Pamačiusi viešbutį, pasijautė kaip siaubo filme

Savo istorija su Delfi sutiko pasidalinti Jurgita Murauskienė, spalio pabaigoje keliavusi į Šarm aš Šeichą Egipte. Moteris pasakoja, kad jau daug metų atostogauja su „Tez Tour“, tačiau šį kartą patirtis buvo nemaloni.

„Visada perkame keliones iš „Etours“ agentūros. Iki tol viskas vykdavo gana sklandžiai, nors kartais būdavo niuansų, bet turbūt tai yra kasdienybė. Dabar buvome susiplanavę atostogas Egipte, pirmą kartą skridome į Šarm aš Šeichą, nes anksčiau keliaudavome į Hurgadą. Tikrai atlikome namų darbus, išsirinkome gerą viešbutį“, – prisimena J. Murauskienė ir priduria, jog kelionę įsigijo rugsėjo pradžioje, o išvyko spalio pabaigoje.

Lietuviai skundžiasi buvę nuvežti ne į tuos viešbučius

Anot Jurgitos, nusileidus oro uoste, kaip ir įprastai, lietuvių jau laukė vietinis atstovas bei autobusas, turėjęs žmones nuvežti į pasirinktus viešbučius.

„Įlipus į autobusą, atstovas ėmė vardyti, kokiuose viešbučiuose eilės tvarka stosime. Vietoje pasirinkto „Nubian Village“, išgirdome, jog mus paleis „Parrotel Beach Resort“. Pagalvojau, kad galbūt koks nesusipratimas, todėl iš pradžių net nelabai sureagavome. Po kurio laiko vėl visus pasakė ir jau žiūrėjo tiesiai į mus. Apėmė bloga nuojauta, jog kažkas čia vyksta.

Paprašiau, kad paaiškintų, pasakė, jog tą padarys, kai atvažiuosime. Sustojome prie to viešbučio, mes nelipome. Galiausiai pasakiau šeimai, kad turime eiti, nes kitaip nieko nebus. Atstovas sakė, jog nieko nežino, pats neseniai gavo informaciją, kad mus reikia atvežti į šitą viešbutį. Pasakiau, jog čia neliksime, nes ne šį užsisakėme, o jis toliau tvirtino, kad nieko nežino, reikia sulaukti kito atstovo, kuris viską paaiškins.

Už kelių minučių pasirodė kitas vietinis atstovas. Paklausiau, kodėl mes ne savo viešbutyje, o šitoje skylėje. Užsiminė, kad yra kažkokie finansiniai dalykai, problemos, dėl kurių negali mūsų ten apgyvendinti, tad šis yra vienintelis variantas. Atsakiau, jog mes čia neliksime – tegul ką nori, tą daro. Pakartojo, kad kitų variantų nėra. Aš jau net sakiau, jog vežtų mus atgal į oro uostą.

Po 10 minučių ginčijimosi suvokiau, kad kitaip šį vakarą jau nebus. Buvome pavargę, todėl galėjome arba likti čia stovėti, arba eiti bent jau permiegoti tame viešbutyje“, – kalba J. Murauskienė.

Jurgita neslepia, kad, atsidūrus tokioje situacijoje, ją apėmė isterija, o viešbutis vien iš lauko, net neužėjus į vidų, jau atrodė baisiai.

„Kaip patys sakė, davė mums patį geriausią kambarį. Dėl jo nieko blogo negaliu pasakyti, bet pats įspūdis apie viešbutį buvo nekoks. Jaučiausi kaip siaubo filme. Mus sukandžiojo uodai, dukrai nuo jų prasidėjo alergija – košmaras. Buvo penktadienio vakaras, viešbutis turėtų ošti, o ten tyla, žmonių nėra, tuščia.

Atsisėdome lauke, uodų gausybė – geruose viešbučiuose jų nėra, nes išpurškia. Maisto pasirinkimas skurdus, išgėrėme porą kokteilių ir mums pasakė, kad daugiau nebėra, nes neva atvažiavome bei viską išgėrėme“, – pasakoja moteris.

Jurgitos teigimu, ji dar tą patį vakarą skambino savo agentei iš kelionių agentūros, su kuria bendravo iki vėlumos ir bandė išsiaiškinti situaciją.

„Ji iš karto parašė „Tez Tour“, rodė man nuotraukas, jog tą padarė. Nuėjome miegoti, ryte atsikėlusi vėl iš karto jai rašiau, klausiau, kokia situacija. Atsakė, kad tikrai sprendžia, laukia atsakymo. Laikas ėjo lėtai, bandėme būti prie baseino, bet nuotaikos nebuvo. Galvojau, jei taip reikės visą savaitę būti…

Per pietus man parašė, kad yra du viešbučių variantai, kur galime keltis. Pasakė, kad išsirinktume ir išveš mus. Pavalgius registratūroje jau laukė atstovas, kuris liepė greitai susirinkti daiktus. O jau pervažiavus, prasidėjo mūsų tikros tobulos atostogos“, – sako J. Murauskienė.

Jurgita džiaugiasi, kad jų istorija baigėsi sėkmingai ir sugadinta buvo tik nepilna para atostogų. Visgi ji teigia girdėjusi, jog kitiems lietuviams susiklostė kur kas prasčiau.

„Dėkingiausia esu mūsų agentei, kuri viską išsprendė. Kitu atveju turbūt būčiau ieškojusi variantų grįžimui namo anksčiau laiko, nes ten būtų buvę neįmanoma ilsėtis. Tuo labiau, kai susimoki ne 200–300 eurų už kelionę – už tiek bent jau žinai, kokie gali būti tavo lūkesčiai. Tačiau kai susimoki daugiau nei tūkstantį vienam žmogui, tada, manau, esi vertas geresnės vietos“, – svarsto J. Murauskienė.

Anot Jurgitos, kitą kartą ji labai rimtai pagalvos, ar galima keliauti per šį organizatorių.

„Dabar bet kokiu atveju kitos artimiausios atostogos būtų jau tik vasarą, tad turiu laiko viską suvirškinti. Visgi, manau, turbūt rinkčiausi kitą kelionių operatorių“, – sako moteris.

Siūlė likti miegoti gatvėje

Apie panašų nutikimą pasakoja ir Gabrielė (vardas bei pavardė redakcijai žinomi – aut. past.). Moteris kelionę į Šarm aš Šeichą įsigijo spalio 27 d., o jau spalio 29-ąją turėjo vykti atostogų.

„Spalio 27 d. rytą susisiekėme tiesiogiai su „Tez Tour“ norėdami pasikonsultuoti dėl kelionės paketo į Egiptą. Konsultantė atsiuntė kelis pasiūlymus, iš kurių išsirinkome viešbutį „Royal Regency Club“, kuris pagal pateiktą informaciją yra ant jūros kranto, užsisakėme kambarį su vaizdu į jūrą. Sumokėję, gavome patvirtinimą, kad mokėjimas gautas, o vėliau ir viešbučio patvirtinimą“, – prisimena moteris.

Lietuviai skundžiasi buvę nuvežti ne į tuos viešbučius

Anot Gabrielės, atskridus į Šarm aš Šeichą, juos pasitiko kelionių organizatoriaus atstovas, o žmonės buvo paskirstyti į autobusus, kurie turėjo nuvežti į viešbučius.

„Susirinkus keliautojams, pradėjome girdėti, kaip atstovas kitus lietuvius informuoja, kad vienai nakčiai jie bus apgyvendinti kituose viešbučiuose nei buvo užsisakę. Motyvavo tuo, jog yra kažkokios problemos su mokėjimais. Mes savo ruožtu paklausėme, kokia situacija su mūsų viešbučiu – buvome patikinti, kad viskas gerai.

Važiuojant autobusu, kitiems keliautojams klausimų tik daugėjo, atstovas vis su kažkuo kalbėjo telefonu, todėl mes dar kartą paklausėme, ar viskas gerai su mūsų viešbučiu, ir vėl išgirdome, kad taip. Sustojus prie „Parrotel Beach Resort“, atstovas išvardijo šeimas, kurios vienai nakčiai apsistos jame, o visus klausimus atsakys kitas atstovas, kuris jau laukia. Niekas iš paliktų keliautojų nebuvo užsisakę šio viešbučio.

Mes toliau keliavome link „savo“ viešbučio, bet nuvažiavus kelis šimtus metrų, autobusas apsisuko ir sustojome prie „Parrotel Aqua Park“, kuris yra per gatvę nuo pirmojo viešbučio. Čia buvo liepta visiems išlipti, nes tai yra galutinė stotelė. Nesupratome, kodėl, nes tai nebuvo tas, ką užsisakėme. Visgi mums žadėjo, jog čia praleisime vieną naktį, o rytoj keliausime ten, kur buvome užsisakę. Kai pasakėme, kad čia nebūsime, mums atsakė, jog galime miegoti arba gatvėje, arba čia – mūsų teisė rinktis“, – kalba moteris.

Gabrielės teigimu, viešbutyje laukęs atstovas rėžė, kad čia šeima praleis ne vieną naktį, o visas atostogas, ir, jei nepatinka, reikėtų kreiptis į agentūrą Lietuvoje, per kurią buvo pirkta kelionė.

„Atstovas buvo visiškai nepagarbus, nemandagus, kėlė balsą, sakė, kad galime rytoj ateiti į susitikimą su „Tez Tour“ atstovu pirmajame viešbutyje, o galiausiai išėjo palikęs mus be atsakymų. Užsisakėme viešbutį, kuris turėjo būti ant jūros kranto, 5 žvaigždučių, su „ultra viskas įskaičiuota“, o buvome palikti 4 žvaigždučių, antroje eilėje nuo jūros, „viskas įskaičiuota“ maitinimo tipo apleistame viešbutyje.

Kai paklausėme viešbučio darbuotojų, ar dažnai čia apgyvendinami žmonės, kurie neturėjo būti originaliai, gavome atsakymą, kad apie 50 proc. gyventojų šio viešbučio nebuvo užsisakę.

Kitą dieną nuėjome į susitikimą, kur buvo apie 30 tokio paties likimo žmonių iš Lietuvos, Estijos, Latvijos, Baltarusijos, Kazachstano. Atstovas be sustojimo kartojo, kad mums niekuo nepadės, nes egiptiečių „Tez Tour“ negavo apmokėjimų iš mūsų agentūrų. Siūlė kalbėtis su savo agentūromis, o jis gali padėti tik dominančių ekskursijų klausimais. Joks sprendimas mums nebuvo pasiūlytas“, – pasakoja moteris.

Lietuviai skundžiasi buvę nuvežti ne į tuos viešbučius

Vėliau Gabrielė sako bandžiusi skambinti kelionių organizatoriui Lietuvoje, kuris nukreipė į egiptiečius, o šie savo ruožtu liepė kalbėtis su lietuviais.

„Lietuvos „Tez Tour“ į laiškus atrašyti pradėjo tik po dienos su atsakymu „susisieksime netrukus“. Kadangi nesusisiekė, vėl skambinome, kur išgirdome, kad perdavė informaciją klientų aptarnavimo skyriui, kuris susisieks, kai tik galės, o daugiau niekuo padėti negali. Kai paprašėme duoti klientų aptarnavimo skyriaus kontaktus, atsakė, jog negali, nes tarpusavyje bendrauja laiškais.

Galiausiai gavome atsakymą iš klientų aptarnavimo skyriaus, kur matėsi persiųstas vidinis laiškas su komentaru „su šituo klientu neįmanoma susišnekėti“. Nors su mumis niekas net nebandė susisiekti ir kalbėtis“, – teigia ji.

Anot Gabrielės, taip bandyta bendrauti dvi dienas, kol galiausiai jiems buvo pasiūlyta persikelti į pirmąjį viešbutį, kuriame ir vyko susitikimas.

„Kai paklausėme, ar mus kas nors pasitiks, ar perveš, ar galime patys nueiti, negavome jokio atsakymo. Bandėme skambinti, pasakė, kad susisieks netrukus. Galų gale sulaukėme atsakymo, jog galime patys nueiti, ten mūsų lauks atstovas. Ten ir praleidome likusias atostogų dienas“, – prisimena moteris.

Gabrielė tikina tikrai bandysianti reikalauti kompensacijos, o jei nepavyks, ketina kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Viešbutį apibūdina kaip tragiško baisumo

Nemalonią patirtį Šarm aš Šeiche turėjo ir Simona (pavardė redakcijai žinoma – aut. past.). Kaip ji pasakoja, likus kiek daugiau nei savaitei, užsisakė kelionę tiesiogiai iš „Tez Tour“.

„Skridome iš Rygos, bet kelionę pirkome per lietuvišką kelionių organizatorių. Kai nusileidome oro uoste, mus susodino į autobusus, kur informavo, kad nėra lietuvių ar latvių atstovų. Buvo tik vietiniai žmonės, kurie kalbėjo beveik vien rusų kalba, kurios aš nesuprantu. Jau tai buvo įdomesnė dalis.

Tuomet mums pasakė, kad nuveš į kitą viešbutį nei užsisakėme – daugiau nieko nepaaiškino, nors klausėme, kas atsitiko. Liepė kreiptis ten, per kur pirkome kelionę“, – prisimena moteris.

