žemėlapį (23)

Koronavirusui vis aktyviau plintant už Kinijos ribų, akivaizdu, kad karščiausi taškai Europoje...

Top naujienos

Specialistė papasakojo apie permanentinio makiažo tragedijas: viena medžiaga net gali sukelti vėžį (29)

Stovėdamas parduotuvėje nevalingai užsižiopsai į greta stovinčios moters veidą. Iš pradžių...

Kelionė su deportuojamu lietuviu – kaip siaubo trileris: kai kurie keleiviai net atsisakė skristi (92)

Keliaujant lėktuvu bendrakeleivių nepasirinksi ir vidury kelio neišlipsi, todėl orlaivyje...

Po konflikto namuose Agnė Zuokienė dalijasi keistais prisiminimais (299)

Antradienį į Agnės ir Artūro Zuokų namus vyko policija dėl buitinio smurto atvejo....

Gentvilas apie Bako pateiktą informaciją: situacija atrodo nuodinga kai kurių saugumo institucijų atžvilgiu (21)

Buvęs Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Vytautas Bakas pateikė naujos...

Aurimas Kuckailis

Apie vyrų gyvenimo prasmę: paskutinį dvidešimtmetį su vyrais – kažkas negerai (13)

„Šiuolaikinėje šeimoje moterys yra stiprios. Vyrai sako, kad jos turi tapti silpnesnės,...

Feisbuke plinta #metoo liudijimai apie garsų fotografą: dalijamasi šokiruojančia patirtimi „Delfi“ prabilo dar viena galimai nukentėjusioji (287)

Pastarąsias dienas socialiniuose tinkluose netyla tema, kurioje šmėžuoja fotografo Iridijaus...

Prasta idėja: pasaulio čempionato dalyves išgąsdino už šaudyklos pasirodęs „mirtininkas“ (6)

Italijoje vykstančiose planetos pirmenybėse dalyvaujančios Norvegijos biatlono rinktinės atstovai...

Marija Serbintaitė. Kodėl „boba su kiaušais“ – visai ne komplimentas (13)

Tu gali būti bet kuo! Kiek kartų tai sakome savo mergaitėms? Sakysi dažnai, gerai, džiaugiuosi....

„Kieti vyrai“ turi rimtų problemų: mokslinis tyrimas parodė, kas nutinka, kai vengiame jausmų (3)

Tai tikrai liūdna statistika, tačiau vyrai žudosi net 3,5 kartus dažniau nei moterys. Tokia...

43 metus tą pačią moterį mylintis vyras – apie dvi jį intriguojančias žmonos paslaptis (17)

1977 metų šaltą vidurį vasario mėnesio atsitiko tai, kas tapo kertiniu akmeniu mano gyvenimo...

|Maža didelių žinių kaina