aA
Apie dviračių entuziastus, keliaujančius dviračiais po pasaulį sužinojau prieš porą metų. Tuomet buvo labai smalsu su tokiais žmonėmis susipažinti, pažvelgti jiems į akis ir išgirsti įdomiausių pasakojimų.
© Shutterstock nuotr.

Kelionės man buvo visad užburiantis dalykas, ypač kai jas paverti savo atradimais arba savęs ieškojimais ir atradimais. Be galo žavu sutikti žmones, kurie keliauja savaip. Nesirenka turistams pritaikytų maršrutų, patogių viešbučių, minkštų patalų ir net patogios kelionės lėktuvu ar mašina.

Aš kalbu apie keliautojus, kurie savo noru visus atostogoms reikiamus daiktus sutalpina į kelius krepšius ir pasirenka pilną iššūkių kelionę – dviračiais. Būtent į tokias keliones jau ne pirmus metus išsiruošia „Špikio“ komanda. Ir ne tik išsiruošia, su savimi pasiima vaizdo kamerą ir viską nufilmuoja, o vėliau visus įspūdžius pateikia žiūrovui.

Apie keliones dviračiais, aktyvų laisvalaikį ir idėjas kalbuosi su Všį „Špikis“ vienu iš įkūrėjų, kelionių organizatoriumi Algirdu Gurevičiumi.

1. Kodėl keliaujat kitaip ? Nuo ko viskas prasidėjo?

Aš visada esu linkęs manyti, kad man tai prasidėjo dar prieš gimimą, mat mano mama dar prieš man gimstant keliolika metų bastėsi po Sibirą. Tiesa, jos meilė buvo vandeniui. Kai gimiau aš, kelionių sumažėjo, tačiau jų pakako, kad „užkabintų“ ir mane. Supratau, kad buvimas gamtoje man yra mielesnis, nei laiko leidimas miestuose tarp krūvos žmonių.

Ilgainiui aplink save susikūriau ratą žmonių, kurie turėjo panašų mąstymą - prasidėjo žygeliai, iš pradžių po Lietuvą, po to išvažiavom ir į užsienį. Pirma rimta kelionė, matyt, buvo 2007-ais metais į Krymą (Ukraina). Susimetėm dviračius į traukinį ir penkiese dviems savaitėms išvažiavom.

Ta kelionė leido suprasti, kad savo laisvalaikį noriu leisti būtent taip. Visa ta laisvė, kurią suteikė dviratis, yra žodžiais nenupasakojama. Man labai patinka, kad važiuodamas dviračiu nesi atribotas nuo gamtos, nesi uždarytas metalinėj dėžutėj, už stiklinių langų, lyg zoologijos sode, tu tiesiog ten esi. Tu jauti vėją plaukuose, jeigu lyja, lašai krinta ant veido, jeigu karšta, nėra kondicionieriaus, kuris atvėsintų, tu būtent esi ir kvėpuoji ta šalimi. Man tai yra neįkainojama.

Be to, važiuodamas dviračiu turi didesnį lankstumą: jeigu pamatei gražų vaizdą, gali sustoti, kad ir vidury kelio, nesirūpindamas, kad už tavęs važiuoja kiti automobiliai, kad užtversi kelią ar pan. Gali išsukti iš pagrindinio kelio, kur su automobiliu net nesvajotum pravažiuoti ir tuo pačiu gali keliauti pakankamai greitai, kad spėtum aprėpti pakankamai didelius atstumus.

2. Kaip ruošiatės kelionėms?

Kelionės pasiruošimą sunku įvertinti konkrečiai. Tam skiriu labai daug laiko, tačiau tuomet, kai jaučiu tam įkvėpimą. Viskas prasideda nuo šalies pasirinkimo. Tai dažnai būna vienas sudėtingiausių sprendimų, nes reikia įvertinti labai daug dalykų: šalis turi būti įdomi, joje turi būti pakankamai saugu, bet kartu ir turi būti pakankamai iššūkių, į ją turi būti patogu nusigauti iš Lietuvos.

Reikia įvertinti, kiek kainuos ją pasiekti, kiek žmonių galės skirti tokius pinigus ir dar krūva kitų kriterijų. Kai pavyksta viską įvertinti teisingai, gaunasi fantastiška kelionė.

Antras etapas yra surasti žmones. Trečias etapas yra konkretaus maršruto parinkimas. Aš kaip programuotojas, mėgstu, kad maršrutas būtų konkrečiai žinomas dar prieš prasidedant kelionei.

Nemėgstu važiuoti, nežinodamas kur važiuoju, tad daug laiko skiriu surasti įdomiausiems keliams, (kurie kartais kelionės metu paaiškėja, kad išvis nėra keliai) viską susiskirstau padieniui, kad kelionės metu būtų galima nesunkiai sekti progresą, žinoti ar reikia skubėti, ar galima šiek tiek ramiau važiuoti, susižiūriu potencialias nakvynės vietas, išsiaiškinu, kur bus galima gauti maisto, kur bus galima gauti dviračiams detalių, jei „neduok Dieve“ jų prireiktų ir pan.

Ketvirtas etapas - pasiruošimas kelionei, į ką įeina visokių daiktų pirkimai, susitikimai su grupe, pareigų pasiskirstymai, jeigu grupė tarpusavyje nelabai pažįstami, tai stengiuosi suorganizuoti pasivažinėjimus Lietuvoje, jų metu visi susibendrauja, o aš pamatau, kas yra silpnesnis grupėje, kam dar reikia pasitreniruoti ir t.t. Na, o paskutinis etapas yra pati kelionė!