Lietuviai skundžiasi buvę nuvežti ne į tuos viešbučius

Anot Simonos, jie buvo užsisakę „Xperience Saint George Homestay“ viešbutį, o buvo nuvežti į „Seti Sharm“.

„Jame 90 proc. gyventojų buvo rusai. O tai buvo vienas pagrindinių dalykų, pagal ką rinkausi viešbutį – nenorėjau tokiame būti. Mums pasakė, kad tai yra vienintelis variantas ir daugiau neturi, ką pasiūlyti.

Kitą rytą buvo informacinis susitikimas, kuriame atstovas kalbėjo tik rusiškai. Ten pamatėme naujų žmonių, kurie atskrido vakariniu reisu iš Lietuvos ir atsidūrė toje pačioje situacijoje. Pavyzdžiui, buvo trys kartu atskridusios draugės – dvi išvežė į kitą viešbutį, o vieną – į mūsiškį.

Parašėme kelionės organizatoriui, klausėme, kas nutiko. Jie atsiuntė instrukcijas, kaip galime užpildyti skundo formą, ir daugiau nieko nepaaiškino“, – kalba moteris.

Simona gautą viešbutį apibūdina kaip tragiško baisumo, o dėl geresnių kambarių, anot jos, teko ginčytis tris valandas.

„Pirmi parodyti kambariai priminė namelius Juodkrantėje. Buvo baisus kvapas, nešvara. Iš penkto karto pavyko gauti pusiau normalų kambarį. O tuomet atstovas bandė pakišti lapą, kad pasirašytume, jog neturime pretenzijų. Kai nepasirašiau, jis labai supyko.

Buvome trise su 7 metų vaiku, tai, pavyzdžiui, vieną kartą mums pasiūlė kambarį su dviem vienvietėmis lovomis. Likus dviem dienoms iki grįžimo namo, dar sugebėjau apsinuodyti maistu, nors valgiau tik viešbutyje – tai irgi daug pasako apie tvarką bei švarą.

Ir auditorija – aš niekada gyvenime nesirinkčiau tokio viešbučio, kur net animatorė sunkiai renka žodžius angliškai. Kai paklausiau, iš kur ji yra, atsakė, kad iš Maskvos“, – pasakoja Simona.

Lietuviai skundžiasi buvę nuvežti ne į tuos viešbučius

Simona su šeima liko gautame viešbutyje, nes, kaip sako, neturėjo kito pasirinkimo, nebuvo pasiūlytos jokios alternatyvos.

„Namo grįžome vakar naktį, šiandien planuojame nusiųsti pretenziją. Jie šiaip net neatrašo į mūsų laiškus. Neįsivaizduoju, ar pavyks ką nors gauti. Kaip jie elgiasi su klientais, yra pasibaisėtina, – neslepia Simona. – Aš pirmą kartą keliavau su „Tez Tour“ ir tai buvo paskutinis kartas, daugiau niekada nebesirinksiu.“

Teigia, kad atstovai liepė užsičiaupti

Elena Solkan su šeima kelionę užsisakė per keliones.lt spalio 30-ąją, o jau kitą dieną išvyko atostogų į Hurgadą. Nusileidus oro uoste, anot moters, išgirdo tą patį, ką ir kiti keliautojai – vietoje užsakyto viešbučio „Pyramisa Beach Resort Sahl Hasheesh“ bus nuvežti į „Tia Heights Makadi Bay“.

„Susisiekus su organizatoriaus atstovais Egipte, sužinojome, kad yra techninė klaidą, kurią tvarkys ir mums praneš, kai jau viskas bus gerai. Kontaktavome ne kartą, laukėme, skambinome, o juk buvo naktis. Kai nesutikome būti kitame viešbutyje, mums pasakė, kad arba liekame oro uoste, arba važiuojame į jį. Aišku, galiausiai sutikome vykti. Agentai paėmė ir išvažiavo palikdami mus ten vienus“, – prisimena E. Solkan.

Elenos teigimu, pamačius viešbutį, atrodė, kad jame niekas negyvena, nebuvo net uždegtų šviesų.

„Atstovai pradėjo įžeidinėti, nebuvo linkę kalbėtis. Mums sakė užsičiaupti, nes vis tiek nieko nepakeisime. Man net pasakė, kad gali padaryti dar vieną vaiką, jei nemoku tylėti, – kalba E. Solkan. – Skambinome tiems, iš kur užsisakėme kelionę, jie sakė kreiptis į „Tez Tour“, šie nukreipė į atstovus Egipte, o tie sakė kalbėtis su lietuviais.

