E. J. Halsema tikėjosi paspartinti Baguio augimą, nutiesdamas kelią, pavadintą Kalnų taku, iki Bontoco – Kalnų provincijos sostinės. 150 kilometrų ilgio kelias vingiuoja Cordillera Central kalnyno šlaitais per teritoriją, kurioje gausu vulkaninių uolinių darinių.

Šie dariniai 1990 metais sutrūkinėjo po 7.8 balų stiprumo žemės drebėjimo, o vėliau buvo dar labiau destabilizuoti, veikiant erozijai ir taifūnams. Taigi, keliaujantiems šiuo keliu grasina ne tik uolų nuošliaužos, bet didžiulės 12 metrų gylio erozijos pakelėje. O kad važiuoti nebūtų per daug lengva, kelias kartais paskęsta rūke, kuris gerokai sumažina matomumą.

Guoliang tunelis, Taihang kalnai, Kinija

1972 metais atokaus kalnų kaimelio gyventojai atliko vieną labiausiai neįtikėtinų darbų kelių statybos istorijoje. Jie kirtikliais iškasė daugiau nei kilometro ilgio tunelį po kalnu, kad palengvintų išorinio pasaulio prieinamumą. Šiuo atveju „palengvinimas“ reiškia lengviau nei pirštų galiukais žygiuoti uolėtu takeliu, įsirėžusiu į kalno šlaitą, kuriuo teko naudotis prieš iškertant tunelį.

Tačiau naujasis kelias, kurio pavadinimą galima išversti kaip „kelias, kuris neatleidžia klaidų“ yra tik truputėlį mažiau keliantis šiurpą nei ankstesnis. Tunelio 4,5 metrų aukščio lubos ir 3,5 m viena nuo kitos nutolusios sienos sukurtų nepermatomai tamsią ir klaustrofobišką aplinką, jei tunelio kasėjai vietomis nebūtų iškirtę skylių kalno sienoje.

Vaizdas per šias skyles – vos už metro nuo automobilio ratų esanti praraja – gali padėti jums pamiršti uždarų patalpų baimę...

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją