Deja, praėjus keliems mėnesiams nuo vietų laive „MV Gemini“ rezervavimo pradžios, „Life at Sea Cruises“ (bendrovei „Miray Cruises“ pavaldi įmonė) vykdomą projektą ištiko krizė: Stambule lapkričio 1 d. turintis startuoti kruizas gali neįvykti. Iškilusios grėsmės akivaizdoje klientai jau kreipiasi dėl pinigų grąžinimo, rašoma CNN kelionėms skirtoje rubrikoje.

Specialiai dėl šio projekto suburta „Life at Sea Cruises“ komanda nutarė atsisveikinti su „Miray Cruises“. To priežastis – neefektyvi ir stringanti komunikacija aptariant laivo tinkamumo klausimus.

Kruizinis laivas

Kruizas vis dėlto įvyks?

Mike‘as Pettersonas, dabar jau buvęs „Life at Sea Cruises“ vykdomasis direktorius, kanalui CNN patvirtino, kad jis ir kiti pirminės komandos nariai nusišalino nuo projekto.

Nors sklinda kalbos, kad kruizą teks atšaukti, Kendra Holmes, „Miray Cruises“ patronuojančios bendrovės „Miray International“ verslo plėtros ir komercinių operacijų direktorė, per internetu vykusį bendrovės vadovų seminarą patikino, kad taip nebus.

„Kruizas neatšauktas, – pareiškė K. Holmes. – Darbas tęsiamas. Laivas išplauks lapkričio 1 d., kaip planuota. Noriu, kad šitai būtų aišku. Projekto neatšaukiame.“

Vis dėlto tebėra neaišku, ar laivas, kuriuo vyks kelionė, bus „MV Gemini“, ar koks nors kitas.

„Šiuo metu tai laivas „MV Gemini“, – nurodė K. Holmes ir paaiškino, kad apie kitą laivą kol kas nediskutuojama.

„Norėčiau, kad būtų pavykę išvengti tokių situacijų, – nurodė Fuat G., „Miray Cruises“ viešbučių direktorius. – Mes tęsiame darbą. Kad ir ką tektų padaryti, projektą turime įgyvendinti. Rinksimės antrą, trečią, ketvirtą, penktą laivą. Darysime, ką galėsime.“

CNN adresuotame el. laiške K. Holmes patikino negalinti pateikti jokios papildomos informacijos, susijusios su kito laivo pasirinkimu, nes sutartis – konfidenciali: tokie kruizų pramonės standartai, pabrėžė ji.

„Per artimiausias savaites kruizo dalyviai sulauks daugiau informacijos, bet ją skelbdami mes negalėsime nurodyti nei laivo pavadinimo, nei iš kurios bendrovės jis įsigytas“, – nurodė ji.

Visgi klientai bus informuoti apie laivo bendrąją talpą ir kajučių skaičių.

„Kadangi sutartis konfidenciali, mes negalėsime nurodyti nei ankstesnio laivo pavadinimo, nei įmonės, iš kurios jis įsigytas. Užtat paviešinsime denio planą, informuosime apie kajučių dydį ir viešosios erdvės plotą“, – paaiškino K. Holmes.

Remiantis kovo mėnesį išplatintu pranešimu spaudai, kuriame buvo pristatytas trejų metų kruizo projektas, „MV Gemini“ prieš kelionę turėjo būti nuodugniai patikrintas.

Deja, pasak Irinos Strembitsky, buvusios „Life at Sea Cruises“ pardavimo ir rinkodaros vadovės, 1074 keleivius galintis plukdyti laivas nėra tinkamas plaukioti. Taip esą konstatavo inžinierius, suabejojęs laivo parengtimi trejus metus trunkančiam kruizui.

CNN adresuotame el. laiške K. Holmes pamėgino užginčyti šiuos teiginius.

„Sąvoka „netinkamas plaukioti“ yra labai konkreti ir susijusi su laivo saugumu (pakankamu gelbėjimosi valčių ir kitų priemonių skaičiumi, tinkamai įrengtais deniais bei kitais su saugumu susijusiais reikalavimais). Reikia turėti omenyje, kad visi kruiziniai laivai turi turėti keleivinio laivo saugos sertifikatus, išduotus asociacijos, kontroliuojančios šiai klasei priklausančius laivus.

Toks sertifikatas patvirtina, kad laivas atitinka 1974 m. įteisintą SOLAS konvenciją ir gali plukdyti keleivius. Laivui „Gemini“ toks sertifikatas išduotas ir bus atnaujintas 2023 m. liepą“, – išdėstė K. Holmes.

„Miray International“ atstovė pridūrė, kad be šio sertifikato, kaip ir be kitų būtinųjų pažymėjimų, jokiam keleiviniam laivui nesuteikiamas leidimas išplaukti iš bet kurio pasaulio uosto.

Klientų nerimas

Abejonių dėl būsimo kruizo sukėlusios žinios, suprantama, ypač suneramino tuos, kurie jau sumokėjo įmokas rezervuodami vieną iš 400 pasiūlytų kajučių. Kanalui CNN K. Holmes nurodė, kad, siekiant atsakyti į esamų ir potencialių klientų užklausas, tenka organizuoti po du nuotolinius seminarus per dieną.

„Norime, kad jie suprastų, jog „Life at Sea“ yra ir visada buvo pavaldi „Miray Cruises“, taip pat jog suburta visa komanda, dedanti pastangas, kad ši kelionė virstų realybe visiems, kurie panoro į ją vykti“, – nurodė ji.

Į pensiją išėjusi mokytoja Sharon Lane iš Kalifornijos rezervavo 12 kvadratinių metrų kajutę ir prieš išlaukdama ketino parduoti 95 proc. turimo turto. Visgi dabar Sh. Lane jau neberūpi, kaip susiklostys komplikavęsi reikalai: ji teigia nebeketinanti plaukti į kelionę, per kurią tikėjosi aplankyti 135 šalis ir septynis žemynus.

„Įmonė „Life at Sea“ skelbia, kad kelionė atšaukta, o „Miray Cruises“ tvirtina, jog projektas tebevykdomas, tik be visos „Life at Sea“ vadovų komandos“, – nurodė ji CNN adresuotame el. laiške.

„Iš tikro man nesvarbu, kas čia teisus, o kas – ne. Esu alergiška chaosui. Jau pats sprendimas plaukti buvo didžiulė apsvarstyta rizika. Dabar toji rizika tik padidėjo“, – neslėpė pasipiktinimo Sh. Lane.

Pačioje rezervacijos pradžioje numerių kainos svyravo nuo 28 tūkst. eurų per metus (įskaitant nuolaidas be kompanjonų keliaujantiems asmenims) iki 102,7 tūkst. eurų asmeniui apartamentuose su balkonu.

„Labai liūdna, – prisipažįsta Sh. Lane. – Buvau visiškai nusiteikusi. Turės praeiti šiek tiek laiko, kol atsisveikinsiu su turėtais lūkesčiais. Dar visa laimė, kad nesu iš tų, kurie jau pardavė namus ir visą savo turtą. Galvojant apie juos, man skauda širdį.“

Reikalavimai grąžinti pinigus

Remiantis CNN iš K. Holmes gauta informacija, šiuo metu yra rezervuota tik kiek daugiau nei 50 proc. vietų, o rezervavimo įmokos kol kas sugrąžintos mažiau nei dešimčiai klientų.

Vienas prisistatyti nepanoręs „Miray Cruises“ klientas prieš pat seminarą CNN nurodė dar turintis vilties, kad kelionė įvyks, todėl norintis palaukti tolesnių žingsnių ir tik tada galutinai nuspręsti, ką daryti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt