Pagal daugelyje šalių galiojančias taisykles, pilotai negali valdyti lėktuvo ilgiau nei 8 valandas. Taigi ilgų skrydžių be persėdimų metu reisus vykdo du ekipažai, keičiantys vienas kitą. Dar vienas variantas – komanda su trečiuoju pilotu. Skrydžio metu trečiasis pilotas keičia vieną, paskui kitą pilotą, tik neturi teisės valdyti lėktuvo pakilimo ir nusileidimo metu.

18 ir daugiau valandų trunkančių transatlantinių reisų metu ekipažo nariai turi ilsėtis iki 5 valandų. Daugelyje lėktuvų įrengti specialūs poilsio skyriai virš salono arba po juo. Tai – nedidelės patalpos su gultais, kuriose neįmanoma atsistoti visu ūgiu.

Tiesa, kai kuriuose lėktuvuose, pvz., „Airbus А380“, yra gana erdvūs kambariai, kuriuose įrengtos triaukštės lovos, spintelės daiktams ir kondicionierius.

Amerikos, Kanados, britų ir indų aviakompanijose pilotams leidžiama nusnūsti tiesiog prie šturvalo – tiesa, neilgam ir paeiliui. Tai tapo įmanoma po NASA atlikto tyrimo – jis parodė, kad trumpas miegas stiprina ekipažo narių dėmesingumą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)