Pagal „Southwest Airlines“ sėdimųjų vietų politiką, bendrovės teigimu, taikomą jau 30 metų, stambesni keleiviai gali įsigyti papildomų vietų prieš skrydį, o po kelionės susigrąžinti pinigus už papildomas vietas, rašoma CNN.

Keleiviai raginami iš anksto įsigyti papildomų vietų, kad oro linijų bendrovė galėtų planuoti, kiek keleivių skris, pasodinti visus į vietas, į kurias nusipirkti bilietai, ir kad netektų prašyti žmonių užleisti savo vietą dėl neplanuotų aplinkybių.

Iš anksto papildomų vietų neįsigiję keleiviai taip pat gali kreiptis į aptarnaujančius darbuotojus prie išvykimo vartų ir paprašyti nemokamos papildomos vietos.

Tiktoke @Kimmystyled įkeltą vaizdo įrašą, kaip keleivis prie išvykimo vartų prašo papildomos vietos, nuo spalio mėnesio peržiūrėjo beveik milijoną kartų. Ši bendrovė – vienintelė iš Amerikos oro vežėjų, kuri taiko tokią papildomų vietų taktiką.

„Tai turėtų tapti norma, – rašė @Kimmystyled. – Lėktuvai – viešasis transportas, jie turėtų būti patogesni, prieinami visiems žmonėms, taip pat ir apkūnesniems ar neįgaliesiems.“

Daugelis komentavusiųjų gyrė ir dėkojo už įrašą, paviešinusį oro linijų bendrovės unikalų požiūrį. Tiesa, buvo ir tokių, kurie suabejojo tokio metodo naudingumu.

Kelionių ekspertė – už stambesnių žmonių patogumą lėktuvuose

Jae’lynn Chaney – apkūni kelionių ekspertė, turinio kūrėja iš Vankuverio, Vašingtono valstijos. Ji pritaria, kad aviakompanijos turėtų daugiau atsižvelgti į stambesnius keliautojus. Balandį ji inicijavo peticiją, kuria ragino nustatyti federalinį įpareigojimą visoms oro linijų bendrovėms „įvesti visapusišką politiką apkūnių keleivių atžvilgiu, kurios prioritetas būtų visų keleivių patogumas ir gerovė“.

J. Chaney teigė „CNN Travel“, kad šią savaitę peticiją pasirašė dar 3 tūkst. žmonių, po to, kai įrašas tiktoke apie oro linijų bendrovės taisykles sulaukė pakartotinio dėmesio. Praėjusią savaitę peticiją jau buvo pasirašę 40 tūkst. žmonių.

Kelionių ekspertė teigė girdėjusi daug pasakojimų apie žmones, kurie nustojo keliauti, nes bijo, kaip su jais elgsis dėl jų kūno apimčių.

„Norėčiau, kad tokia politika, kokią apkūnių keleivių atžvilgiu taiko ši bendrovė, būtų įgyvendinama visuotinai, – teigė J. Chaney ir pridūrė kreipusis į JAV įstatymų leidėjų komandas siekdama priimti teisės aktus, įpareigojančius oro linijas įvesti lengvatų apkūniems keleiviams.

Pasak ekspertės, kol kas tik „Alaska Airlines“ taiko panašias į „Southwest Airlines“ nuostatas apkūnių keleivių atžvilgiu. Šie reikalauja nusipirkti papildomų vietų, o po kelionės už jas gali būti grąžinti pinigai, jei lėktuve skrydžio metu buvo laisvų vietų.

J. Chaney norėtų, kad Amerikoje būtų įvesta Kanadoje galiojanti nuostata (angl. „one person, one fare“), pagal kurią suteikiama lengvatų asmenims, kurių funkcionalumą riboja nutukimas.

Kelionių ekspertė siekia, kad visos bendrovės mažų mažiausiai skelbtų savo nuostatas apkūnių keleivių atžvilgiu interneto svetainėse.

„Tai nereiškia, kad jos privalo nemokamai suteikti antrą vietą, tiesiog mums reikia bent jau informacijos, jog galėtume orientuotis skirtinguose oro uostuose,“ – teigė J. Chaney, kuri kartu su partneriu organizuoja keliones ir stovyklas, pritaikytas stambiems žmonėms bei tiems, kas turi judėjimo sunkumų.

Anot ekspertės, į jos iniciatyvą reaguota įvairiai.

„Manau, visuomenėje gaji nuostata, kad stori žmonėms neverti keliauti“, – teigė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)