3. Kokią vietą Jūsų gyvenime užima kelionės?

Aš būčiau linkęs manyti, kad didžiulę. Gaila, kad joms negaliu skirti daugiau laiko. Visada sakau: „aš dirbu 11 mėnesių, kad galėčiau vieną gyventi". Žinojimas, kad ateis vasara, kad vėl galėsiu keliauti, man suteikia motyvaciją viskam.

4. Kaip sugalvojot, kad reikia filmų?

Susidomėjau filmavimu dar 12-oj klasėj, kai mokyklos baigimo proga gavau savo pirmą kamerą, kuri pagal savo galimybes buvo žaisliuko lygio, tačiau ilgainiui ji man tapo labai svarbiu daiktu. Būtų sunku suskaičiuoti, kiek kartų sapnavau košmarus, kad sudaužau kamerą, ją palieku kur nors, pamirštu pakraut prieš kelionę ir pan.

Filmavau viską - ar tai būtų eilinis susitikimas su draugais, ar tai būtų kelionė. Taip augau, tobulėjau, pradėjau pats dirbti ir pirmas rimtas pirkinys buvo profesionali kamera. Bet net ir ją įsigijęs, aš kaip ganėtinai savikritiškas žmogus, nemaniau, kad iš to išsivystys kažkokie filmai, kurie bus rodomi viešai, nepažįstamiems žmonėms.

Šia kryptimi pastūmėjo draugai, kurie kuo toliau, tuo dažniau imdavo sakyti, kad filmas tikrai geras, kad jis galėtų būti įdomus ne vien pažįstamiems. Pabandėm su vienu, pabandėm su kitu filmu, tas pasiteisino, žmonių susidomėjimas buvo, tad nusprendėm atidaryti VšĮ „Špikį“, kurio tikslas ir būtų šitų filmų kūrimas, jų rodymas, kad kuo daugiau žmonių galėtų pajusti tai, ką jaučiam mes keliaudami dviračiais.

5. Paskutinė kelionė buvo į Altajų. Kodėl pasirinkote būtent jį?

Su Altajum buvo šiek tiek komiška situacija. Kadangi maršrutą paprastai renkuosi naudodamasis „Google Earth“ programa, kuri leidžia greitai susidaryti įspūdį apie vieną ar kitą šalį, tai kažkurią dieną tiesiog sėdėjau ir nagrinėjausi Kazachstaną. Iš dalies jis mane, kaip ir dauguma Azijos šalių, traukė, bet iš kitos pusės, žiūrint į nuotraukas, nejutau užkabinimo.

Ir taip bežiūrint, staiga pradėjo gražėt vaizdai... Atsirado kalnai, atsirado upės, miškai ir vienu momentu, širdžiai besikalatojant iš džiaugsmo, atitolinau vaizdą, kad pažiūrėčiau, kuriam aš čia regione esu - pasirodo, nepastebėjau, kaip iš Kazachstano perėjau į Rusiją - būtent Altajaus respubliką.

Iki tol apie tą kraštą absoliučiai nieko nežinojau, bet kai pamačiau visas tas nuotraukas, jis mane taip užkabino, kad negalėjau jo užmiršti - buvau prisiekęs sau, kad tikrai ten nukeliausiu. Tais metais to padaryti nepavyko, nesurinkom pakankamai žmonių ir teko rinktis kitą šalį - Rumuniją, o va kitais metais iškeliavom ir tai pateisino visus lūkesčius su kaupu!

Kaip keliautojams sekėsi dviračiais įveikti Altajaus respubliką pamatysite ir išgirstite muzikos ir veiklų festivalyje „JUDESY“.

Festivalis jau vasario 23 d. aktyvaus laisvalaikio centre K.A.B.L.Y.S (Kauno g. 5, Vilnius).

Daugiau informacijos apie festivalį čia

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Daugėja gaudančių paskutinės minutės kelionių pasiūlymus: ar tikrai galima išlošti? (11)

Pasaulyje itin populiarus keliavimo būdas – neplanuoti atostogų iš anksto, o keliauti ten, kur...

Į Pakruojo dvarą sugrįžta didelio pasisekimo sulaukęs milžiniškų Kinijos žibintų festivalis (10)

Jau nuo lapkričio 23 dienos į Lietuvą ir Pakruojo dvarą sugrįžta ryškiaspalvis šviečiančių...

„Ryanair“ skraidins iš Vilniaus į Lvovą (7)

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ nuo kitos vasaros skraidins keleivius iš Vilniaus...

Reikšmingas pokytis nelaikantiems savęs nei vyrais, nei moterimis – oro linijų bendrovės naikina kreipinį „ponios ir ponai“ (81)

Oro linijų bendrovė „Air Canda“ panaikins kreipinį „ponios ir ponai“ iš savo pranešimų...

Latvijos oro linijų bendrovė stiprina susisiekimą su Vilniaus oro uostu (5)

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo 2020 m. vasaros sezono padidins skrydžių iš...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (49)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (124)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (540)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (39)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Veryga kreipėsi į Alytaus gyventojus (79)

Alytuje jau ketvirtą parą nepavykstant užgesinti padangų perdirbimo gamykloje kilusio gaisro,...

Prancūzijoje turėjo savo krautuvėlę, bet ramybės oazę atrado mažame Žemaitijos kaimelyje (18)

Trylika metų mažame miestelyje Prancūzijoje gyvenusi Lina Galminaitė Blanchot ten turėjo savo...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų? (90)

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (58)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Ekspertai pateikė labiausiai pasiteisinančius patarimus sekso klausimais (5)

Sakote, kad intymus bendravimas jums nekelia jokių problemų? Net atvirkščiai – jis ypač vykęs...

Mitybos specialistė Tulčina perspėjo kavos mėgėjus ir įvardijo, ko pati niekada nevalgo (145)

Jei norite būti sveiki, kiekvieną rytą valykite dantis su soda, išgerkite stiklinę šilto vandens...