Keleiviai tampa oro linijų taikomos politikos įkaitais – jiems be įspėjimo atšaukiamas grįžtamasis skrydis, jei jie praleidžia išvykstamąjį skrydį.


„Which?“ atliktas tyrimas atskleidė, kad nemažai oro linijų bendrovių, tarp jų „British Airways“ ir „Virgin Atlantic“, be jokio įspėjimo atšaukia grįžtamąjį skrydį, jei pirmąjį skrydį keleivis praleidžia. Nepaisant atšaukimo, keleiviai negali pretenduoti nė į vieno iš skrydžių kompensaciją. Nemažai keleivių papasakojo patyrę šoką, kai sužinojo, jog jų grįžtamojo skrydžio bilietas anuliuotas, todėl jie turėję pirkti antrą bilietą į grįžtamąjį skrydį, dažnai už daug didesnę kainą.

Viena keleivė papasakojo „Which?“, kad buvo priversta mokėti 1354 svarus (apytikriai 1500 EUR) už bilietą iš Londono į Niujorką, nes praleido skrydį į Londoną.

Oro linijų teigimu, taip siekiama užkirsti kelią praktikai, kai keleiviai nusiperka pigesnius bilietus į grįžtamąjį skrydį, bet neskrenda ir jų vietos lieka tuščios.

Vis dėlto pigių skrydžių oro linijų bendrovės, tokios kaip „Ryanair“ ir „easyJet“, tokios išlygos savo taisyklių rinkinyje neturi.

Į „Twitter“ svetainėje pateiktą vartotojo užklausą „easyJet“ atsakė: „Jei nusipirkote bilietus į abi puses, bet į priekį skristi negalite, o atgal galite – galėsite tai padaryti.“

„Wizz Air“ taip pat patvirtino tviteryje: „Jūsų grįžtamojo skrydžio bilietas galioja, net jei praleidote išvykstamąjį skrydį.“

Bendrovė „Flybe“ atsakydama į keleivės klausimą, patvirtino, kad neatšaukia grįžtamojo skrydžio, jei išvykstamasis praleidžiamas. Oro linijų bendrovė parašė: „Sveiki, Maja, jūs galite skristi atgal, net jei praleidote išvykstamąjį skrydį, o abu bilietai nupirkti vienos rezervacijos metu.“

„Which?“ susisiekė su oro linijų bendrovėmis ir pareiškė, kad politika, kai grįžtamasis skrydis atšaukiamas be jokio perspėjimo ir jokios kompensacijos, pažeidžia „2015 m. Vartotojų teisių akto“ 62 skirsnį. Šis punktas akivaizdžiai sutrikdo šalių teisių pusiausvyrą oro linijų bendrovių naudai.

Thomas Cook“ jau paskelbė, kad po „Which?“ tyrimo šios išlygos nebetaikys.

Daug vartotojų grupių visoje Europoje, įskaitant Nyderlandus, Graikiją, Maltą ir Daniją, taip pat imasi veiksmų prieš šią išlygą.

„Virgin Atlantic“ pranešime pareiškė: „Esame informuoti apie šį tyrimą ir šiuo metu tiriame toliau. Mes nenorime nuvilti savo klientų, todėl pateikiame visas sąlygas ir taisykles bilietų rezervavimo metu.“
Kai kurie keleiviai tvirtina, kad yra būdų išvengti antrojo skrydžio atšaukimo.

Vienas „Twitter“ vartotojas pateikė patarimą: „Jei praleidote išvykstamąjį skrydį, paprašykite keleivius registruojančių oro uosto darbuotojų apsaugoti jūsų grįžtamąjį skrydį, pažymėjus, kad atgal jūs skrisite.“

„Nusipirkite naują išvykstamojo skrydžio bilietą, ir paprašykite, kad jį suderintų su grįžtamuoju skrydžiu. Jokių problemų.“

„Flybe“ taip pat parašė „Twitter“ svetainėje: „Jei žinote, kad negalite skristi į priekį tuo metu, kai nusipirkote skrydį, bet norėsite grįžti atgal, tiesiog susisiekite su mumis per socialinius tinklus ir mes galėsime atšaukti išvykstamąjį, bet palikti grįžtamąjį skrydį.“

O štai keleiviai, praleidę jungiamąjį skrydį, gali reikalauti kompensacijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)