Taip ir skambinėjome per visus įmanomus telefonus. Mūsų agentė bent jau atsiliepė, o pats organizatorius iki šiol su mumis nesusisiekė.“

Lietuviai skundžiasi buvę nuvežti ne į tuos viešbučius

Kaip pasakoja Elena, baisiausia dalis laukė išvydus kambarį – jame buvo ir tarakonų, ir blakių, ir kitų nemalonių gyvių, o ant grindų, spėja, buvo privemta.

„Buvome nevalgę, negėrę. Ten tvyrojo toks dvokas, kad buvo baisu gerti vandenį. Stovėjome su dvejų metų vaiku, kuriam reikia kažkur miegoti – kaip galiu jį guldyti į lovą su vabalais? Norėjome nusipirkti vandens, bet sakė, jog neturi jo pardavimui, – dalinasi moteris. – Naktį nieko negalėjome padaryti, net nesupratome, kur esame. Siūlėme vežti mus į Lietuvos ambasadą Egipte, nes jautėmės pagrobti – išvežė mus nieko nepasakę.

Sulaukę ryto, susisiekėme su advokate, kuri pasikalbėjo su agentūros atstove. Jie nupirko mums rezervaciją mūsiškiame viešbutyje, į kurį galiausiai ir atvykome.“

Elenai pikčiausia, kad kelionės organizatorius su ja iki šiol nėra susisiekęs, nes, jos teigimu, nėra užpildyta pretenzija.

„Kaip man ją užpildyti, jei neturiu kompiuterio? Neplanavau jo vežtis, nežinojau, kad reikės pildyti pretenzijas. Jie mato žinutes, sakė mano advokatei, jog jas gavo. Kai grįšime, aišku, kad pareikšime tą pretenziją.

Man labai įdomu, ar taip turi būti sprendžiamos problemos? Kodėl jie negali jos išspręsti, o sako, kad pirmiau turime pareikšti pretenziją, kurią svarstys 14 dienų? Kai aš jau būsiu Lietuvoje, jie tada man atsakys, jog tenkina pretenziją?

Tik agentūra išgelbėjo mūsų atostogas ir tai, neaišku, kaip viskas būtų išsisprendę, jei nebūtų įsikišusi advokatė. Ketiname su kitais nukentėjusiais žmonėmis rašyti bendrą pretenziją, nes reikia netylėti. Aš iš karto norėjau gulėti švarioje lovoje, o ne purviname, apvemtame kambaryje“, – sako E. Solkan.

Tokiomis, kone identiškomis, istorijomis mirga socialiniai tinklai, kuriuose galima rasti daugiau nukentėjusiųjų istorijų.

Situaciją pakomentavo „Tez Tour“

Situaciją Delfi pakomentavo kelionių organizatoriaus Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė teigdama, kad įmonės prioritetas yra turistų kokybiško poilsio užtikrinimas, todėl jie iš savo pusės deda visas pastangas, jog kelionės būtų sklandžios.

„Puikiai suprantame, kad bet kokie kelionės detalių pokyčiai kelia papildomų nepatogumų klientams, todėl siekiame to išvengti. Vis tik kartais ne viskas priklauso nuo mūsų. Atsiprašome klientų už patirtus nepatogumus.

Praėjusią savaitę keliems keliautojams Egipte buvo pasiūlytos kitos apgyvendinimo vietos, nes jų pasirinkti viešbučiai buvo perpildyti. Vos sužinoję, kad viešbučiai dalies klientų negali apgyvendinti, keliautojams operatyviai pasiūlėme alternatyvius variantus kituose tos pačios kategorijos viešbučiuose. Palaikėme ryšį su keliautojais bei dėjome pastangas, jog keliautojai patirtų kuo mažiau nepatogumų.

Norime pabrėžti, kad tokie atvejai, kai klientų negalime apgyvendinti jų pasirinktame viešbutyje, būna itin reti. Kartais taip nutinka paties intensyviausio atostogų sezono metu – šiuo atveju tai įvyko per moksleivių rudens atostogas.

Dar kartą atsiprašome keliautojų. Kalbamės su viešbučių administracijomis, aiškinamės aplinkybes ir imamės papildomų veiksmų, kad ateityje išvengtume panašių situacijų“, – teigia I. Aukštuolytė.